Inställningar för nästa värld

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Vill mest få ut informationen så ni är förberedda på att det kommer en värld om 3 veckor den 13:e november.
Jag har redan satt inställningarna baserat på vad jag hört och vad som inte körts på ett tag.
Har jag inte hört helt fel tror jag ni kommer gilla dem så länge ni gillar revolt och världsunderverk :)

Ge mig lite förslag på vad ni hoppas på, jag kanske tar med det till världen efter om många vill ha något speciellt.

De fullständiga inställningarna för nästa värld kommer om ca 2 veckor.
 

DeletedUser3493

Guest
Hastighet: 6
Trupphastighet: 4
Handelshastighet: 6
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Mellan 01-05
Erövringstid: 8h's revolt
Koloniseringstid: 24 timmar
Moral: Av

Edit:
Alliansgräns: 10-20st medlemmar
 
Senast redigerad av en moderator:

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Max hastighet är 4, det är bara på special-världar vi har högre hastighet.
 

DeletedUser3795

Guest
Hastighet: 4
Trupphastighet:
3
Handelshastighet: 3
Nybörjarskydd: 5 dagar
Nattbonus: Mellan 23-07
Erövringstid: 8-10 timmars revolt
Koloniseringstid: 12 timmar
Moral: som vi redan vet så kommer nästa server vara moral men man kunde önskat utan haha :)

allygräns: 10-15
 

nogold

Active Member
Eftersom Troja snart är slut så kunde det vara kul med en belägringsvärld. Det blev ju två revolt på rad förut så inte mer än rätt :p
 

nogold

Active Member
Vill mest få ut informationen så ni är förberedda på att det kommer en värld om 3 veckor den 13:e november.
Jag har redan satt inställningarna baserat på vad jag hört och vad som inte körts på ett tag.
Har jag inte hört helt fel tror jag ni kommer gilla dem så länge ni gillar revolt och världsunderverk :)

Ge mig lite förslag på vad ni hoppas på, jag kanske tar med det till världen efter om många vill ha något speciellt.

De fullständiga inställningarna för nästa värld kommer om ca 2 veckor.
Är det bestämt redan att det blir revolt? @Boefst
 

DeletedUser2937

Guest
Men snälla inte UV. Vi är för få aktiva för att det ska bli kul.
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Och de 6 senaste världarna är 3 revolt och 3 belägring, så där har du logiken :)
Och för er som säger nä till revolt så är det lika många som säger nä till belägring när jag sätter det.
Det har även varit ett par spelare som frågat efter världsunderverk eftersom vi bara haft dominansvärldar de senaste 5 världarna.
Kom ihåg att alla tycker inte lika.
 

DeletedUser2688

Guest
hastighet: 2
trupphastighet 1
handels hastighet 3
nybörjarskydd: 10 dagar
moral: på
alliansgräns: 20
grundningstid 24h

man ska ju hinna leva privat också!
 

docprometheus

Active Member
Trots nog mina "kassa visdomar" klagas det fortfarande hur "dåligt" det går i svenska servern... Begränsa till 7 spelare i varje allians kanske?

Mina enkla lösning som jag nämnt i andra tråd är... Ha tålamod, utbilda dessa nya och få dessa förstå tjusningen kring Grepolis... är räddningen till svenska Gp-framgångar.

Tydligen har jag bara fått respons från dessa som vill helst ha flera kronor, diamantkrona, dominans-utmärkelse i deras profil framför allt. Dessutom komiska är att dessa klagar att svenska GP går "dåligt"... Lika underhållen när Stefan Löfven utbrister (med lite urin i blöjan) "Det är oacceptabelt"

Logiken... Utbilda dessa nya, då får vi mycket roligare svenska GP inom 1 år!

Edit. Sparta är en död server redan!

(Edit, varför.. Jag nu som spelar i "landet-du-inte-får-tala-om" börjas det få lite problem då det är dominerande klan som nästan plöjer igenom varje allians med samma klunga mot dessa som inte har möjligheter till större muskler. Dessa som jag har god kontakt med, diskuterar fortfarande hur mycket grupperingar kan döda Grepolis (till exempel) och försöka fålla Grepolis levande i flera år, möjligen flera decennium då det är bekräftade att Grepolis är ett socialt spel där alla likasinnade inivider kommer in och spelar, skapar kontakt genom div chattar)

Svenska GP håller på och tunnas ut (Vi som spelat i äldre GP ser klart och tydligt det jag syftar på) och enligt mitt åsikt är "lättare omstart" en nödvändlig lösning för svenska GP genom att dela upp allt jämnt.. Utbilda nya spelare!
 
Topp