Ide-Chatt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej jag har fått en ide om chatten...
Varför gör ni inte den Vanliga chatten till en Global Chatt där alla från hela servern kan chatta.
Det kommer öka aktivitet och många fler kommer börja spela och det kommer va MYCKET lättare att kontakta våra spelare och spelare från andra hav osv...
Kan inte chatten också va direkt öppen att man ej behöver klicka för att logga in i den .
Screenshot_3.png

Ett förslag hur det kanske kunde se ut.
 

DeletedUser176

Guest
Jag tror inte det finns så många som använder chatten för den är väldigt jobbig eftersom så fort man hoppar till en ny stad så stängs den av och man måste öppna chatten igen.
 

DeletedUser

Guest
Det är ju det jag menar...
Att chatten ska vara öppen direkt när man loggar in och att den inte ska stängas av men därför måste dom skaffa några Chatt Moderatorer för att dom ska se till att man inte svär,bråkar,använda rasistiska ord osv...
 

DeletedUser

Guest
Det är ju det jag menar...
Att chatten ska vara öppen direkt när man loggar in och att den inte ska stängas av men därför måste dom skaffa några Chatt Moderatorer för att dom ska se till att man inte svär,bråkar,använda rasistiska ord osv...

Rekommenderar starkt att du börjar nyttja Skype istället om du inte redan gör det? Grepolis "chat" har aldrig funkat som den ska! Eftersom den aldrig fyllt sin rätta funktion, hur tror du att den skulle bli om man försökte lägga till en ny funktion till "chatten"? Av vad jag förstår så har nog Grepolis (Innogames) större problem att ta tag i just nu.....

Vill dock poängtera att Skype börjar strula en hel del, inläggen släpar in emellan innan dem publiceras! Bästa sättet just nu är nog att gå tillbaka till hur det var förr. Köp ett frimärke, ett kuvert, skriv ett brev och skicka det ;-)

Mvh
 

DeletedUser855

Guest
Eller nyttja något vettigt chattprogram som är gjort för att chatta(som skype inte är) som IRC ;)
 

DeletedUser

Guest
Hehhehe :D
Vem orkar Skype eller Facebook ...
Man blir ju störd av andra hela tiden och speciellt jag, tycker ej att det är roligt när nån stör mig.
Jag vet att dom har större problem......men vill dom ha mer Spelare och mer aktiva spelare så är Chatten en jätte bra sätt.
Själv spelar jag MYCKET spel men spel blir tråkiga utan chatt och tro mig det är inte många som kan spela Grepolis (samma sak som på DarkOrbit många som inte kunde spela men när dom hitta vänner i spelet aå slutar dom aldrig, jag har spelat och fortvarande spelar DarkOrbit jag har regat mig för 5 år sen ...)

Jag vill bara säga att Chatten drar människor till spelet , på ett sätt så är Chatten=Droger :p
 

DeletedUser285

Guest
Eller nyttja något vettigt chattprogram som är gjort för att chatta(som skype inte är) som IRC ;)

Fördelen med skajp kontra IRC (tex) svårt att hacka sig in på ett skajp konto om man inte har rättigheter..
Medans IRC kan man hoppa in i vilka kanaler som helst och byta namn hur man vill.. ;p
 

DeletedUser855

Guest
Fördelen med skajp kontra IRC (tex) svårt att hacka sig in på ett skajp konto om man inte har rättigheter..
Medans IRC kan man hoppa in i vilka kanaler som helst och byta namn hur man vill.. ;p

Du kan låsa med lösenord och även låsa så att alla måste godkännas av en admin innan de har rätt att joina kanalen.

Som sagt IRC har allt skype har i chattfunktioner plus flera tusen saker till. När det gäller chatt har IRC allt bättre än skype ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp