Idé till svenska Grepolis

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det finns onödigt många spelvärldar.
Ha max tre stycken spelvärldar, det räcker. Alla med olika inställningar så att det passar alla, behöver inte vara jättestora skillnader men ta inte alla till 2.0! Ha en/två servrar med 1.26 och variera mellan erövringsystemen. Då finns det variation och något som passar alla, men inte för många världar. Sänk gränsen för UV också, så att det bli intressant att spela och en "mening". Vet inte om något av detta går att påverka, men tror som sagt att detta skulle öka aktivitet och spelglädje i framtiden. För många servrar dödar spelglädjen och konkurensen.

Vad tror ni detta skulle göra för .se? Skulle det vara positivt? Negativt?

Mvh John
 

DeletedUser378

Guest
Som det ser ut nu så finns det ingen möjlighet att begränsa ner servrarna till 3 stycken som du önskar. Hur många spelare tror du vi skulle få behålla om vi tog bort hälften av servrarna som de spelade på och med det all tid som de lagt ner?
Kan lova dig att majoriteten skulle sluta direkt.

Sen vad gäller att det är för många servrar så är det som så att en server är som mest aktiv och attraktiv i början och det är vad folk söker efter och det kan vi endast erbjuda dem genom att med jämna mellanrum öppna upp flera.

Ser fram emot en diskussion om detta då det helt klart kan vara något som kan vara avgörande för hur vi utvecklar .se
 

DeletedUser

Guest
Jag menar att när de världarna som finns som nu tar slut så kan man starta lagom många nya servrar, dvs i framtiden kanske ha max 3 spelvärldar.

Och som du säger, en värld är mest intressant att spela på i början. Det var meningen med det här förslaget, att få en värld att vara intressant så länge den varar.
 

DeletedUser378

Guest
Problemet är till stor del att det inte är lockande för nya spelare att komma in på en server där man ligger låt oss säga 1½ år efter toppen eftersom att en server inte ens har nått sitt slut efter den tiden.
Vilket kommer leda till att grepolis förlorar nya tänkbara spelare eftersom att det inte finns något lukrativt på marknaden för dem.

Detta betyder att vi som spelar grepolis går miste om nya namn som vill spela och innogames går miste om tänkbara kunder.
 

DeletedUser678

Guest
För mig är det en självklarhet att det måste komma nya servrar, annars kommer spelet för eller senare att dö.

Något som man kan införa är någon typ av endgame(liknande som finns på TW, även om jag själv inte spelar TW), och sen sätta ett slutdatum förservern. Detta gäller då gamla servrar om nu inte 2.0 kommer till dessa :)
 

DeletedUser378

Guest
Ja vi får ju se hur det blir med 2.0 och underverken. Det är ju något som vi i teamet har jobbat för att föra in men eftersom vi inte nådde upp till kraven så kan vi inte köra över folk som sagt emot utan vi måste lyssna på var mans röst.

Men det lär antagligen inte komma några nya servrar som inte är 2.0 iaf. Så om det nu blir så att 1.3 stannar kvar så blir det endast på alfa-epsi, efter det så blir det nog bara 2.0 servrar.
 

DeletedUser

Guest
Problemet är till stor del att det inte är lockande för nya spelare att komma in på en server där man ligger låt oss säga 1½ år efter toppen eftersom att en server inte ens har nått sitt slut efter den tiden.
Vilket kommer leda till att grepolis förlorar nya tänkbara spelare eftersom att det inte finns något lukrativt på marknaden för dem.

Detta betyder att vi som spelar grepolis går miste om nya namn som vill spela och innogames går miste om tänkbara kunder.

Men om man sänker kraven för UV så går en server mycket snabbare, och så färre servrar = fler spelare på samma spelvärld och poängen stiger snabbare. Låt säga att servern då tar 1 år och kanske 2-3 månader (dålig på att uppskatta tid men) och vi har 3-4 spelvärldar. 15 månader/3 = att man kan max ligga 5 månader efter en server eftersom en ny startas ungefär då en gammal tar slut. Eller 4 spelvärldar och man kommer ca 4 månader efter...
Problemet här är att få det "synkat", så att flera världar inte är lika gamla.
 

DeletedUser378

Guest
Finns ett krav för att kunna bygga underverk som säger att en server måste ha pågått en viss tid innan du får börja bygga underverken. Och sedan är det så att poäng kravet för topp 50 allianserna minskar för varje månad som går efter denna tid om du poängen inte är uppnådd.

Alltså kommer poängkravet att sänkas så fort som den utsatta tiden är avverkad och eftersom att den svenska communityn är ganska liten så kommer vi få det lättare att nå upp till den poäng som krävs av oss.
 

DeletedUser

Guest
9 månader, det vet jag.

Men det tar ändå tid om kravet från början är 250 mille, och att det sänks med 13/månad. Därför tycker jag att man ska sätta en med lindrig gräns för oss, den poäng som krävs är på tok för hög. Sänk den, men inte för mycket så att man kan starta direkt efter 9 månader. Men ta .se´s största server, Beta. Den har funnits ett bra tag, gränsen har hunnit sänkas rejält men det är fortfarande en bra bit kvar. Nuvarande gränsen funkar nog finfint till England, Tyskland m.fl. men inte för oss i Sverige.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Hur mycket den gränsen har sänkts är jag rädd att tala om för dig att varken du eller jag inte har en aning om eftersom det inte finns några funktioner för att bygga underverk på den servern.
 

DeletedUser

Guest
Det var ett exempel i tanken, alltså menat att OM det skulle vara möjligt att bygga UV där... Läser nu och ser att jag utryckte mig klumpigt, ber om ursäkt för detta.

Men hursomhaver så är gränsen för UV på .se på tok för hög, det har nog de flesta räknat ut... För höga UV-gränser och alla spelare fördelat på för många servrar, det blir inte intressant i slutändan. Skär sakta men säkert ner på antalet spelvärldar så vi stannar på 3-4 st, och sänk gränsen för UV så att det blir intressant att spela Grepolis på .se! Annars så kommer det ta evigheter att få fram UV och mååånga spelare kommer sluta på vägen.
 

DeletedUser962

Guest
Vi har redan haft samtal om att sänka kraven för underverken, men idioterna i Tyskland, verkar inte bry sig.
Vi i Sverige är för ett litet spelland att dom inte bryr sig ett piss om vår åsikt.

Enligt mig så kan kraven sänkas till 75miljoner och så ska 2.0 införas på alla de andra världarna.
 

DeletedUser4

Guest
Vi har redan haft samtal om att sänka kraven för underverken, men idioterna i Tyskland, verkar inte bry sig.
Vi i Sverige är för ett litet spelland att dom inte bryr sig ett piss om vår åsikt.

Enligt mig så kan kraven sänkas till 75miljoner och så ska 2.0 införas på alla de andra världarna.

Ajabaja. Jag är en av dem idioterna. ;)

Det är så att det gäller på alla versioner och inte bara med "lilla" .SE, som f.ö är störst i Skandinavien. Men det är mycket analyserande som pågår just nu och så vidare, än har inget beslut fattats, så vi får ha tålamod och vänta.

Gränsen kommer sannolikt att få varieras mellan server och sänkas p.g.a spelarantal på världen o.s.v. Men det kräver att alla buggar på 2.0 är åtgärdade först, innan, vi inför ett end-game.
 

DeletedUser678

Guest
Joo, men Gaffel, du förstår endå vad vi är ute efter, alltså är du ingen jätte idiot :)
 

DeletedUser

Guest
Ajabaja. Jag är en av dem idioterna. ;)

Det är så att det gäller på alla versioner och inte bara med "lilla" .SE, som f.ö är störst i Skandinavien. Men det är mycket analyserande som pågår just nu och så vidare, än har inget beslut fattats, så vi får ha tålamod och vänta.

Gränsen kommer sannolikt att få varieras mellan server och sänkas p.g.a spelarantal på världen o.s.v. Men det kräver att alla buggar på 2.0 är åtgärdade först, innan, vi inför ett end-game.

Går det ej att vi alla på .SE försöker hitta alla buggar och rapportera och kanske t.o.m hjälpa till med att fixa dem.
 

DeletedUser

Guest
Har jag en ny fråga.

Ni säger att ni värnar om spelare och vill ha så många spelare som möjligt. Hur många spelare tror ni inte ni tappar när 2.0 införs på Alfa-Eps?
Ni har förhoppningsvis förstått att inte alla vill ha 2.0... Så för att utveckla .se(som tråden handlar om) ha lite variation på versioner och inställningar så att det finns något som passar alla. Många gillar ju uppenbarligen 1.3, och många 2.0.

Tro inte att detta är ett försök att få kvar 1.3 som tusen andra trådar handlar om, detta är för att få fler spelare på Grepolis.se. (Gillar själv 2.0)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp