Hur stor är staden?

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja kunna se hur stor staden är i poäng som jag är i för tillfället. I dagsläget om jag är i stadsvyn t ex måste jag byta vy för att se hur stor staden är. Kanske i samma ruta som stadsnamnet? eller till vänster om träet.
 

DeletedUser

Guest
Ett intressant förslag.
Vet iof inte vad den skulle göra för spelet men ska på peka detta för resterande team. :)
 

DeletedUser

Guest
om jag vill bygga ut en stad helt så vill jag inte göra slut på all ledig befolkning på båtar och gubbar - om jag kan se hur stor staden är kan jag se till att lämna ett antal för att bygga i senaten, annars måste man hoppa mellan olika vyer - när man jobbar med många städer så vill man inte lägga tid på sånt - gäller även och kanske allra mest i appen
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Har du ö-vyn uppe kan du klicka på staden, sen info istället för stadsvy. Då får du veta storleken. Annars brukar man ju se i senaten vad man har kvar att bygga :)
 

DeletedUser2843

Guest
Har du ö-vyn uppe kan du klicka på staden, sen info istället för stadsvy. Då får du veta storleken. Annars brukar man ju se i senaten vad man har kvar att bygga :)
Tror du missuppfatta henne nu(?). Som jag förstår det vill hon vara i stadsvyn hela tiden och bara skifta mellan kasern och hamn. Det känns ju lite onödigt att behöva gå ur staden (eller in i senaten) för att kunna se hur stor den är

Jag håller iaf med och tycker man även borde lägga till poängen efter städerna när man är inne i rekryteringsöversikten
 

DeletedUser

Guest
Förstår absolut vad hon menar och har tagit upp det med övriga i Teamet.

Själv bygger jag mina städer beroende på vad jag vill ha i dem och struntar i poängen.
vilket oftast syns.
Därför jag va undrande till vad detta kunde göra för själva spelet, men som sagt har tagit upp detta och vi får se vad som händer.
 

DeletedUser

Guest
Har du ö-vyn uppe kan du klicka på staden, sen info istället för stadsvy. Då får du veta storleken. Annars brukar man ju se i senaten vad man har kvar att bygga :)
vill bara bygga på - inte spilla tid på att ändra vyer för att avgöra vad jag vill bygga
 

DeletedUser

Guest
Tror du missuppfatta henne nu(?). Som jag förstår det vill hon vara i stadsvyn hela tiden och bara skifta mellan kasern och hamn. Det känns ju lite onödigt att behöva gå ur staden (eller in i senaten) för att kunna se hur stor den är

Jag håller iaf med och tycker man även borde lägga till poängen efter städerna när man är inne i rekryteringsöversikten
Absolut - likväl som man kan se hur mkt rv och fri befolkning man har kvar bör man lika enkelt kunna se storleken på den aktuella staden.
 
Topp