hjältevärldar!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
det skulle vara kul om man kunde rekrytera hjältar i hjältevärldar t ex Akilles!
 

DeletedUser

Guest
Gillar idén.

Men det skulle nog bli lite konstigt.

En armé på 1300 Herkules och och 400 Oidipus har erövrat [Insert City]. Oidipusarna visade sig avgörande då standen förutom 2900 Akilles, som var en lätt match mot distansvapenutrustade Herkules, försvarades utav 700 Pappor.
 

DeletedUser845

Guest
Han menade förstås att hjälten är en unik enhet i så fall :).
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det verkar vara en bra idé och antingen så kan man göra så att det finns olika slags hjältar tex Djingis khan ger bonus till alla ryttare, Akilles ger bonus till hopliterna och Lord Nelson ger bonus till brandskeppen.

Eller så kan man göra så att man har en hjälte som man sen kan samla utrustning till och då får hjälten olika krafter som tex att man kan skicka marktrupper utan skepp till en annan ö om hjälten har Moses stav eller så kan dom anfalla utan att muren hjälper försvararen om hjälten är utrustad med Ikaros vingar.
 

DeletedUser285

Guest
Asså skulel ju aldrig rekrytera akiles.. han komemr ju dö som en fluga om man träffar hans häl.. fett dålig gubbe liksom..
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det verkar vara en bra idé och antingen så kan man göra så att det finns olika slags hjältar tex Djingis khan ger bonus till alla ryttare, [...] och Lord Nelson ger bonus till brandskeppen.

Och du tyckte romarna inte passade in...
 

DeletedUser

Guest
Skulle kunna ge en lite mer dynamisk armé. Skulle nog inte vara svårt att implantera heller, eftersom man kan säkert "låna" mycket kod från paladinen i Tribal Wars.

EDIT: Sen finns det säkert många grekiska hjältar man kan använda, kan inte komma på några på rak arm dock ^^
 

DeletedUser

Guest
Sen finns det säkert många grekiska hjältar man kan använda, kan inte komma på några på rak arm dock ^^

Akilles
Oidipus
Herkules
Paris
Polyfemos (Passar han?)
Menelaos
Agamemnon
Orestes
Jason
Perseus
Sisyfos




Klr: Wp, nån bok
 

DeletedUser

Guest
Kan inte varje underverk låsa upp en gömd gud eller en extra mytologisk enhet?

Ex. Låter pyramiden en bygga sfinxen, fyren sirener.
 

DeletedUser1115

Guest
Mycket roligare än det som ska bli nu(typ 5% mer gunst*)
 

DeletedUser

Guest
Det där gillar jag! Eftersom jag leder Warriors of Perseus i Beta så skulle valet kanske inte bli så svårt.:p Hoppas att det här förslaget går igenom!
 

DeletedUser

Guest
Anser att de ska kosta minst lika mycket som paladinen i Tribal Wars.
 

DeletedUser

Guest
Anser att de ska kosta minst lika mycket som paladinen i Tribal Wars.

Tycker de borde vara värda lite mer, och vara bättre, så att de blir mer än bara en booster för resten. Herkules kunde ensam slåss mot en armé. Man kan bara inte ge honom en paladins stats.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp