Harpya Attack

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
vet tyvärr inte om detta finns i forumet någonstans då det är så sent

Men harpya flyger och anfaller ifrån ovan,
vore det då inte en självklarhet att man kan anfalla imellan öarna utan att använda båtar? (med just harpya då)

vore logiskt att den som flyger kan flyga utan att drunkna


///NuFFe
 

DeletedUser

Guest
Har också tänkt på de att trupper med vingar borde kunna flyga från Ö till Ö men när du skickar ett anfall så skickar du väl med Marktrupper också?

Så då måste du ändå ha Transport båtar ..

Men Man borde faktiskt kunna skicka Mytologiska trupper som ska kunna flygga Över haven ..
 

DeletedUser

Guest
Alltså, detta fungerar redan precis som du eftersöker. Flygande enheter, Mantikora, Harpya och Pegas, kan flyga fritt omkring mellan öarna utan att behöva handelsskepp för att frakta dem.
Kanske är läge att ta reda på hur spelet fungerar innan förslag skrivs? En tanke bara..
 

DeletedUser

Guest
Alltså, detta fungerar redan precis som du eftersöker. Flygande enheter, Mantikora, Harpya och Pegas, kan flyga fritt omkring mellan öarna utan att behöva handelsskepp för att frakta dem.
Kanske är läge att ta reda på hur spelet fungerar innan förslag skrivs? En tanke bara..

Det funkar tyvärr inte, jag får nog skylla mig själv som inte va i alla sinnes bruk vid tilfället så jag kunnde skriva det hela.

Jag menade självklart inte spelare på andra öar, utan byarna på andra öar.
verkar som att byar på öar är "knutna" till just spelare på den ön.

Fast det logiska vore att man även skulle kunna skicka flygande enheter mot dem oxå
 

DeletedUser

Guest
Det funkar tyvärr inte, jag får nog skylla mig själv som inte va i alla sinnes bruk vid tilfället så jag kunnde skriva det hela.

Jag menade självklart inte spelare på andra öar, utan byarna på andra öar.
verkar som att byar på öar är "knutna" till just spelare på den ön.

Fast det logiska vore att man även skulle kunna skicka flygande enheter mot dem oxå

Det spelar ingen roll om man har flygande enheter eller vanliga med transportskepp. Bondbyarna är knutna till den lokala ön just för att det inte ska vara för enkelt att leka byggare bob och sim city, tanken är att man ska tvingas interagera med andra spelare också. Bondbyarna är bara en lokal möjlighet att dra in lite extra resurser och som sådant tycker jag det räcker gott och väl.
 

DeletedUser

Guest
då är svaret alltså att det inte går med harpy pga att byarna är knutna till ön de är på :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp