Hamn

DeletedUser

Guest
Jag tycker det är lite konstigt att man bara behöver utbygga hamn när man ska ha Koloniskepp, som t.ex. Trirem behöver man bara forska fram. Förslag: För Trirem ska man behöva hamn nivå 15. o.s.v
 

DeletedUser

Guest
Eftersom triremer i 99% av fallen är helt meningslösa att bygga så tycker jag att det inte finns någon anledning att höja kraven för att bygga skiten. Sen behöver man ju ha akademi 25 för att forska fram dom små rackarna och det är väl ganska högt ändå om man ser till nyttan de gör (i princip ingen alls)
 

DeletedUser

Guest
Jag håller med dig Zigvard, Tiremer är värdelösa så länge man inte skickar dom med ks, men jag forskar ändå aldrig fram dom. Det tar bara forskningspoäng.
 

DeletedUser

Guest
Det var väl inte just Trirems vara eller inte som förslaget gällde utan att med stigande nivå på hamn så ska man ”låsa upp” möjligheten att bygga värre/bättre skepp, om jag nu inte miss förstod Riktitu helt. Rätta mig om jag har fel.
Som det är nu är det ju bara KS som kräver nivå 20 annars är det bara tillverkningstiden på båtarna som påverkas ju högre nivå hamnen har.
 

DeletedUser834

Guest
Glöm såklart inte den feniciska handelsmannen heller:

Velerios sa:
Handelsmannen alltid erbjuder samma mängd av enhetstyper men mängden råvaror som erbjuds beror på vilken nivån din hamn har.
 
Topp