Gunsttaket ökar med städerna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
När man har ett antal städer som tillber samma gud, så fylls själva gunstlagret upp rätt snabbt. Dessutom kan man bara träna ett antal mytiska trupper varje gång.

Därför är mitt förslag att;
För varje stad som tillber en gud, ökas gunsttaket för denna gud med 500.

Vad tycks?
 

DeletedUser678

Guest
500 är för mycket, men annars gillar jag förslaget
 

DeletedUser1593

Guest
nja då kan man ju utrota hela armeer med gudakrafter ( flera anfall alltså ) vishet på alla anfall jordbävning på massor städer och blixt skulle inte trivas med det

Men borde höjas men maxtak kanske ska ligga på 700?
 

DeletedUser834

Guest
För att få säga min mening:

Jag bryr mig inte om gunsten,använder aldrig det.Så för mig spelar det ingen roll.
 

DeletedUser845

Guest
En ökning med 10 maxgunst per stad som tillber en och samma gud med en cap på 750 låter bra enligt min mening.

26 städer med samma gud hade gett maximal max gunst (750) med den guden då d.v.s.
 

DeletedUser1459

Guest
En ökning med 10 maxgunst per stad som tillber en och samma gud med en cap på 750 låter bra enligt min mening.

26 städer med samma gud hade gett maximal max gunst (750) med den guden då d.v.s.

Tycker det är ett seriöst förslag. Var klart irriterad på lagret redan på Alfa. Fast jag skulle nog föredra en bakvänd logaritmisk skala med max gunstlager på 750. Så att inte en med många städer får allt för stora fördelar. Dvs att ökningen blir högre för de första städerna och marginell för dom sista städerna.

Låt säga, förutsatt att det är samma gud i samtliga städer, så skulle gunstlagrets ökning kunna ske på följande sätt.

Stad 1: Lager storlek 500 + 0.
Stad 2: Lager storlek 500 + 25.
Stad 3: Lager storlek 525 + 24.
Stad 4: Lager storlek 549 + 23.
Stad 5: Lager storlek 572 + 22
Stad .
Stad .
Stad .
Stad 22: Lager storlek 735 + 5.
Stad 23: Lager storlek 740 + 4.
Stad 24: Lager storlek 744 + 3.
Stad 25: Lager storlek 747 + 2.
Stad 26: Lager storlek 749 + 1.
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är ett seriöst förslag. Var klart irriterad på lagret redan på Alfa. Fast jag skulle nog föredra en bakvänd logaritmisk skala med max gunstlager på 750. Så att inte en med många städer får allt för stora fördelar. Dvs att ökningen blir högre för de första städerna och marginell för dom sista städerna.

Låt säga, förutsatt att det är samma gud i samtliga städer, så skulle gunstlagrets ökning kunna ske på följande sätt.

Stad 1: Lager storlek 500 + 0.
Stad 2: Lager storlek 500 + 25.
Stad 3: Lager storlek 525 + 24.
Stad 4: Lager storlek 549 + 23.
Stad 5: Lager storlek 572 + 22
Stad .
Stad .
Stad .
Stad 22: Lager storlek 735 + 5.
Stad 23: Lager storlek 740 + 4.
Stad 24: Lager storlek 744 + 3.
Stad 25: Lager storlek 747 + 2.
Stad 26: Lager storlek 749 + 1.

tycker detta förslag var bäst!
 

DeletedUser1337

Guest
Tycker det är ett seriöst förslag. Var klart irriterad på lagret redan på Alfa. Fast jag skulle nog föredra en bakvänd logaritmisk skala med max gunstlager på 750. Så att inte en med många städer får allt för stora fördelar. Dvs att ökningen blir högre för de första städerna och marginell för dom sista städerna.

Låt säga, förutsatt att det är samma gud i samtliga städer, så skulle gunstlagrets ökning kunna ske på följande sätt.

Stad 1: Lager storlek 500 + 0.
Stad 2: Lager storlek 500 + 25.
Stad 3: Lager storlek 525 + 24.
Stad 4: Lager storlek 549 + 23.
Stad 5: Lager storlek 572 + 22
Stad .
Stad .
Stad .
Stad 22: Lager storlek 735 + 5.
Stad 23: Lager storlek 740 + 4.
Stad 24: Lager storlek 744 + 3.
Stad 25: Lager storlek 747 + 2.
Stad 26: Lager storlek 749 + 1.
Kan helt och hållet hålla med här, mycket bra förslag!
Man får gunst så snabbt när man har många städer att mycket går till spillo om man inte har tid att logga in under några timmar (t.ex om man väntar på gunst för att göra en mantikora som ju kostar 405 gunst).
 

DeletedUser

Guest
[SPR]Tycker det är ett seriöst förslag. Var klart irriterad på lagret redan på Alfa. Fast jag skulle nog föredra en bakvänd logaritmisk skala med max gunstlager på 750. Så att inte en med många städer får allt för stora fördelar. Dvs att ökningen blir högre för de första städerna och marginell för dom sista städerna.

Låt säga, förutsatt att det är samma gud i samtliga städer, så skulle gunstlagrets ökning kunna ske på följande sätt.

Stad 1: Lager storlek 500 + 0.
Stad 2: Lager storlek 500 + 25.
Stad 3: Lager storlek 525 + 24.
Stad 4: Lager storlek 549 + 23.
Stad 5: Lager storlek 572 + 22
Stad .
Stad .
Stad .
Stad 22: Lager storlek 735 + 5.
Stad 23: Lager storlek 740 + 4.
Stad 24: Lager storlek 744 + 3.
Stad 25: Lager storlek 747 + 2.
Stad 26: Lager storlek 749 + 1.[/SPR]

Stad 27 borde också få +1 så att det blir jämnare.
 

DeletedUser1337

Guest
Hur jag än räknar så blir 1+2+3...23+24+25 325.

Yes, det är rätt. Enkelt att kolla upp i t.ex Excel om man är osäker.

Men algoritmen måste inte se ut just så heller, det är tanken på en ökning av taket som är tilltalande och att den successivt minskar :)
 

DeletedUser1459

Guest
Yes, det är rätt. Enkelt att kolla upp i t.ex Excel om man är osäker.

Men algoritmen måste inte se ut just så heller, det är tanken på en ökning av taket som är tilltalande och att den successivt minskar :)

Tack! Har själv inte räknat nitiskt på det utan gjorde bara ett exempel utifrån maxtaket på 750 :).

Det kanske tom med som så att lagret bara ska öka med ett visst antal enheter efter var 5e stad som exempel. Men att ökningen av lagret ska vara högre i början och lägre då man har fler städer.
 

DeletedUser2205

Guest
Tycker verkligen att detta är något som bör ses över. Gunst taket på 500 är för lågt. Så som hiawatha säger tror jag hade funkat bra...

/Merideus
 

DeletedUser855

Guest
Tycker gunst taket är bra, det gynnar aktiva spelare mer än inaktiva och så ska det la vara?

Dock kanske det kan var olika på olika servrar, jag ser hellre att man anpassar det efter servers hastighet dvs att på alfa som man inte kan göra så mycket på varje dag kanske har ett större förråd medans servrar man är tvungen att vara mer aktiv på är gunstförrådet mindre.
 

DeletedUser

Guest
Tycker att taket borde stiga med 20/stad som har den guden och med en maxnivå på typ 800
 

DeletedUser

Guest
Bra förslag visarna, jag tycker att efter 25 städer så kommer gunsttaket öka lite men fortfarande fortsätta öka.
 

DeletedUser914

Guest
Jag gilla inte detta, då kan en som är mycket större gunsta ner en mindre spelare. redan mobbning nog av större spelare som går på mindre förr bara ta "lätta" städer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp