Gunst Problem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej Gaffel

För gaffel verkar vara den enda moderatorn på hela den svenska delen, resten sitter väl och använder sitt grattis guld till att ta bort "gunst" problem med alla sina 60 tusen städer som dom fått med guld.

Ta bort resursstraffet för att man tar tillbaks fel vid gunst om ni inte kan fixa detta.

Jag är så sjukt trött på detta problem så jag vet inte om jag ens la detta i rätt forum.

och gaffel du gjorde helt rätt när du tog bort mitt förra inlägg, jag var så jäv.... för... så jag nästan slog sönder något hema på grund av "gunst" problemet.
 

DeletedUser

Guest
Volontärerna på Grepolis.se får sitt guld för att de hjälper till att sköta våra communtiy, att påstå att de har fått flera tusen städer genom den summa guld de får stämmer inte, vilket jag tror att du vet.

Angående gunst problemet som vi har så förstår jag att det är frusterande och vi beklagar detta. Vi har rapporterat detta till våra tekniker och de jobbar för fullt med att lösa problemet, mer kan vi inte göra är jag rädd.
 

DeletedUser

Guest
Helt rätt jag är bara sur och förbannad och ber om ursäkt för mina utbrott.

Nu är det något konstigt efter att man har gunstat en stad, symbolen blinkar och det går inte förlänga tiden, tiden står som 13093184 och man vet inte hur mycket tid som finns kvar på sin gunst, är det bara jag eller andra med som har detta problem.
 

DeletedUser4

Guest
Helt rätt jag är bara sur och förbannad och ber om ursäkt för mina utbrott.

Nu är det något konstigt efter att man har gunstat en stad, symbolen blinkar och det går inte förlänga tiden, tiden står som 13093184 och man vet inte hur mycket tid som finns kvar på sin gunst, är det bara jag eller andra med som har detta problem.

Nästa vecka hoppas vi att kunna uppdatera GP.SE (garderar mig med att säga att det där är INTE säkert) och lösa de buggar som cirkulerar hos oss idag. Om det inte löser sig då, efter uppdateringen, får du gärna återkomma till oss på forumet igen så att vi kan ta pennan i hand och börja peta uppåt med en vassare spets.

Think you get what I mean. =)

Tills dess får vi försöka hålla andan är jag rädd, men då ska det lossna, förhoppningsvis.

Cheers!
 

DeletedUser285

Guest
Spännande att du säger det gaffel.. Detta har vi klagat på i snart en månad.. Zeta som är en långsam server tar det idag runt 6-7 dagar att bygga upp en bs stad på ist för om gunsten skulle fungera dryga 3...

Detta tar bort den lilla lilla spellust jag har kvar.. Just nu är jag bara kvar för att alliansen inte ska få så jävla mkt IE...
Vart är innogames kompensation för detta extrema misstag de håller på med?
Känns som om de snart får kompensera alla spelare på .se med förvaltare ett tag eller dyl..

Vilket annat företag som helst skulle göra det för att försöka ha kvar nöjda kunder men det verkar inte vara er inställnig till oss spelare...

/arg
 

DeletedUser4

Guest
Får be om att återkomma på Måndag ang. det Opeth.

Måste försäkra mig om vad som gäller vid sådana fall och hur vi kan lösa det. =)
 

DeletedUser1337

Guest
Återkommer igen imorgon. Tack för ditt tålamod.
Förstår att ni inte kan göra något mer än att ligga på tyskarna, men denna fras fick mig att tänka på "Just nu är det många som ringer. Vi svarar så fort vi kan. Tack för att du väntar." ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
Hej Opeth.

Har tyvärr inte något besked att ge idag, hoppas att det ska kunna ges imorgon.

Återkommer igen imorgon. Tack för ditt tålamod.

ok.. kommer ställa samma fråga då..
och varje dag som Gunsten inte fungerar på en värld kommer jag skicka en rapport..
 

DeletedUser378

Guest
Har efter en hel del efterforskningar igår antagligen fått fram en temporär lösning för hur buggen vad gäller tidsförkortning med hjälp av gunst.

Under gårdagen genomförde jag upp mot 50 besvärjelser för att undersöka vid vilka tillfällen som den inte fungerar och vid vilka som den gör det.

Slutsatsen blev att tidförkotningen fungerar så länge som du inte har hamn/kasernöversikten öppen.

Utav 25 försök när jag slängt besvärjelser med endast stadsöversikten öppen har 25 stycken aktiverat en fungerande besvärjelse som förkortar tiden. Och utav de 25 som jag slängt med någon typ av enhetsöversikt öppet så har det buggat samtliga gånger.

Kan bara hoppas att detta fungerar för samtliga där ute. Vänligen återkom med information om ditt resultat, så får vi ev forska vidare om detta inte löser det hela.

Självklart är detta endast en förhoppning om en temporär lösning fram tills buggfixen kommer och allting återgår till det normala.
 

DeletedUser285

Guest
Kan säga att ser spelar någon roll för mig.. Är konstant ett lotteri..
Ganska trött på detta nu. Så tills ni löst problemet kommer jag ej kriga på någon värld förutom ETA.. Då den välden är så snabb så den fortf går att spela utan gunst..
 

DeletedUser

Guest
Bekräftar att Lothorias lösning fungerar felfritt för mig. 9/9 fungerande så här långt.

Stor eloge!
 

DeletedUser285

Guest
Bekräftar att Lothorias lösning fungerar felfritt för mig. 9/9 fungerande så här långt.

Stor eloge!

Kan säga att det fungerar som vanligt för mig.. ;)
50/50...

Så har gett upp nu..

GAffel detta är riktat till dig..
Hur tror du ett företag som t.ex SEB skulle reagera om deras kunder är missnöjda och lämnar för en annan bank?
Jag tror de skulle engagera sig mer i sina sparare på olika sätt..
Jag har gett tips på saker som kan hjälpa men reaktionen från dig har varit förvånadsvärt frånvarande..
Så jag hoppas du är bättre på det jobb du gör utanför InnoGames..
För det känns inte som om du sagt att spelare faktiskt har tröttnat på detta?
Ge mig Innogames högsta chef's Mail och jag lkan göra det jobbet åt dig..

/Den sista droppen har snart fallit..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
För det känns inte som om du sagt att spelare faktiskt har tröttnat på detta?
Ge mig Innogames högsta chef's Mail och jag lkan göra det jobbet åt dig..

/Den sista droppen har snart fallit..

håller med opeten, ge han chefens mail så kan en spelare (en ack så viktig skillnad) förklara läget! Blir bättre än om ni gör det tror jag!


Har efter en hel del efterforskningar igår antagligen fått fram en temporär lösning för hur buggen vad gäller tidsförkortning med hjälp av gunst.

Under gårdagen genomförde jag upp mot 50 besvärjelser för att undersöka vid vilka tillfällen som den inte fungerar och vid vilka som den gör det.

Slutsatsen blev att tidförkotningen fungerar så länge som du inte har hamn/kasernöversikten öppen.

Utav 25 försök när jag slängt besvärjelser med endast stadsöversikten öppen har 25 stycken aktiverat en fungerande besvärjelse som förkortar tiden. Och utav de 25 som jag slängt med någon typ av enhetsöversikt öppet så har det buggat samtliga gånger.

Kan bara hoppas att detta fungerar för samtliga där ute. Vänligen återkom med information om ditt resultat, så får vi ev forska vidare om detta inte löser det hela.

Självklart är detta endast en förhoppning om en temporär lösning fram tills buggfixen kommer och allting återgår till det normala.

och till dig loth, du är en hjälte och förmodligen den enda som gör större nytta!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser176

Guest
jag har testad det förslaget.. visst är gunsten igång när jag kollar tiden i kasern/hamn men sedan när jag trycker på att dem ska byggas får jag normal tid utan tids reduceringen det händer mig 9/10 gånger.. börjar bli riktigt frustrerad över det.. :mad:
 

DeletedUser

Guest
Engelska forumet

Hittade detta på engelska forumet

It seems the error has been tracked down on the beta, so after some more testing, we should see a hotfix on the regular worlds soon.

Vrf kommer detta inte ut på det svenska forumet

Dessutom detta om loth's lösning

Just experienced a wierd occurrance of this bug where I added 1 unit to the queue and received the COTO time reduction, then added several others to the queue that DIDN'T receive the time reduction. The only difference was that the 2nd group was the maximum allowed for that unit.

As a programmer, this doesn't make sense. The coto has clearly been picked up by the server and enacted on one group, so there should be no client-side caching issues any more. The code called to place the units into the queue should be identical in both situations, so it would seem that the only possibility would be that the SERVER is caching commonly used values (such as the amount / coto status, etc) to speed up gameplay, and these values are not rescanned when the user chooses the default option (maximum troops).

Hope this helps.

Vill bara avsluta med o tacka loth för tiden han lägger ner (verkar va den enda) till att iaf försöka hitta en lösning

OT: kanske borde anställa någon till att förmedla informationen lr iaf kolla upp vad som står på det engelska forumet då ni int verkar få nåt från IG

EDIT: hittade detta postat vid ett senare tillfälle

We re-opened the issue for the developers again.

We also made a sacrifice to the blood-gods in the hope they fix it.
 

DeletedUser4

Guest
Enligt det som sades under gårdagen, har dem lyckats hitta vart felet sitter.

Det är ingen som kan bekräfta det och det är av den anledningen till att vi inte går ut och skriver det. Vi har idag bara hört spekulationer och hoppas (som vi så många gånger har skrivit) att det ska lösas så fort som möjligt.

Kontenta:
Vi hoppas att buggen ska lösas idag med version 2.16.

Kan tyvärr inte ge några garantier eftersom jag inte har den möjligheten att kolla på andra (redan uppdaterade) versioner, men hoppas att så är fallet och att det stämmer.
 

DeletedUser4

Guest
Enligt det som sades under gårdagen, har dem lyckats hitta vart felet sitter.

Det är ingen som kan bekräfta det och det är av den anledningen till att vi inte går ut och skriver det. Vi har idag bara hört spekulationer och hoppas (som vi så många gånger har skrivit) att det ska lösas så fort som möjligt.

Kontenta:
Vi hoppas att buggen ska lösas idag med version 2.16.

Kan tyvärr inte ge några garantier eftersom jag inte har den möjligheten att kolla på andra (redan uppdaterade) versioner, men hoppas att så är fallet och att det stämmer.

Hej igen.

Vad jag kan se och enligt mitt test så ska det fungera, ber folket att testa också för säkerhetsskull.

Visa bilaga 137 Visa bilaga 138

Aktiverade en rekrytering av birem före aktivering av Rop från Havet, sedan en ytterligare för att bekräfta.
 

DeletedUser176

Guest
det verkar fungera för mig nu så jag hoppas det fungerar för alla andra med
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp