Gudakrafter, Dåligt!

DeletedUser

Guest
Jag upptäckte precis, att man endast kan åkalla en gudakraft per anfall.

Detta vore rimligt, ifall det inte vore för att det gäller ALLA gudakrafter.

Uppenbarligen så har anfallaren troligen åkallat "Hjältemod" på sin anfallande trupp, och DÄRFÖR kan jag inte åkalla "vishet", som berättar vad för slags trupper det rör sig om!

Vad är det för trams?!

Med andra ord kan man skydda sig från gudakrafter och SPIONAGE bara genom att åkalla en fesen liten gudakraft på sin trupp!

Det står att "en gudomlig kraft har redan effekt på denna truppen"
Men Vishet är ju ingen "effekt".

Detta borde fixas. Det är ju bara idiotiskt.
Hjältemod ska ge 10% anfall, inte SKYDDA från andra krafter, och speciellt inte VISHET!
 

DeletedUser

Guest
samma problem

Jag har haft samma problem är det en bugg eller inte?
 

DeletedUser

Guest
skulle gissa mig till att det är en bugg men ändå inte,

dom vill inte att man ska kunna skicka flera boost gåvor på samma anfall men har inte tänkt på att genom att spärra det så spärrar dom även motverkande gåvor, vilket blir lite va en bugg

men jag tror inte det är ett programmerings fel som orsakar det, bara ett enkelt inte fullständigt genomtänkt drag när dom slängde in 1 gåva per anfall spärren

borde fixas så snart som möjligt dock..
 

DeletedUser

Guest
Gnällspikar!!!

Om du får "smarta" anfall mot dig, så har du ingen nytta av "Vishet" än då. Det är bara n00ben som skickar ett anfall och tror och hoppas att det ska lyckas.

Dom bättre spelarna har delat upp off- och deff-styrkor. Dessutom skickar dom en massa "fake"-anfall så du såld ändå :).
 

DeletedUser

Guest
vishet är ju iof en väldigt stor del av försvaret, om fienden nu skickar ett koloniskepp tillsammans med några andra fejk attacker så är det ju rätt misslyckat om man inte kan kolla vilken som är vilken när det trots allt är det som hela syftet med kraften "Vishet"

utan den så är ju athena smått värdelös som gud enligt min menig, skyddsgudinna ger ju så få och dessutom helt slumpade trupper. skydd av staden blockar ju goda krafter också så den går ju emot sig själv en del vilket lämnar vishet och hjältemod, så om nu vishet inte funkar när folk slänger en skyddsgåva så vet jag inte om det är fult värt att skaffa athena för 10% ökad styrka på max 2 av dom anfall man kan skicka samtidigt pga. gunsttaket.
 

DeletedUser

Guest
vishet är ju iof en väldigt stor del av försvaret, om fienden nu skickar ett koloniskepp tillsammans med några andra fejk attacker så är det ju rätt misslyckat om man inte kan kolla vilken som är vilken när det trots allt är det som hela syftet med kraften "Vishet"

utan den så är ju athena smått värdelös som gud enligt min menig, skyddsgudinna ger ju så få och dessutom helt slumpade trupper. skydd av staden blockar ju goda krafter också så den går ju emot sig själv en del vilket lämnar vishet och hjältemod, så om nu vishet inte funkar när folk slänger en skyddsgåva så vet jag inte om det är fult värt att skaffa athena för 10% ökad styrka på max 2 av dom anfall man kan skicka samtidigt pga. gunsttaket.

Där är vi helt överens. Jag ifrågasätter nämligen alla gudarna och deras besvärjelser. Dessutom är det så mycket slumpartat att det blir lite av bonus bara, vilket jag tror är själva tanken bakom gudarna och deras besvärjelser. Gudarna och deras makt är inte och ska inte vara avgörande heller utan, läs på, träna och bli bättre spelare så väl taktiskt som strategiskt med de standard trupper som finns. Fungerar alldeles utmärkt, än så länge :).
 

DeletedUser

Guest
Om man har ett anfall på sig, kan man inte först skicka vishet för att se vilket det är och sedan skicka Storm på havet eller Guds vrede på samma anfall?
 

DeletedUser

Guest
jo, MEN i detta fallet så är det så att om fienden dvs den spelaren som skickade anfallet redan har använt en kraft på anfallet tex hjältemod så funkar det inte att kasta varken vishet, zeus vrede eller storm på havet på det anfallet för att "det har redan fått en kraft på sig"
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår hur du menar och som försvarare, så är det näst intill, att kalla det för bugg. Helt klart! eftersom anfallaren då får ett övertag. Och om man läser intentionen vad gäller krafterna. Ja då är det definitivt en bugg.

Skicka in en buggrapport vet ja!
 

DeletedUser

Guest
hmm, en annan sak jag precis upptäckte själv nu är att man inte kan skicka gåvor alls mot inkommande anfall på en stad man erövrar :(
 

DeletedUser

Guest
Nä, som försvarare så ä det kasst skulle jag vilja säga. Fast personligen använder jag sällan eller aldrig gudakrafterna och de mytiska enheter i min krigföring eftersom de är så dåliga per farmare och beroende av gunst och gunstproduktion att jag bojkottat det helt, men det kan bero på att jag i allmänhet också är något bättre än mina motståndare :D. Dessutom har jag väldigt lojala och hjälpsamma medlemmar i min allians och den styrkan är det få gudar som kan rå på :D.

Det enda jag använder är
- Poseidons Rop från havet, när jag bygger skepp
- Heras Befolkningstillväxt, när jag tränar soldater
- Använder hellre Zeus Gudomligt tecken och placerar 10 Stridsvagnar i en ny erövrad stad än att ödslar det på andra funktioner eller delar ut till gratisspelarna då och då.
- Detsamma gäller Athenas Skyddsgudinna. Brukar ofta tömma gunstlagret i samband med att jag ger bort Stridsvagnar.

Vad är nyckeln till framgång? Mycket truppenheter och lite byggpoäng i början.
Det är många som har haft mer än dubbelt så många poäng som mig och har trott att dom kan "tvåla" mig. Såväl vid plundring som vid erövring. Ännu har dock ingen lyckats :p.
När man sedan har fler städer, jag då gäller att också vara lite strategisk och ganska taktisk.

... fast vi har alla vår överman, det gäller bara att inte korsa dennes väg :).
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
"Out of subject"
Observara! Man kan inte heller skicka mytiska enheter till en stad som dyrka en annan gud än den som de mytiska enheterna tillhör.
Skickar man t ex mytiska enheter som understöd, vänder dom tillbaka om det är olika gudar.
 

DeletedUser

Guest
Nä, som försvarare så ä det kasst skulle jag vilja säga. Fast personligen använder jag sällan eller aldrig gudakrafterna och de mytiska enheter i min krigföring eftersom de är så dåliga per farmare och beroende av gunst och gunstproduktion att jag bojkottat det helt, men det kan bero på att jag i allmänhet också är något bättre än mina motståndare :D. Dessutom har jag väldigt lojala och hjälpsamma medlemmar i min allians och den styrkan är det få gudar som kan rå på :D.

Det enda jag använder är
- Poseidons Rop från havet, när jag bygger skepp
- Heras Befolkningstillväxt, när jag tränar soldater
- Använder hellre Zeus Gudomligt tecken och placerar 10 Stridsvagnar i en ny erövrad stad än att ödslar det på andra funktioner eller delar ut till gratisspelarna då och då.
- Detsamma gäller Athenas Skyddsgudinna. Brukar ofta tömma gunstlagret i samband med att jag ger bort Stridsvagnar.

Vad är nyckeln till framgång? Mycket truppenheter och lite byggpoäng i början.
Det är många som har haft mer än dubbelt så många poäng som mig och har trott att dom kan "tvåla" mig. Såväl vid plundring som vid erövring. Ännu har dock ingen lyckats :p.
När man sedan har fler städer, jag då gäller att också vara lite strategisk och ganska taktisk.

... fast vi har alla vår överman, det gäller bara att inte korsa dennes väg :).
Hihi ingen klarat att tvåla dig

Det var bra sagt :p Hahah
 
Topp