Gud

DeletedUser962

Guest
Gudar

Skulle va kul om ni kunde hitta på en till gud som t.ex. Hades. Då hans bröder Zeus o Poseidon finns men ej själva Hades (dödsguden). en gudakraft hos honom kan vara för
(400gunst) Få tillbaka 10-30% av Stupade enheter/skepp i förra striden. Så om man förlorar 2500 slungor får man tbx t.ex 10% dvs. 250 slungor för 400 gunst. Då han är dödsguden :p

Detta är vad "Timinus" skrev.

Jag tänkte lägga in den här på Förslag, som ett förslag :p ;)


Tycker att det skulle bli lite mer spännande spel då.

Som ni säkert vet så behöver varje Gud 4 gudakrafter.
och ett förslag är som ovan nämner:
Gudakraft 1
" Få tillbaka 10%-30% av sina stupande trupper från sin förra strid". ( detta borde bara kunna aktiveras på sina egna byar )

Gudakraft 2
Man får 200 extra bönder eller Zombies ( levande döda ) som försvar. Detta kan bara aktiveras en gång var 4 timme.

Gudakraft 3
"Jorden öppnar sig framför soldaterna när det kliver i land. 5-30% av soldaterna dör. " Kan även vara att soldaterna som anfaller byter sida och hjälper staden som blir skyddad ( 1-15% av soldaterna ) , och försvinner sedan efter striden "

Gudakraft 4
Vet ej här, kom gärna med egna förslag.


Mystiska enheter
Kerberos
En trehövdad hund, som vaktade vägen in i underjorden.
Attack
Slagvapen: 200
Försvar:
Slagvapen: 450
Stickvapen: 550
Distansvapen: 150


Kom gärna med egna förslag om mera Mystiska enheter och gudakrafter.
Kommentera gärna också vad ni tycker om mina förslag?


MVH Mace
 

DeletedUser834

Guest
Jag tycker att:

Gudakraft 4

Zombies går upp ur marken och beskyddar staden.

Ungefär som milismän,fast Zombierna ska vara bättre!

(Tänk på att de kan vara stupade soldater:)
 

DeletedUser834

Guest
Det var meningen att de(Zombierna) skulle vara som försvar
 

DeletedUser

Guest
Bra!

Bra idé! Vore mer korrekt med en sådan här gud också.
 

DeletedUser

Guest
Poine var en gudinna eller en personifiering för hämnd, vedergällning, gottgöring och straffet för mord och dråp i den grekiska mytologin. Hennes latinska namn var Poena. Hon var dotter till Aither (luften) och Gaia (jorden).

Hennes namn är det samma som det grekiska ordet "poinê" som beskriver de blodspengar en mördare fick betala till sitt offers familj som en del av sitt straff.

Tycker man ska införa denna gudinna med den egenskapen, en sk Blodspoäng

Egenskaper för Blodspoäng
- Den drabbade alliansen skulle erhålla 25% av den skyldiga alliansen totala poäng
- Reducerar antalet poäng med 50% för den allians som uppenbart och repetitivt använder sig av massinviteringar och stöld av andra alliansers medlemmar
- Alliansledarens resursproduktion skulle reduceras med 50% i alla städer
- Alliansledarens krigspoäng skulle beräknas med 50% reducering
- Enhetshastigheten för truppförflyttningar skulle reduceras med 50% för hela alliansen

;)

Edit
Någonting säger mig att det skulle varit tillämpbart på alliansen The 300
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser845

Guest
Jag tycker att de här gudakrafterna är de mest obalancerade som någonsin skådats ;P.
Tror du får tänka igenom balansen lite där du ;).
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att de här gudakrafterna är de mest obalancerade som någonsin skådats ;P.
Tror du får tänka igenom balansen lite där du ;).

Det finns ingen balans nu heller ...

Edit
... tänka slutade jag med när jag insåg att tillämpningen av spelet går ut att stjäla starka och potentiella motståndares spelare och inte erövra deras städer.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1115

Guest
Dom verkat ha gillat idén med hades kommer i grepolis 2.0:D
 
Topp