Grottan vill inte lagra silver, IOTA

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Webbläsare:

Jag använder mig av Google Chrome, med Firefox kan jag inte ens hitta Grepolis hemsida.

Översikt på buggen: Berätta vad som utlöser buggen, vad som uppstår och vad som händer.

När jag vill ge grottan silver, skriver jag önskad summa, varpå "tacka ja bocken" dyker upp, trycker på den och det försvinner. Buggen är att inget händer, inget bekräftande som "Grottan har tagit emot ditt silver" eller "Grottan kunde inte ta emot ditt silver" utan det händer absolut ingenting, inget silver blir transporterat och jag förlorar inget silver. Det är som om betalningen aldrig har skett.


Skärmdumpar:

Finns inget att ta bild på då det icke-existerande är problemet.

Hur ofta uppstår:

Det händer varje dag sedan jag började spela på Iota, men inte varje gång. Testar lite då och då, ibland går det vägen och ibland inte.


Vad uppstår: Informera oss exakt om hur du klickar, vart du klickar och dylikt stegvis.

Jag skriver först in önskad summa silver (siffrorna över bokstäverna), sedan trycker jag med musen på "tacka jag bocken".


Sammanfattning:

Grottmannen är antingen mutad av mina motståndare eller så är det en bugg som inte tar emot mitt silver, men tar inte heller betalt när jag skickar något.

Tack i förhand :)
 

DeletedUser378

Guest
Har du maxat din grotta?
Annars kan det bero på att din grotta är full med silver som är ute och rör sig i form av spioner.
Silvret i grottan räknas som lagrat fram tills dess att spionen anländer till vald destination.
 

DeletedUser

Guest
Har du maxat din grotta?
Annars kan det bero på att din grotta är full med silver som är ute och rör sig i form av spioner.
Silvret i grottan räknas som lagrat fram tills dess att spionen anländer till vald destination.

Jag misstänkte under dagen att detta kan vara anledningen. Först tänkte jag att när man skickar iväg en spion så är silvret redan "offrat". Men nu tänkte jag att det är samma stackare som får springa fram och tillbaka :)
 

DeletedUser378

Guest
Då har vi svaret där.

Kommer du över nya problem är du välkommen att fråga antingen här på forumet eller till supporten så försöker vi lösa det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp