Grafikken i Grepolis

DeletedUser

Guest
Detta är väl en sak for webmaster i dette spel. Då vil jag föreslå att grafikken ble mera levende ock spännende i spellene. Grafikken är jättetråkig, ock inget liv i byrne. Det ku vära t.eks när man seglade til andra städer, at grafikken också var rörlig i takt med båtana, detsamma när dom olike städer krigade. Ingenting händer på skärman, bara en tråkig rad av tal.

:(

Scandane
 

DeletedUser

Guest
Grafig

Tråkigt att alla städer ser lika ut i stadsöversikten!
 

DeletedUser

Guest
Ja, det var ett tag sedan det hände något ... närmare bestämt 1 april, då dom skrämde skiten ur många spelare :D, genom att det bl a kom ett UFO fram och tillbaka till Bondgården och stal "bönderna" från dom som inte hade uppnått en viss nivå av någonting, vad det nu var. Men det var roligt. Då gick forumen varma ska ni veta :cool:.

Det blir väl påhälsning av tomten till jul kanske.

Men visst, lite mer "liv" och rörelse piggar alltid upp. Gärna sådant som är oförutsett.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser798

Guest
Ja jag har hört talas om ufot... en kompis berättade.Men jag tycker grafiken är bra som den ä kanse krig o sånt skulle vara sjyst men annars nää.
 

DeletedUser

Guest
Men i vintern kan det ju vara snö och på våren nya blommor och sånt
så att det ser ut som årstiden ;)
 

DeletedUser

Guest
Bättre i så fall att speltillverkaren gör det möjligt för att skapa sina egna Themes som man själv kan välja vilka man vill ha, och att allt kan läggas på den lokala datorn för att spara bandbredd.
 

DeletedUser

Guest
Bättre i så fall att speltillverkaren gör det möjligt för att skapa sina egna Themes som man själv kan välja vilka man vill ha, och att allt kan läggas på den lokala datorn för att spara bandbredd.

Idé som jag tycker du ska lägga upp! Väl användbar för att byta miljö. Ett måste egentligen för tillverkarna att fixa.

Men i vintern kan det ju vara snö och på våren nya blommor och sånt
så att det ser ut som årstiden ;)

Rolig idé :)


Svar till ursprungsidén:
Grafiken är så mycket bättre än alla andra webbläsarspel jag någonsin fått fatt i. :cool:Get Use To It
 

DeletedUser

Guest
Bättre i så fall att speltillverkaren gör det möjligt för att skapa sina egna Themes som man själv kan välja vilka man vill ha, och att allt kan läggas på den lokala datorn för att spara bandbredd.

Det finns på ett annat likande spel.. Man laddar ner skins och får annorlunda utseende på världen och byarna. Fanns ett som var som en öken med oaser och kameler osv.



Föresten.. Om det är snö på vintern.. Fryser havet då också och gubbarna kan gå över? :D Det vore fräckt. Så kan man ha en julegud vars gunst är att stampa på isen så den spricker.
 

DeletedUser

Guest
Föresten.. Om det är snö på vintern.. Fryser havet då också och gubbarna kan gå över? :D Det vore fräckt. Så kan man ha en julegud vars gunst är att stampa på isen så den spricker.

Haha det skulle va kul och man behöver brännare för att smälta isen och så kan man göra ett sjöanfall.
 

DeletedUser

Guest
Skulle va kul med lite mer civila som rörde sig runt i staden.

Haha snö? Det skulle bli helt fel då spelet ska se ut som det är runt grekland ;)
 

DeletedUser

Guest
Skulle va kul med lite mer civila som rörde sig runt i staden.

Haha snö? Det skulle bli helt fel då spelet ska se ut som det är runt grekland ;)

Då har du missat Snökaos i Grekland.
2hyfic3.jpg


Btw det är inte alls ovanligt med att det snöar kring medelhavsländerna, snarare tvärt om och dom får rejält med snö när det väl inträffar ;).

Så gärna lite snöflingor nu till julen och gärna lite andra överraskningar. Det är bara trevligt.

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Dom bor väl i Bondgården och huserar bland boskapen ;)

Nä, skämt å sidor, det kan man faktiskt fråga sig (rent "tekniskt" så går det åt ett antal farmare för att bygga och sedan underhålla en nivå av en byggnation, så några finns med tiden i de olika byggnaderna beroende på nivå av byggnationen. När Bondgården byggs ut/uppgraderas så ökas utrymmet och det kan "flytta in" fler farmare/bönder och befolkningen ökar). Men jag tror nog att ovan skribent vill ha lite mer rörelse likt den som springer ut/in i silvergruvan.

Men samtidigt är det kanske inte så lätt att få till mer "liv" och rörelse för programutvecklarna. Jag menar, när man har Stadsfest så är ett område upptaget, likaså när man har Triumftåg och därtill så finns det dom som har premium och kan ha Olympiska spel, (Teater tar också upp ett område, men det är samma yta som alla fyra "specialbyggnaderna" tillgår)

Så ut och kriga och starta Triumftåg för alla "döda" trupper och/eller starta en och annan Stadsfest, så blir det mer "liv" och rörelser på skärmen.

Men visst, jag håller med om att det hade varit trevlig med mer rörelser däremellan.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Föresten.. Om det är snö på vintern.. Fryser havet då också och gubbarna kan gå över? :D Det vore fräckt. Så kan man ha en julegud vars gunst är att stampa på isen så den spricker.


Är ju bara det att hav inte fryser, helt fullständigt. aldrig.
 

DeletedUser

Guest
Nä, så är det faktiskt. Hav fryser inte, så lätt. Vilket beror på två saker, tror jag.

1. Rörelserna i vattnet gör att molekylerna inte får det lugn och ro som behövs för att gå från flytande till fast form. (Omvänt är när vattnet går från flytande till gasform, vattnet kokar)
2. Den höga salthalten i havet, tror jag har en viss inverkan också, genom att det tar längre tid för vattnet att frysa, men här kan jag ha fel.
 

DeletedUser

Guest
Men allt behöver inte vara på riktigt ju för gudar finns ju inte (Jag tror inte på Gud)
Så varför kan det inte vara det?
 
Topp