Gepolis UPPDATERING!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej!
nu är det minst 3dje gången i ordningen som ni "plötsligt" uppdaterar grepolis & dessutom utan förvarning!

sitter man då & skriver långa dockument i forat eller ett PM så försvinner ALLT!!!
man kanske dessutom sitter & timar anfall som skulle kunna skickats innan som blir helt förkastligt pga. avbrottet då dessa kommer försent.
-i 1 förslag jag skrev tidigare om en automatisk klocka som skickade anfall så a ni själva att man får väl spela det här spelet fullt ut!!! men det går ju inte då ni bara bryter, ni sabbar & förstörkänslan för spelet & ger en inte några möjligheter till val inför ev. avbrott för en uppdatering.
snacka om att man blir less på detta, speciellt då detta skett med så täta intervaller på senare tid!!!


Som betalande kund vill jag att ni ordnar en nedräkning eller ett medellande om då det är 10 minuter kvar innan uppdatering sker.

:(
 

DeletedUser

Guest
ja jag håller med vildhussen, man har skrivit en del PM och dom har blivit förlorade pga att man loggas ut helt plötsligt och man hade ingen som helst möjlighet att kunna spara texten.
informera i god tid innan och ta en tid där alla uppdateringar sker och inte nån då och då som gör att det verkar som ett gäng yra höns som inte tänker på att det faktisk är folk som är inloggade och gör nånting hela tiden.
 

DeletedUser

Guest
Det brukar stå på startsidan, men det behöver inte ha stått det de här gångerna. Om ni tittar på startsidan så kanske det står att det är en uppdatering mellan X och X.
 

DeletedUser

Guest
Det brukar stå på startsidan, men det behöver inte ha stått det de här gångerna. Om ni tittar på startsidan så kanske det står att det är en uppdatering mellan X och X.

Som du ser i inläggen menas de uppdateringarna som de inte meddelar innan utan bara plötsligt dyker upp. Var väl en igår och en i torsdags om jag inte minns helt fel..
 

DeletedUser

Guest
precis, sen även att man är inloggad så ofta så ser man sällan inloggnings sidan
 

DeletedUser

Guest
Det brukar stå på startsidan, men det behöver inte ha stått det de här gångerna. Om ni tittar på startsidan så kanske det står att det är en uppdatering mellan X och X.

men det är inte alla som ser startsidan så ofta! särskillt då man sitter här 24/7.

startsidan ser man då man loggats ut :confused: lite sent då!


det finns gott om sajter med en popupp om en uppdatering inom visst många minuter!
tyvärr kan jag inte ge ngt namn förnärvarande men andra kan nog hjälpa mig här!

Ni på innogames måste göra ngt åt detta! då detta är ett tillräckligt stort problem för mig att sluta spela!
& varför väljer ni att uppdatera då ni i regel har så högt online deltagande som
så som 75% av erat maximala onlinetal. istället föreslår jag ngn gång på natten mellan 03-04 då ni har mindre än 25% eller ännu mindre online på servern...
 

DeletedUser

Guest
men det är inte alla som ser startsidan så ofta! särskillt då man sitter här 24/7.

startsidan ser man då man loggats ut :confused: lite sent då!


det finns gott om sajter med en popupp om en uppdatering inom visst många minuter!
tyvärr kan jag inte ge ngt namn förnärvarande men andra kan nog hjälpa mig här!

Ni på innogames måste göra ngt åt detta! då detta är ett tillräckligt stort problem för mig att sluta spela!
& varför väljer ni att uppdatera då ni i regel har så högt online deltagande som
så som 75% av erat maximala onlinetal. istället föreslår jag ngn gång på natten mellan 03-04 då ni har mindre än 25% eller ännu mindre online på servern...

de ska väl få några att vara uppe och uppdatera vid den tiden då. Tror det är där skon klämmer
 

DeletedUser

Guest
God kväll kära spelare.

Förstår att ni är upprörda över att det har kommer uppdateringar utan att vi i teamet inte annonserar det.

Anledningen till detta är att det inte är några stora och "officiella" uppdateringar vi gör (rättare sagt, våra tekniker i Tyskland), utan det är uppdateringar som ska lösa kritiska buggar.
Vi har haft lite tekniska problem med diverse saker under veckan, t.e.x Semesterläget. Våra tekniker hittade som tur var problemet på Semesterläget och kunde åtgärda det, men för att det ska fungera så måste världarna uppdateras.

Dessa uppdateringar är inte schemalagda, därav blir det svårt för oss i teamet att hinna annonsera en sådan här uppdatering. De görs vid behov helt enkelt.

Hoppas att detta ger er lite ljus på saken och tackar för ert tålamod!
 

DeletedUser

Guest
God kväll kära spelare.

Förstår att ni är upprörda över att det har kommer uppdateringar utan att vi i teamet inte annonserar det.

Anledningen till detta är att det inte är några stora och "officiella" uppdateringar vi gör (rättare sagt, våra tekniker i Tyskland), utan det är uppdateringar som ska lösa kritiska buggar.
Vi har haft lite tekniska problem med diverse saker under veckan, t.e.x Semesterläget. Våra tekniker hittade som tur var problemet på Semesterläget och kunde åtgärda det, men för att det ska fungera så måste världarna uppdateras.

Dessa uppdateringar är inte schemalagda, därav blir det svårt för oss i teamet att hinna annonsera en sådan här uppdatering. De görs vid behov helt enkelt.

Hoppas att detta ger er lite ljus på saken och tackar för ert tålamod!


jag har all förståelse för era uppdateringar!

Eftrersom man tidigare på andra sajter vart med om uppdateringar där de skickar upp ett meddelande om uppdatering inom ex.10 min så borde det inte vara så svårt här heller tycker jag.
det borde kunna fungera på liknande sätt som ett Massmail som skickas till flera personer & det är ju ingen jobbig besvärlig historia.
det som kan tänkas hända är att GP teamet får vänta 10min på att tiden för uppdatering skall inträde om man nu väljer tiden 10 min.

Ang. fler buggar så vet jag att det finns ju 1 visst mörkertal.
men om ingen nämt det tidigare så hände en mindre festlig grej då våran ally anföll en stad på en UV ö! vissa av spelarna hamnade EXAKT 2 timmar försent med sitt anfall & detta var då inte under skiftet mellan sommar vintertid.
 

DeletedUser

Guest
seriöst, vad sysslar ni med? nu kom det nåt igen som förstörde flera jävla timmars arbete som stöp ner i toan (typ)
strävar grepolis efter att få så mycket folk som möjligt att lägga ner eller? för aldrig att jag kommer fortsätta spela detta spel om man konstant får saker förstörda för ni inte kan se till att skicka ut nån information innan ni stänger servern! knappast nåt svårt att göra så kom inte med frasen "vi kan inte förutse sånt" osv osv, snacka med dom i tyskland om det är dom som pillar med allt och säg att dom får fan vänta tills ni hunnit dragit ett PM till alla, knappast raketforskning att lösa!

/jävligt sur!
 

DeletedUser

Guest
seriöst, vad sysslar ni med? nu kom det nåt igen som förstörde flera jävla timmars arbete som stöp ner i toan (typ)
strävar grepolis efter att få så mycket folk som möjligt att lägga ner eller? för aldrig att jag kommer fortsätta spela detta spel om man konstant får saker förstörda för ni inte kan se till att skicka ut nån information innan ni stänger servern! knappast nåt svårt att göra så kom inte med frasen "vi kan inte förutse sånt" osv osv, snacka med dom i tyskland om det är dom som pillar med allt och säg att dom får fan vänta tills ni hunnit dragit ett PM till alla, knappast raketforskning att lösa!

/jävligt sur!

Yes, här spolades troligtvis en erövring under krig rakt ner i toaletten. Härligt.

/Förbannad blodulf
 

DeletedUser4

Guest
Hej gott folk.

Vi har framfört era klagomål och uppskattar att ni tar upp det med oss i teamet.

Det måste till ett system som gör det smidigt för er användare att veta vad som händer och när det händer. Annars blir det att någon hamnar i den där situationen om att gå förlorad om ett stort inlägg eller ett viktigt anfall.

Kommer i veckan att förslå ett automatiskt system där dessa administratörer som skeppar ut dessa uppdatering, kan på ett smidigt och enkelt sätt lägga upp det på vår startsida. En fras som vi översätter och dem aktiverar, rätt simpelt.

Hoppas att framtiden kan ge oss något sådant. För er skull och vår.
 

DeletedUser1337

Guest
Hej gott folk.

Vi har framfört era klagomål och uppskattar att ni tar upp det med oss i teamet.

Det måste till ett system som gör det smidigt för er användare att veta vad som händer och när det händer. Annars blir det att någon hamnar i den där situationen om att gå förlorad om ett stort inlägg eller ett viktigt anfall.

Kommer i veckan att förslå ett automatiskt system där dessa administratörer som skeppar ut dessa uppdatering, kan på ett smidigt och enkelt sätt lägga upp det på vår startsida. En fras som vi översätter och dem aktiverar, rätt simpelt.

Hoppas att framtiden kan ge oss något sådant. För er skull och vår.
Om man ändå är inne på något automatiskt så kan man ju lika gärna göra en "stor och röd" timer som hamnar under snabbmenyn och räknar ner 10 minuter, sedan tas världen ner. Så när de i Tyskland klickar på "ta värld x offline" så måste de vänta 10 minuter med att börja pilla.

Med tanke på att många endast befinner sig på startsidan just efter såna här uppdateringar tycker jag att det förslaget du anger är rätt onödigt. Det är bra för planerade underhåll dock, helt klart.
 

DeletedUser

Guest
Hej gott folk.

Vi har framfört era klagomål och uppskattar att ni tar upp det med oss i teamet.

Det måste till ett system som gör det smidigt för er användare att veta vad som händer och när det händer. Annars blir det att någon hamnar i den där situationen om att gå förlorad om ett stort inlägg eller ett viktigt anfall.

Kommer i veckan att förslå ett automatiskt system där dessa administratörer som skeppar ut dessa uppdatering, kan på ett smidigt och enkelt sätt lägga upp det på vår startsida. En fras som vi översätter och dem aktiverar, rätt simpelt.

Hoppas att framtiden kan ge oss något sådant. För er skull och vår.

att sätta sådan information på startsidan kommer inte funka för dom som är inloggade hela tiden, hur ska man då få den infon? är det inte bara att dra ett MM med texten "om 10 blir det uppdatering och servern kommer stängas i XX minuter/timmar" hur simpelt som helst och det allra bästa!
 

DeletedUser1459

Guest
Ja, man borde faktisk ha lite respekt för spelarna.

Minimikrav är att åtminstone ha 10 min på sig att avsluta det man håller på med.

Att tajma anfall kommer nog att gå åt skogen ändå, det finns ju dom som lagar käk och då skiter det ju sig också, så det är väl inte så mycket att bli förbannad över eller skylla andra på.

Men att ha möjlighet att spara undan och eller/skicka iväg PM och dylikt borde vara möjligt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp