Ge trupper

DeletedUser285

Guest
Du kan ju i dag ge trupper till andra genom Gunst..

Både athena och Zeus har den funktionen duger bra..
Stäng detta..
 

DeletedUser

Guest
Nej varför?

När man ger från Zeus elr Athena så får du ju inte välja och man kan inte skicka båtar eller ryttare / Stridsvagnar / Mystiska enheter så jag tycker iaf att man ska kunna skicka till sina egna städer-
:cool:
 

DeletedUser

Guest
Du kan ju i dag ge trupper till andra genom Gunst..

Både athena och Zeus har den funktionen duger bra..
Stäng detta..

Nej varför?

När man ger från Zeus elr Athena så får du ju inte välja och man kan inte skicka båtar eller ryttare / Stridsvagnar / Mystiska enheter så jag tycker iaf att man ska kunna skicka till sina egna städer-
:cool:

Visst är det så, vad gäller gudarnas magiska krafter, fast det är i mycket begränsad omfattning. Men om man har t ex 10, 20 30 byar osv.
Låt säga 10 byar för enkelhetens skull. Ja då förfogar man över drygt 20.000 gubbs som man kan flytta runt hur man vill.

Personligen vill jag inte ens fördjupa mig i tanken/möjligheten. Därför har jag också svårt att överblicka konsekvenserna fullt ut. Och jag menar att en erfaren spelare som jag själv och dom som behärskar spelet ännu bättre, mycket kort efter ett sådant införande kommer att klura ut olika användningssätt som man idag inte riktigt kan förutse. Därför menar jag att låt det vara som det är ...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
Nej varför?

När man ger från Zeus elr Athena så får du ju inte välja och man kan inte skicka båtar eller ryttare / Stridsvagnar / Mystiska enheter så jag tycker iaf att man ska kunna skicka till sina egna städer-
:cool:

Stridsvagnar kan du ju välja att ge dig själv eller andra..
Visst sen är det slumpmässigt med Athena.
Men jag anser att detta räcker i "Ge spelare till andra städer"
DEt blir ju annars alldeles för enkelt att bygga upp städer snabbt trupp mässigt.
Lite måste man ju ändå få arbeta.. ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker man borde kunna ge till andra byar istället för bara attack och assistans.
Och när man ger trupperna så tar det bongårdsplatser i den byn som man ger trupperna till och bondgårdsplatser blir fria i den byn som man ger från
Skulle vilja slå ett slag för detta igen .I akademien välja alternativet skänka trupper för utveckling skulle kunna vara en väg.Då kan man ju välja vilka byar detta skulle kunna gå i.
 

DeletedUser

Guest
Nej! Inte flytta trupper!
Här kommer ett strategiskt scenario som jag inte tror alla fixar utan mer ämnat för erfarna spelare som ändå besitter fördelar då dom kan tillämpa spelet bättre än andra, redan idag.

Låt säga att man erövrar en by för att strategiskt få slagläge på en eller flera andra byar. Ja då måste denna by deffas upp med trupper från andra städer. Och det tar ca 4-5 dagar innan den är i kraft att "stå på egna ben" (Alfa-servern). För det krävs lite planering, det är långsamt.
Om man skulle kunna flytta trupper från andra städer och fylla den med trupper så fort belägringen är slutförd och staden är under kontroll. Då innebär det en mycket snabb etablering och framskjutna positioner och en effektivisering av erövringar att få kommer att behärska det och då får vi ett strategispel som definitivt bör ha en minsta åldersgräns på ca 18 år. Och jag är tveksam om dom som är yngre kommer att ens ha en chans.
Om sedan spelare inom en allians skulle kunna bistå med trupper från väl skyddade städer och flytta/skänka dessa till andra städer som tillhör dom mest erfarna spelarna. Ja, då kan dessa spelare röra sig mycket fritt och snabbt flytta fram sina positioner och erövra städer mycket effektivt och sedan få städerna fyllda med trupper. Nej, tanken är hissnade.

Att med Zeus, i begränsad omfattning som mest, skicka ett 10-tal Stridsvagnar och därmed också bränna 500 gunst funkar, eftersom det krävs en ganska hög gunstproduktion för att det skulle vara en exceptionell fördel för någon. Jag menar, man behöver har 10-15 städer med enbart Zeus och gärna Guda-staty i alla städer och med hög nivå (15-20) på Tempel för att komma upp i en gunstproduktion på runt 20 per timma, vilket skulle innebära att man kan skicka som mest 10 Stridsvagnar per dag. Det är kontrollerbart.
Likaså vad gäller Athena och hennes slumpmässiga soldater. Men här skulle jag kunna tänka mig att man minskade gunsten till 50 enheter (likt Zeus) och att man fick välja vilka man vill ha eller valbart om man vill ha off- eller def-trupp. Men det skiljer inte så mycket från i dag, annat än att jag retar mig på att få Slungkastare med Skyddsgudinnan, dom skyddar ju inte så bra ;).

Men vad gäller flytt av trupp, så ... som det brukade stå på svarta tavlan "Låt stå" eller låt vara.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag tycker precis tvärtom men det kan bero på att jag inte har en gigantisk allians som kan gunsta 100x10 stridsvagnar åt mig jag måste skaffa varje enhet själv ,och du kan ju gångra dom hundra ett par gånger till ifall det är en allians med (academy bitches).Redan idag kan man ju stödja staden och enligt ditt resonemang skulle detta ju inte heller vara nödvändigt.

Nej jag tycker detta är ett bra förslag!
 

DeletedUser

Guest
Håller fortfarande på att detta är ett bra förslag jag med, visst som nikita säger så skulle man ju kunna göra betydligt mycket kraftigare framrusningar på detta sätt men vore detta in bara lite roligare? då skulle det faktiskt inte bara vara att återerövra en stad efter att den blivit erövra utan det skulle bli viktigare än nånsin att faktiskt avbryta erövringen och att hindra andra spelare från att kunna göra det, blir lite av en ny spel dimension...

sen får man ju tänka också på att om en spelare bara kan skicka mellan sina egna byar så skulle han ju faktiskt inte kunna tajma in dom trupperna 2 sekunder efter erövringen eftersom att han inte kan skicka dom förens staden faktiskt är hans...

Jag ämnar ju dock som sagt för att man bara ska kunna skicka till sina egna städer men ni som klagar på dom som anser att man ska kunna skicka till andra också, tänk på att man redan kan maxa någon by med gunst ändå, en ny spelare med kontakter inom en stark allians kan ju bara be alla i den alliansen att skicka 1 stridsvagn var så har han ju redan en fin liten arme där med, enda skillnaden det faktiskt blir om detta förslag går igenom vore ju faktiskt att istället för att det är begränsat till stridsvagnar, slungor, bågar, svärdsmän och hopliter så kan man skicka skepp, mytiska enheter etc. också...

men jag tycker definitivt det borde vara begränsat till spelarens egna städer, annars håller jag med om att det blir för über.
 

DeletedUser

Guest
Om man vill veta hur det skulle vara att kunna flytta trupper mellan egna städer så går det alldeles utmärkt att prova.
Spelet som har det på det sättet heter EVONY. Det är ett liknande spel fast det finns inget hav och följaktligen inga båtar. Man kan bara flytta mellan egna städer alltså inte till någon annan spelare.
Att man får stor trupp i en stad är ju följt av att det blir lika många mindre i en annan stad. Spelarens totala trupp blir ju lika många i båda fallen.
Bara att leta upp detta spel och prova.
 

DeletedUser1030

Guest
Kan inte förstå varför alla är så Negativa till att flytta trupper mellan egna städer, så länge man inte överskrider den totala enhets nivån i gällande stad. Så är det en underbart tids o resurs sparande idé.

Där emot gillar jag inte idén med att flytta/ge trupper till andra spelare. Det kan vara lite orättvist för vissa spelare. Något som hade varit bättre är om man fick byta enheter istället mellan spelare. Tex om spelare 1 vill byta 400st Hopliter mot 100st Stridsvagnar från spelare 2. Då har man bytt 400st enheter mellan varandra.

När det kommer till att förflytta trupper till ny erövrade städer kan man iföra en karantäns tid. Alfa 72h, Beta 48h Gamma 24h och Delta 12h. Det bör kompensera övertaget.

Något jag är trött på är Kamikaze uppdragen man måste gör med vissa trupper, om man vill omstrukturera en stad. Det är slöseri med både resurser och tid.

Ett anfall med 300 brandskepp är mer effektivt än 3 anfall med 100 brandskepp.
Så varför skulle man inte kunna flytta ihop 3st städers 100 brandskepp till en stad och göra ett anfall istället. Det är ju trots all mina skepp. I dag är det nästa helt omöjligt att ta en stad, där någon har parkerat 2000st biremer.

Det är inte rätt att man mer eller mindre kan deffa upp en stad till förbannelse. Nu vet jag inte vad den övre gränsen går innan staden rasar och man förlorar trupper. Men man kan säkert ha utan problem 10.000st biremer. Att ta den staden med brand båtar i styrka om 100 är som om man kastade glaskulor mot en betongvägg. På ett ungefär innebär det att du behöver göra minst 200st anfall med 100st (det blir 20.000st) bradskepp . Och då har man inte räknat med att spelarana som hjälp deffa staden kommer skicka förstärkning.

Är det rättvisst?
 

DeletedUser

Guest
Man skulle kunna byta trupper mot guld eller trupper mot råvaror ?
 

DeletedUser

Guest
Man skulle kunna byta trupper mot guld eller trupper mot råvaror ?

Nej skulle sabba spelet enligt mig. Att man inte kan återvinna trupper gör att man måste tänka långsiktigt när man bygger vilket är bra.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag menade att varför man köper guld ÄR ju just för att få ett stort övertag

Jo men spelare som inte köper guld ska ändå ha en chans, Att halvera tiden på byggen (eller ta bort tiden helt med mer guld), 30% högre resursprod, 20% bättre trupper, 50% högre gunstprod och 20% bättre mytiskaenheter och sen då att man kan köa 7 byggnader tycker jag räcker.
 

DeletedUser

Guest
Jo men spelare som inte köper guld ska ändå ha en chans, Att halvera tiden på byggen (eller ta bort tiden helt med mer guld), 30% högre resursprod, 20% bättre trupper, 50% högre gunstprod och 20% bättre mytiskaenheter och sen då att man kan köa 7 byggnader tycker jag räcker.

Håller faktiskt med om det. Jag vill mer uppmärksamma om att man köper guld för att få övertag (trot eller ej men jag har inte köpt något... :eek:)
 

DeletedUser

Guest
varför ska den andra staden.......

Jag tycker att det är konstigt att den staden som får trupperna får mindre fribefolkning? Det är väll tvärtom? :rolleyes: jag menar om man skickar en massa trupper till någon för att den inte ska kunna bygga fler byggnader eller truppper
 
Topp