Ge trupper

DeletedUser

Guest
Jag tycker man borde kunna ge till andra byar istället för bara attack och assistans.
Och när man ger trupperna så tar det bongårdsplatser i den byn som man ger trupperna till och bondgårdsplatser blir fria i den byn som man ger från
 

DeletedUser

Guest
har jag tagit upp en gång tidigare, röstades ner :(

men jag håller ännu på förslaget, tycker också det bör vara möjligt att flytta trupper permanent, kanske inte till alla spelare, men inom sina egna städer åtminstone...
 

DeletedUser834

Guest
Ge trupper?Hmm.....fast det är det väl ingen som vill:confused:
 

DeletedUser

Guest
Jo varför skulle man inte vilja det? Det är bra ju. Man kanske har jätte mycket branskepp i en stad. Ca. 300 då kan du skicka 100 st kanske det är smart ju.
 

DeletedUser834

Guest
OM det menas mellan dina egna städer så vet jag inte:rolleyes:Men kanske det ja;)
 

DeletedUser

Guest
har jag tagit upp en gång tidigare, röstades ner :(

men jag håller ännu på förslaget, tycker också det bör vara möjligt att flytta trupper permanent, kanske inte till alla spelare, men inom sina egna städer åtminstone...


Läs det ;) Jag tog det där ifrån
 

DeletedUser

Guest
Ja, då skulle man bara behöva en stad med kaserner ... kanske för bra? Men man skulle kunna omstrukturera sina trupper vilket man inte kan idag. Man kan inte ens mörda eller entlediga rekryter som man inte vill ha längre väl? Det vill jag man ska kunna!

Jag hade för många transportbåtar i en stad, så jag var tvungen att attackera med bara dem för att de skulle dö då det inte fanns något annat sätt att bli av med dem på.
 

DeletedUser

Guest
.

Den här frågan har tagits upp ganska ofta och de är mycket man hört om i spelandet i Grepolis.
Dock måste vi alla inse att de inte skulle funka att "Ge" Trupper till andra spelare eftersom dels för att små spelare med rätt vänner får trupper snabbt och slår ut dom andra som nyss börjat spela och dom får då aldrig en "Ärlig Chans".

Sen så skulle alla bli Väldigt slagstarka om man kunde ge trupper till varandra så jag tycker vi har spelet som de är nu att man "Assisterar" istället för att krångla till de.
 

DeletedUser

Guest
Man kan ju ändå aldrig husera mer trupp än vad man har bondgårdsplatser till..
 

DeletedUser

Guest
Om ska kunna ge trupper kan man ha vissa spelare i en allians som inte vill kriga som endast vill bygga. Då kan de skicka alla sina trupper till alliansernas bästa krigare som hela tiden kan ligga på andra(plundra, kriga) för de får trupper hela tiden.

Detta kommer skapa en obalans som gör att de mest aggressiva spelarena blir ännu mera aggressiva. Nu har vi ju det så att man måste planera sina anfall för att se till så man alltid har trupper för att hålla igång. Det gör att man inte går lika hårt åt sina grannar/fienden. Just för att det tar tid att bygga nya trupper.
 

DeletedUser

Guest
ehh va? du skrev bara men om man bara kan skicka till sig själv då???
försök at förklara lite närmre
 

DeletedUser

Guest
ehh va? du skrev bara men om man bara kan skicka till sig själv då???
försök at förklara lite närmre

Att man bara kan skicka trupper till sig själv, såklart! Svårt att förstå? Man ska alltså inte kunna ge bort trupper till andra spelares städer, men till sina egna städer.
 

DeletedUser

Guest
Ja så menade jag. Jag är bara 10 år så jag är inte så bra att förklara saker.
 

DeletedUser

Guest
e inte mycket äldre än dig ;) att ge trupper kan du göra genom att rekrytera dom i kasernern eller skicka dom i stöd mellan dina städer. att man ska kunna ge bort trupper vill jag verkligen inte då kan alla ge till en person som kör ihjäl alla... till dig Weierstrass
tack för förelämpningen ;) ganska svårt att förstå: men om man bara kan skicka till sig själv då???
 

DeletedUser

Guest
sunshine förklarade! Jag gillar inte förslaget men om kan skicka till sina andra städer då är det ok
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Om ska kunna ge trupper kan man ha vissa spelare i en allians som inte vill kriga som endast vill bygga. Då kan de skicka alla sina trupper till alliansernas bästa krigare som hela tiden kan ligga på andra(plundra, kriga) för de får trupper hela tiden.

Detta kommer skapa en obalans som gör att de mest aggressiva spelarena blir ännu mera aggressiva. Nu har vi ju det så att man måste planera sina anfall för att se till så man alltid har trupper för att hålla igång. Det gör att man inte går lika hårt åt sina grannar/fienden. Just för att det tar tid att bygga nya trupper.

det är just därför jag tycker att det bara borde gå inom sina egna städer, jag har tex lite trupper jag gärna flyttat till en annan stad, dessvärre går inte det och det är för lite för att jag ska kunna göra ett anfall med också, så mitt enda alternativ är att assistera en gråby och vänta ut tiden om jag nånsin ska bli av med dom...
 

DeletedUser1115

Guest
En sak till är att om vi säger att jag koloniserar en ny by då måste man ju ha trupper med och då borde man kunna åtminståne få dom att bli permanenta.
 

DeletedUser

Guest
Det finns funktionen Stöd (understöd). Lär er att hantera det på rätt sätt så funkar det alldeles utmärkt, till såväl egna städer som alliansvännerna.

Problemfritt och enkelt.

Att kunna flytta trupper kommer att ha vida konsekvenser, en del oöverblickbara. Den/dom som tror att det kommer att gagna mindre eller sämre spelare, tror fel. Konsekvensen kommer att vara den motsatta på flera plan.
 

DeletedUser

Guest
... och som många ovan också nämnt. Frågan har tagits upp flera gånger och mer eller mindre blivit nedröstad.

Stäng tråden, vi vill inte ha det så :p
 
Topp