Gamla versioner på världar?

DeletedUser1911

Guest
Jag undrar ifall ni inte kan införa så att man kan välja inställning för vilken version man vill ha på spelet?
Jag själv tyckte om den gamla versionen mycket bättre än den som är nu. Det kan även lagga ibland på den versionen som finns nu.
Ifall man kunde välja versionen man vill spela i så skulle det bli mycket roligare :)

Känner en hel del som slutade spela Grepolis p.g.a att det kom en ny version och att dom inte gillade den som dom gjorde med den gamla.

Det hade säkert även fått tillbaka en hel del spelare ifall man kunde välja version.

Vet inte vad ni andra tycker men den gamla versionen passade mig mycket bättre :)
 

DeletedUser

Guest
Menar du att spelare ska få välja vilken version de vill spela fast de kan möta andra på samma värld som kör med den andra versionen eller menar du att det ska finnas speciella världar med den gamla versionen?
 

DeletedUser1911

Guest
Man ska kunna välja versionen man vill använda, fast man kan ändå möta spelare även om dom använder den nyare/gamla versionen.
Ifall det går?

Annars får ni jätte gärna öppna upp några nya servrar med den gamla versionen. :)
 

DeletedUser

Guest
Man ska kunna välja versionen man vill använda, fast man kan ändå möta spelare även om dom använder den nyare/gamla versionen.
Ifall det går?

Annars får ni jätte gärna öppna upp några nya servrar med den gamla versionen. :)

Dels så blir det då lite problem med bondbyar som inte fungerar likadant i de olika versionerna. Jag tror även att det skulle vara lite bekymmer för prestandan att köra dubbla versioner på samma värld även om de lyckades få in båda versionerna på en värld. Sen har jag för mig att IG sa när 2.0 kom att alla världar ändras till det för att de inte ska behöva jobba med olika versioner = lättare att fixa buggar och ta fram nya funktioner etc till en version än att behöva koda det till två.

Så tyvärr tror jag inte att det du vill kan genomföras men skriv gärna ett riktigt förslag och hur du tänkt att det ska lösas med bondbyar och annat så kan vi be tyskarna kolla på det om det är något som kan genomföras.
 

DeletedUser1911

Guest
Det blir väl inget problem med bondbyarna? Det ska juh vara att man måste sända sina trupper för att plundra bondbyar på den gamla versionen. Vill man inte köra så så väljer man juh version 2.0

Och tror inte det blir så mycket buggar på grund av att man har 2 versioner. Ni skulle ju kunna testa det här förslaget på 1 beta värld och se hur det fungerar. Funkar det bra så kan man juh genomföra det och funkar det sämre så låter man helt enkelt bli det. Låt spelarna se hur det skulle funka.

Skulle det inte funka alls så kan ni öppna någon värld med den gamla versionen. Man kan ju alltid ha teamet uppdelat i 2 grupper. Ena gruppen jobbar med den nya versionen och den andra gruppen med gamla. Eller gör en röstning om detta. Kolla hur många som skulle vilja ge det en chans.

Det finns inga dumma förslag :)
 

DeletedUser2832

Guest
Visserligen kan man göra så men då jag inte spelade på dom förra versionerna så vet inte jag om man förlorar trupper varje gång man begär/plundrar ?
Om man nu förlorar trupper så får ju dom spelarna som väljer 1.0 version ett underläge även om det (inget illa menat) är dom som ofta guldar och vet hur man använder guldet.
Att ha en värld för 1.0 skulle jag vilja ha iallafall :)

Sen beroende på hur många världar man gör som är 1.0 kanske man anpassar teamer efter det?
 

DeletedUser1911

Guest
Tror inte man förlorade trupper när man plundrade bondbyarna på den gamla versionen. Det var väl så som det är nu att man ska ta dö på ett par gubbar för att ta över bondbyn sedan så plundrar man. Men blir lojaliteten för låg så protesterar dom och då måste du ta över den på nytt.

Så dom som har guld eller inte spelar ingen roll.

Och tror det finns en del som vill testa på 1.0 då det finns personer som aldrig har testat spelet som det var förr :)
 

DeletedUser2832

Guest
Jo finns nog flera personer som vill testa (jag t.ex.)
Jag är så duktig när jag farmar dom så dom har aldrig gjort uppror :D :p

Det jag menade om dom som guldar var att dom kunde gulda upp trupperna fortare om dom förlorat mot bondbyarna men vad vet jag? :)

Jag tror InnoGames skulle vinna på att ha åtminstone en 1.0 värld på varje server dvs den Internationella, svenska och danska, och dom alla andra servrar som finns :)
 

DeletedUser1911

Guest
Man kunde gulda fram trupperna för att få dom fortare på den gamla versionen också.

och det är juh som jag säger och du säger att dom skulle vinna på att ha 1 eller flera servrar med 1.0 också.

Jag känner många som slutade på grund av att 2.0 kom.
 

DeletedUser378

Guest
Funktionen att korta ner rekryteringstiden för enheter är något som har kommit under version 2.0 och var inte aktivt på några servrar med version 1.0.

Att starta upp en server med version 1.0 är inte aktuellt då hela den versionen har lagts på is och inte längre är funktionell.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser1911

Guest
Man kan ju alltid lägga till den funktionen på 1.0 så man kan gulda fram trupperna fortare där med.
 
Topp