Göra alliansforum lite mer intressant

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
En idé som skulle kunna göra Alliansforum lite mer intressant och i många fall säkert mer städat är om spelledningen tillät alliansledarna att skapa forumtrådar där bara vissa medlemmar har tillgång.

Det skulle underlätta planering av gemensamt koordinerade attacker/försvar men även öka samhörigheten på specifika öar. Det finns alltid läckor i en allians och det hindrar ofta spelare från att posta anfallsplaner i forumet och det tycker jag är synd.

Mitt förslag är alltså följande:
- Gör det möjligt för alliansledningen att dela ut specifik åtkomst till specifika forum i alliansforum.

Jag tror det leder till:
- Ökat användande av alliansforum
- Mer städade och användarvänliga alliansforum
- Större samhörighetskänsla på öar som kan använda sig av detta som ett slags "öråd" utan att störa andra med det
som skrivs
- Fler koordinerade attacker vilket i sin tur leder till ett upplåsande av den "status quo" efftekt som blir när allianser
stöttar varandras i försvar.
- Sammantaget fler dimensioner för icke premiumanvändare.

Mvh Clabadoni
 

DeletedUser

Guest
Varför har man kvar spelare i alliansen som man inte litar på??
De åker väl ut ögonblickligen precis som du gjorde när du glappade.
 

DeletedUser

Guest
det är samtidigt bra för andra som inte är med på ön att ha en överblick i vad dom andra sysslar med för att kanske kunna styra sitt eget till en bra fördel. tex ö 1 har 3st spelare och gemensamt anfaller en fiende, ö 2 har samma situation fast 3st andra spelare, ö 1 spelarena börjar med sin aktion och dom på ö 2 ser inte vad som pågår och gör ingenting alls - det är inte bra, men däremot om dom såg vad som hände så kunde dom anfallit personen på ö 2 så det blir svårare för fienden att deffa dessa städer.
ledare i all ära, men folk som spelar kan många gånger själva få göra snabba och avgörande handlingar som gynnar andra :)

men självklart skulle en sådan funktion vara intressant och man kan begränsa känslig info till folk som inte är med i ledningen men kanske har nån annan viktig uppgift i alliansen
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp