Fylla i hav54

DeletedUser

Guest
Denna artikel gick att läsa i en av Grepolis större dagstidningar. Lika bra jag delar med mig till er andra också så inte ni råkar ut för nått jobbigt.

VARNING!

När du seglar på hav 54 kan du råka ut för en märklig dimma som driver från en viss ö.
Denna dimma gör din besättning kraftigt berusad vilket har orsakat flertalet olyckor.
Ingen vet vad detta beror på men man vet dock att fenomenen enbart rör en mindre del av hav 54 och att folk på ön som är värst drabbad klagar mycket på att alla deras grönsaker hela tiden blir stulna.

Vi återkommer med mer info när vi vet mer.

//Athenas nya Tidning
 

DeletedUser

Guest
Verkar my(s)tiskt, det här. Och jag som bor i 54:de havet :( Hatar förstörda växter :(
 

DeletedUser

Guest
Nämen ajdå, tänk på alla stackar små p12or som inte kommer kunna sova om nätterna nu =/
 

DeletedUser

Guest
Vilken konstig tidning :) Använder sig av förkortningar (a)
 

DeletedUser

Guest
Vilken konstig tidning :) Använder sig av förkortningar (a)

Det där var inte från tidningen det var en sammanfattning.
Vill du se hela artikeln så ser den ut så här:

Alkoholdimman går mot storm

Angående den dimma av berusning vi skrev om i gårdagens tidning så har läget nu ytterliggare förvärrats på hav 54.
En stormvarning har utfärdats över hela hav 54 och vi har ingen som helst aning om hur detta kommer att påverka alkoholdimman.
Vår fältreporter Hermes rapporterar direkt från plats - Jag står här på den värst drabbade ön, läget här är fasanfult. Bönderna har nu helt slutat arbeta och istället så sitter dom på de lokala värdshusen hela dagarna, de som inte befinner sig där ligger och sover ruset av sig.
Jag såg precis en skabbig kanin rusa förbi och jag tror alkoholångorna kommer från kaninerna. Dom är väldigt aggressiva också.

Vi vill påpeka att Hermes var gravt berusad när han skrev denna rapport så vi bör inte lägga allt för stor vikt vid det där med kaniner. Dock så riskerar denna alkoholism spridas till fler öar ifall det blåser upp.
Vi uppmanar folk att hålla sig inomhus ifall dom ser en dimma komma med vinden.

//Athenas nya Tidning
 

DeletedUser

Guest
Är det säkert att det har Hav 54 ? Ni har 4 medlemmar där med genomsnittet ca. 450. Fast ni kanske har hamn och anfaller med båtar....
 

DeletedUser

Guest
Vem har sagt att det handlar om oss?
Jag läser bara upp tidningen för er inget annat.

Jag vet inte hur folk har kunnat få för sig att min tråd är nån typ av krigsförklaring?
Man förklarar inte krig så här tidigt om man inte är extremt mycket nybörjare. Att farma folk är ju inte att kriga. Ja klart kommer jag och mina vänner i stammen jag är med i farma folk i hav54 men att kalla det för krig är ju bara att bevisa att man är ny på webbaserade taktikspel som detta. Att sen tro att jag som absolut inte står som varken ledare eller diplomat i min stam skulle kunna förklara krig mot folk är ju också lite smått osmart om ni ursäktar. Tänk en gång till va.

I den här tråden har jag valt att läsa upp lite ur en tidning jag får hem i min brevlåda för er andra som inte prenumererar på den ^^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vem har sagt att det handlar om oss?
Jag läser bara upp tidningen för er inget annat.

Hehe tog det som en krigsförklaring.... Att ni tar grönsaker och att ni återkommer när ni vet mer i helgen. Trodde det var så att ni skulle sätta igång och kriga i helgen emot oss eller någon annan allians i H54 ;)
 

DeletedUser

Guest
Hehe tog det som en krigsförklaring.... Att ni tar grönsaker och att ni återkommer när ni vet mer i helgen. Trodde det var så att ni skulle sätta igång och kriga i helgen emot oss eller någon annan allians i H54 ;)

Finns nån av era spelare på min ö kommer jag farma honom/henne men om du tar det som en krigshandling är du ju bara löjlig. Kicka spelaren i fråga då han/hon inte är kapabel att göra nått åt nån som farmar honom/henne.
 

DeletedUser

Guest
Finns nån av era spelare på min ö kommer jag farma honom/henne men om du tar det som en krigshandling är du ju bara löjlig. Kicka spelaren i fråga då han/hon inte är kapabel att göra nått åt nån som farmar honom/henne.

Ta det lugnt nu rabbit :p Jag fattade som det och jag förstod inte hur en allians som ni kunde göra det men nu förstod jag att det bara var en tidning och jag ber om förlåtelse om jag gjorde dig upprörd och arg på mig.
 

DeletedUser

Guest
Ta det lugnt nu rabbit :p Jag fattade som det och jag förstod inte hur en allians som ni kunde göra det men nu förstod jag att det bara var en tidning och jag ber om förlåtelse om jag gjorde dig upprörd och arg på mig.

du är ursäktad ^^
puss och skål ;)
 

DeletedUser113

Guest
Vem har sagt att det handlar om oss?
Jag läser bara upp tidningen för er inget annat.

Jag vet inte hur folk har kunnat få för sig att min tråd är nån typ av krigsförklaring?
Man förklarar inte krig så här tidigt om man inte är extremt mycket nybörjare. Att farma folk är ju inte att kriga. Ja klart kommer jag och mina vänner i stammen jag är med i farma folk i hav54 men att kalla det för krig är ju bara att bevisa att man är ny på webbaserade taktikspel som detta. Att sen tro att jag som absolut inte står som varken ledare eller diplomat i min stam skulle kunna förklara krig mot folk är ju också lite smått osmart om ni ursäktar. Tänk en gång till va.

I den här tråden har jag valt att läsa upp lite ur en tidning jag får hem i min brevlåda för er andra som inte prenumererar på den ^^

Du är välkommen på "gotte"....:p
 

DeletedUser

Guest
Havet 45 är blött i kväll, men jag har inte sett några kaniner även fast drinkarna är fria, såså kvällen är lång och alla törstiga kaniner är välkomna till bastuhuset för att avnjuta färska oliver och nyskördat vin.
 

DeletedUser339

Guest
Åkte på en riktig sjöfylla här i 54. Måste nog sova av mig ruset under veckan.:p
 
Topp