Frågesport - Vinn upp till 1000 guld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser845

Guest
Markera titel med: Frågesport Grepolis.se
Skicka dina svar till: Patrik.Persson@innogames.de

____________________________________________________________________

1. Nämn en forskning som du kan forska fram i 2.0, men inte i tidigare versioner.

2. Vad heter Filip och Fredriks nya show som snart har premiär / nyligen har haft premiär?

3. Vad heter det E3 liknande speleventet i Tyskland som pågick nu i mitten av Augusti där bland annat dota 2 turnering med 1.6 miljoner dollar prispengar spelades?

4. Vad heter innogames klientbaserade online spel?

5. Utslagsfråga: Vem är egentligen Gaffel?
(Skriv en påhittad historia om vem du tror att vår community manager Gaffel är.) Historian får högst innehålla 70 ord.
OBS: Svaret på denna fråga ska vara påhittat och så roligt som möjligt!

_________________________________________________________________________
Skicka dina svar till: Patrik.Persson@innogames.de
Markera titel med: Frågesport Grepolis.se

Vinnaren annonseras på: 14:e September

Stort lycka till!
Chamie
Tävlingsarrangör - Grepolis Team
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser845

Guest
Allt är inte helt klart med denna tävlingen ännu som ni ser, men det är dessa frågor som gäller åtminstone :).

Info om priser m.m får komma upp när det kommer upp!
 

DeletedUser

Guest
Vad betyder Klientbaserade?

http://en.wikipedia.org/wiki/Client_(computing) sa:
A client is an application or system that accesses a service made available by a server. The server is often (but not always) on another computer system, in which case the client accesses the service by way of a network. The term was first applied to devices that were not capable of running their own stand-alone programs, but could interact with remote computers via a network. These dumb terminals were clients of the time-sharing mainframe computer.
The client–server model is still used today. Client and server can run on the same machine and connect via Unix domain sockets, or other inter-process communication techniques such as shared memory, or named pipes. Using Internet sockets a user may connect to a service operating on a possibly remote system through the Internet protocol suite. Servers set up listening sockets, and clients initiate connections that a server may accept. Web browsers are clients that connect to web servers and retrieve web pages for display. Most people use email clients to retrieve their email from their internet service provider's mail storage servers. Online chat uses a variety of clients, which vary depending on the chat protocol being used. Multiplayer online games may run as Game Clients on each local computer.
Increasingly, existing large client applications are being switched to websites, making the browser a sort of universal client. This avoids the hassle of downloading a large piece of software onto any computer you want to use the application on. An example of this is the rise of webmail.
In personal computers and computer workstations, the difference between client and server operating system is often just a matter of marketing - the server version may contain more operating system components, allow more simultaneous logins, and may be more expensive, while the client version may contain more end-user software.
.............................................................................................................
 

DeletedUser

Guest
Ska 5:an vara så verklig som möjligt, alltså ska man skriva vad man verkligen tror?
 

DeletedUser845

Guest
Ska 5:an vara så verklig som möjligt, alltså ska man skriva vad man verkligen tror?

Nej, den ska vara påhittad och så rolig som möjligt.
Det är dock givetvis kul om man får med vad man ser Gaffel som :).
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser845

Guest
Angående klientbaserat innogames spel så behöver ni ju faktiskt inte veta vad det är. Det enda ni behöver googla fram är vilket innogames klientbaserade spel är :).
 

DeletedUser

Guest
Angående klientbaserat innogames spel så behöver ni ju faktiskt inte veta vad det är. Det enda ni behöver googla fram är vilket innogames klientbaserade spel är :).

Hahaha ni kommer garva åt mitt svar då jag redan skickat in mitt svar nu, när man fått svar på frågan.

Skrev ngt i den här stilen: Det är ett tyskt webbläsar spel. Och sedan så skrev jag alla spel Innogames hade gjort xD!!!

Så där rök chansen att vinna...
 

DeletedUser845

Guest
Hahaha ni kommer garva åt mitt svar då jag redan skickat in mitt svar nu, när man fått svar på frågan.

Skrev ngt i den här stilen: Det är ett tyskt webbläsar spel. Och sedan så skrev jag alla spel Innogames hade gjort xD!!!

Så där rök chansen att vinna...

Vet det fan vad Gaffel brukar köra för regler, men enligt mig så borde det vara okej att skicka in nytt brev där man skriver (släng mitt gamla) så länge man skickar innan tiden har gått ur.
 

DeletedUser

Guest
Angående klientbaserat innogames spel så behöver ni ju faktiskt inte veta vad det är. Det enda ni behöver googla fram är vilket innogames klientbaserade spel är :).

Nepp, man kan inte att komma fram till något om man söker på just "klientbaserat".
 

DeletedUser

Guest
Angående klientbaserat innogames spel så behöver ni ju faktiskt inte veta vad det är. Det enda ni behöver googla fram är vilket innogames klientbaserade spel är :).

Jo för jag kan svaret nu :/. Skrev det i första brevet men skrev ju alla spel så skickar ett nytt och hoppas att det är ok :). Lite synd att förlora pga, att man ej fattade ordet :(
 

DeletedUser

Guest
jag antar att det är lite för snällt för att posta en länk men kan väl ge ett tips, testa med engelska?

Hitta på en rolig liten historia om gaffel :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp