Fråga till valfri person i ledningen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Har en liten fråga till ledningen och vem som helst av er får svara.
Det gäller hur fruktansvärt dåliga ni är på att ta reda på vad folk faktiskt vill ha för världar.

Vet att det kommer ut en tråd med 1vecka kvar till världsstarten med en omröstning om vilka inställningar som världen ska ha. Röstningen pågår 3 dagar typ och sen med 3 dagar kvar tills världen startar så kommer det upp info om vilka inställningar det ska bli.

Tror ni verkligen att inställningarna inte spelar större roll än att det räcker med 3dagar innan för att folk ska hinna bestämma sig för om de ska spela där? och om de ska spela där ska de då kanske avveckla andra världar osv?
Man kanske även ska kolla med andra om de ska börja osv, forumet för theta var tom låst fram tills dess att världen startade.. Är det inte meningen att folk ska kunna presentera sina allianser i propaganda tråden och göra klart var de tänker börja osv? På engelska sidan så sker det rekrytering där till exempel.

Sen tillbaka till anledningen att jag började på detta inlägget, allt fram tills detta har bara varit sånt jag kom på när jag började skriva.

Om ni vill veta vad folk verkligen tycker varför gör ni inte undersökningar kopplade till värdarna med frågor som:
Erövringssystem, revolt eller erövring eller det spelar ingen roll
Moral, osv... Ni förstår poängen.


Detta behöver inte göras inför varje värld utan kanske 1gång/halvår för då vet ni ju ungefär vad svenskarna tycker om för inställningar när nya världar som ska göras.
Om man kollar på världarna idag så antar ni att 75% av svenska spelarna föredrar revolt framför erövring, ni antar att 62,5% är för moral.. Vad grundas dessa besluten på? Är det de 15st som skriver i en tråd som är öppen i 2-3 dagar?

Jag skiter i vad resultatet blir av omröstningarna, som det ser ut idag finns det roligare världar på en.grepolis.com att spela på så jag kan alltid gå dit om det nu visar sig att hela se är för revolt.
Men då har man faktiskt gjort ett riktigt försök att få spelarnas och inte de som hänger på forumets åsikter.
Största problemet nu är väl att alla de som startade på beta, gamma, delta, epsi alltså 4 världar i rad = ett år typ om ni följer det brukliga 3månaders mönstret, De föredrar förmodligen revolt då deras nästa chans att testa erövring var på zeta med 2.0 som var annorlunda eller på alfa där det går i speed 1.0 vilket är kul att spela å om man är van vid 3.0 från de andra...

Och om det nu är "svårt" att anordna riktiga undersökningar om detta (flesta spelarna kanske inte ens vill det då ju mindre ni pillar på servern desto mindre buggar kommer dit) Så kan ju skicka ut massmail, tror inte spelarna skulle rasa mot er om ni skickar ut ett 2 veckor innan servern startar med info om att en ny värld startar då (med datum givetvis, att se mer info kommer senare i varje ny info börjar bli irriterande..) och att ni vill ha förslag på inställningar (länk till forumet).
Däremot tror jag att spelarna skulle uppskatta att ni faktiskt verkar bry er om vad vi tycker om för inställningar.. Ser inte att ni har något att förlora på detta..

Nu blev det mycket svammel också men det bryr jag mig inte om just nu, ni får väl läsa det ni vill och förhoppningsvis så ser ni ungefär vad jag menar...

Så valfri från ledningen får gärna svara, ja givetvis alla utom 1 ;) ♥Zappen♥
Och andra spelare med kommentarer är med välkomna ♥♥♥♥
 

DeletedUser

Guest
Håller med dig.. Måste säga att ETA enligt mig själv har roligast inställningar då de inte går i snigel fart.. Dock så är ja även för Belägring istället för revolt då revolt är för enkelt att försvara sig.. (Nu är inte jag en expert och spelat grepolis hur länge som helst.. men via revolt så kan man om man vill, ha 12 timmar på sig att ställa ditt en 4-5k vägg av biremer och staden är i princip ointaglig).. så är inte fallet med belägring vilket gör allians krigandet mycket roligare och mer dynamiskt..

Hur som helst så handlar de ju inte om vilka inställningar de ska vara.. utan att de ska vara dom inställningar som spelarna vill ha.. Hade varit riktigt pinsamt och svenska communityts ledning gör så att dom aktiva och kanske mest engagerade spelarna beger sig till engelska servrarna istället för dom svenska?..

Antar att ni som alla andra jobbar för att bygga upp just eran egen community.. Men vad ja fattat under den korta tid ja spelat grepolis har knappast spelar mängden stigit avsevärt?..

Finnns antagligen en anledning bakom de.. Jag driver själv ett företag där vi säljer verktyg..

Jag kan inte sälja skifnycklar om alla vill köpa borrmaskiner?..
Då finns ja inte kvar..

Tänk noga nu innan ni startar nästa server..
 

DeletedUser678

Guest
glad att du för en gång skull inte nämner mig i ditt inlägg! <3
 

DeletedUser

Guest
Vill bara förtydliga att det inte är en fråga om vilka inställningar som är bäst osv utan det handlar om var infon kommer ifrån..
 

DeletedUser

Guest
Hej Zigvard. Jag tar och citerar de frågeställningar som jag kan hitta i din text, hojta till om jag missar någon.

Har en liten fråga till ledningen och vem som helst av er får svara.
Det gäller hur fruktansvärt dåliga ni är på att ta reda på vad folk faktiskt vill ha för världar.

Vet att det kommer ut en tråd med 1vecka kvar till världsstarten med en omröstning om vilka inställningar som världen ska ha. Röstningen pågår 3 dagar typ och sen med 3 dagar kvar tills världen startar så kommer det upp info om vilka inställningar det ska bli.

Tror ni verkligen att inställningarna inte spelar större roll än att det räcker med 3dagar innan för att folk ska hinna bestämma sig för om de ska spela där?

Förstår fullt ut vad du menar och detta är absolut något vi kommer att jobba på att förbättra!

Anledningen till att värld Theta har fått lite PR(undersökningen om inställningar samt öppnings datum) beror på ett antal faktorer:

- Vi blev fångade "off guard" så att säga när vi fick information om att vi skulle släppa en till värld, vi var inte redo på det helt enkelt.

Detta är något som vi beklagar och vi kommer att fundera över ärendet och jobba på att förbättra handlingsprocessen i framtiden.
Vi kommer utan tvekan i framtiden att gå ut tidigare med förslag till inställningar för kommande världar samt startdatum av världarna.

- Vårat verktyg som vi använder för att skicka ut Mass In-Game PM fungerar inte som det ska, dvs till 100%. .se är inte den ända versionen som lider utav detta problem utan det är flera versioner som är drabbade.

Detta är mycket beklagligt då det förhindrar oss att ge ut information på de sätt som vi ska kunna göra.
Verktyget är rapporterat till våra tekniker och de jobbar för fullt med få verktyget tillbaka till sin fulla kapacitet.

Man kanske även ska kolla med andra om de ska börja osv, forumet för theta var tom låst fram tills dess att världen startade.. Är det inte meningen att folk ska kunna presentera sina allianser i propaganda tråden och göra klart var de tänker börja osv

Även detta är något som vi kommer jobba på att förbättra för kommande världar
Kanske låta världsforumet vara öppet 1-3 dagar innan världen öppnar för att spelare ska kunna rekrytera och propagera för sin allians.

Ser absolut detta som en möjlighet inför kommande världar.

Om ni vill veta vad folk verkligen tycker varför gör ni inte undersökningar kopplade till värdarna med frågor som:
Erövringssystem, revolt eller erövring eller det spelar ingen roll
Moral, osv... Ni förstår poängen.

De undersökningar vi gör för kommande världar innehåller de saker som du nämner i ditt inlägg.
Undersökningarna ser ut så här: Länk till tråd

Vi kommer alltid låta er spelare ge förslag till inställningar för nya världar. Dessa förslags sammanställs sen och skickas upp till våran chefer i Tyskland som tar det slutgiltiga beslutet.

De sitter även på statistik m.m som inte jag eller Patrik sitter på, denna statistik kan bidra till att inställningarna blir så bra som möjligt.

Och om det nu är "svårt" att anordna riktiga undersökningar om detta (flesta spelarna kanske inte ens vill det då ju mindre ni pillar på servern desto mindre buggar kommer dit) Så kan ju skicka ut massmail, tror inte spelarna skulle rasa mot er om ni skickar ut ett 2 veckor innan servern startar med info om att en ny värld startar då (med datum givetvis, att se mer info kommer senare i varje ny info börjar bli irriterande..) och att ni vill ha förslag på inställningar (länk till forumet).
Däremot tror jag att spelarna skulle uppskatta att ni faktiskt verkar bry er om vad vi tycker om för inställningar.. Ser inte att ni har något att förlora på detta..

Som jag nämnde ovan så fungerar inte vårat verktyg som vi använder för att skicka ut Mass In-Game vilket gör det svårare för oss att nå ut till alla.

Men vi kommer absolut att se över våra medel vi använder för att nå ut till er spelare och vi kommer fundera över om vi kan förbättra dessa på något sätt.
Som jag skrev innan så kommer vi absolut att förbättra vår handlingsprocess vid undersökningar och släppandet av nya världar.

Hoppas att detta ger dig svaren du söker.=)
 

DeletedUser678

Guest
Och sen att ni som ska styra Grepolis i Sverige inte har all info mm, är väl bara illa? :)
 

DeletedUser962

Guest
Vill gärna ha ett samtal med de så kallade Hendrik Klindworth, Eike Klindworth, Michael Zillmer.

Eller varför inte Nino, ifall jag har förstått saken rätt så är han någon högre position?

Är detta möjligt?
 

DeletedUser4

Guest
Facebook och Skype är inga medium som vi sköter våra administrativa frågor eller dylikt.

Kontaktinformation hittar ni på startsidan av spelet.

Sen är det helt oacceptabelt att skriva något dylikt om personerna på företaget som ni vet något om och hur deras arbetsansvar innebär. (Som framkommit i tråden och som vi nu har tagit hand om. Personerna är informerade om det/alt. inlägg har tagits bort utan varning/förseelse.)

Om ni ska skriva något oförskämt så håll det för er själva, annars finns det röda kort som vi kan dela ut. Det är inget vi vill, men om folk inte kan bete sig, så är väl det ett måste.

Håll er till det som skrivits av TC, samt Zigvard.

End of story.
 

DeletedUser

Guest
passar på att tacka TC för svaret.

Om man kollar på världarna idag så antar ni att 75% av svenska spelarna föredrar revolt framför erövring, ni antar att 62,5% är för moral.. Vad grundas dessa besluten på?

Var väll mest det här som inte blev besvarat.. Är det då den hemliga tyska statistiken som säger det? För om man bara kollar på antal spelare osv ligger ju alla världarna lika jämt och är det färre på alfa kan det ju även bero på speed 1...
 

DeletedUser

Guest
Vi plockar åsikter och funderingar från alla möjliga håll, mestadels från de undersökningar vi gör innan en värld startar som kan ge oss den bästa möjliga bild av vad ni spelare vill ha.

Vi kommer som sagt alltid att göra undersökningar för en värld men det är upp till er spelare att själva delta i undersökningarna, vi kan endast ge er medlen för detta. Tyvärr så har ju inte våra medel fungerat som de ska den senaste tiden så vi har fått göra det bästa av situationen.
 

DeletedUser285

Guest
DEt är ju väldigt spännande att den "nya" världen på .se inte ens har nått upp i 1k spelare.. Good work där med inställningar etc etc..
Känns lite som om Grepolis och INNOgames kanske ska ta sig en tankeställer när det gäller uppstart av nya världar från och med nu...

Tips från Coachen kan ni se detta som..

//Trött
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp