Flyttning av stad

DeletedUser1325

Guest
Mitt förslag är att man kan förflytta en stad.

Bakgrunden är att jag som nybörjare inte har planerat så bra med placeringen av städerna.

Detta är en idé och krav:
Du måste ha för att kunna flytta en stad:
1: Ett eller två kolloniskepp.
2: Man tappar 50 % av stadens uppbyggnad.
3: Det måste gå 10 dagar mellan varje stad du förflyttar.
4: Man kan bara förflytta staden max 5 timmar (kolloniskeppsfart).

(helst inte nr 2, att man skall behöva förlora något).
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Inga inkommande anfall eller pågående revolt bör vara med som krav.
 

DeletedUser

Guest
Det låter som ganska rimliga villkor för att flytta städer. Men kanske lite konstigt att flytta en hel stad, om man tänker logiskt. Dessutom skulle det vara för enkelt att anfalla då, inte längre några långa transportsträckor - skicka en hel stad på fienden istället ;)

Men det vore ganska kul, speciellt utan villkor 3, aldrig stå still. Skulle flytta minst en gång i veckan.
 

DeletedUser1325

Guest
Det låter som ganska rimliga villkor för att flytta städer. Men kanske lite konstigt att flytta en hel stad, om man tänker logiskt. Dessutom skulle det vara för enkelt att anfalla då, inte längre några långa transportsträckor - skicka en hel stad på fienden istället ;)

Men det vore ganska kul, speciellt utan villkor 3, aldrig stå still. Skulle flytta minst en gång i veckan.


Du skall bara kunna flytta till en ledig plats.

Man skall ju flytta Malmberget p g a gruvan
 

DeletedUser

Guest
Smart jämförelse där :) Men det är inte riktigt samma sak, och det tar förmodligen lika lång tid att bygga upp en ny - fast det är säkert billigare om man tänker på kostnader för material.

När jag säger anfalla med en hel stad, menar jag att man kan lägga en fulluppgraderad stad precis bredvid sin fiendes stad - och därmed kunna lättare och snabbare anfalla därifrån.
 

DeletedUser

Guest
Smart jämförelse där :) Men det är inte riktigt samma sak, och det tar förmodligen lika lång tid att bygga upp en ny - fast det är säkert billigare om man tänker på kostnader för material.

När jag säger anfalla med en hel stad, menar jag att man kan lägga en fulluppgraderad stad precis bredvid sin fiendes stad - och därmed kunna lättare och snabbare anfalla därifrån.

Om du läser förslaget så ser du att där står att 50% av alla byggnader försvinner. Sen borde alla trupper försvinna, dom måste ju hjälpa till med uppbyggnaden.
 

DeletedUser1325

Guest
Om du läser förslaget så ser du att där står att 50% av alla byggnader försvinner. Sen borde alla trupper försvinna, dom måste ju hjälpa till med uppbyggnaden.

Jag backade på att 50% skulle förloras.

Skall jag vara ärlig, så var inte förslaget genomtänkt till 100%. Som man kan läsa av kommetarerna så var det flera saker som måste beaktas.

Om jag får flera kommetarer kan jag förfina mitt utgångsförslag.

Så kom med synpunkter.

Men som nybörjare får man göra fel, av det lär man sig.
 

DeletedUser

Guest
Inte för att förolämpa ngn alls nu, men förslaget är idiotiskt.

Nu när världarna nu mer går ut på att bygga underverk, så kan man ju för tusan inte komma och smyga in en stad som inte kostar kp elr ngt ing all på en av fiendernas öar.

Tänk dig att din allians har ockuperat en hel ö, förutom en plats, och så tittar du nästa dag och då ligger en 10 000+ stad där, som ngn har byggt trupper i hela natten.

Inte så kul va?
 

DeletedUser1325

Guest
Inte för att förolämpa ngn alls nu, men förslaget är idiotiskt.

Nu när världarna nu mer går ut på att bygga underverk, så kan man ju för tusan inte komma och smyga in en stad som inte kostar kp elr ngt ing all på en av fiendernas öar.

Tänk dig att din allians har ockuperat en hel ö, förutom en plats, och så tittar du nästa dag och då ligger en 10 000+ stad där, som ngn har byggt trupper i hela natten.

Inte så kul va?

Jag tål "förolämpningar"
Det är väl härligt att se en ny stad på ön!
 
Topp