Fler spelare!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej! Jag tycker att det är alldeles för få aktiva spelare på grepolis! Skäms över att säga men saknar alla som t.o.m. höll på så här: eyy va fan har jag gjort dig. varför attackerar du?

Anledningen är att på en ny värld blir det väldigt få spelare som startar. Vilket gör att det blir få städer. Vilket gör det allt viktigare att börja tidigast eller att va snabbast för att få bra städer. När jag började på beta så var jag ungefär på rank 9000 om jag skulle börja på beta idag skulle jag va på ungefär rank 900. Tycker att ni (gaffel å gänget) borde försöka få fler medlemmar. Har gjort mitt bästa för att tillföra medlemmar till detta spel men för att det ska göra någon skillnad krävs det att varje spelare får 5 nya att börja spela. Tycker det blir mycket roligare med fler spelare!
 

DeletedUser1459

Guest
Håller med! Tyvärr är det i detta spel liksom andra webbspel bara nördarna som blir kvar. Det största problemet är alldeles för många servrar. Och dom mer eller mindre dör, eftersom vi nördar hoppar på nästa och nästa ... och fortsätter, merparten köper prem och på så vis underhåller vi programutvecklingen och ännu fler servrar, kolla bara in TW. Men ingen server blir riktigt färdigspelad eller så har vissa uppnåt allt.

Ett annat problem på själva världen är att allianser har ofantligt många IAP och fjantigt många förbund, så egentligen är det inga krig att tala om, mer än små solorace här och var. Man är överlag, helt enkelt för dålig på att tillämpa spelet. Det är enklare att hålla många stadsfester än att tänka ut en strategi och skaffa kp genom att försöka slå ut motståndaren.
Samtidigt är detta ett deffensivspel och det är sjukt mycke lättare att få kp genom deffensivt spel och stadsfester än det är att föra ett ordentligt krig.

Dessutom så är det ganska vanligt att flera småspelare går samman och nollar en alliansfri noob, som kanske skulle generera fler städer om h*n fick chansen i alliansen istället, typ ;). Och man fattar inte vitsen med att man kan internerövra dom som man kanske inte tycker håller måttet eller visar på inaktivitet.

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Håller med! Tyvärr är det i detta spel liksom andra webbspel bara nördarna som blir kvar. Det största problemet är alldeles för många servrar. Och dom mer eller mindre dör, eftersom vi nördar hoppar på nästa och nästa ... och fortsätter, merparten köper prem och på så vis underhåller vi programutvecklingen och ännu fler servrar, kolla bara in TW. Men ingen server blir riktigt färdigspelad eller så har vissa uppnåt allt.

Ett annat problem på själva världen är att allianser har ofantligt många IAP och fjantigt många förbund, så egentligen är det inga krig att tala om, mer än små solorace här och var. Man är överlag, helt enkelt för dålig på att tillämpa spelet. Det är enklare att hålla många stadsfester än att tänka ut en strategi och skaffa kp genom att försöka slå ut motståndaren.
Samtidigt är detta ett deffensivspel och det är sjukt mycke lättare att få kp genom deffensivt spel och stadsfester än det är att föra ett ordentligt krig.

Dessutom så är det ganska vanligt att flera småspelare går samman och nollar en alliansfri noob, som kanske skulle generera fler städer om h*n fick chansen i alliansen istället, typ ;). Och man fattar inte vitsen med att man kan internerövra dom som man kanske inte tycker håller måttet eller visar på inaktivitet.

:cool:

allt du säger e ju sant. Men om vi har runt 8000 spelare vid starten på nästa värld kommer den ju leva längre och vara roligare i början iallafall. När vi bara blir 3 k spelare med ytterst få aktiva blir spelet inte lika kul. Så är det bara. Något som jag skulle göra för fler spelare e annonser på facebook. Kan hända finns men jag har aldrig sett dem. en annan bra sak skulle vara att be sådana spel hemsidor som jesper.nu och hamsterpaj lägga upp grepo. Kanske kommer hamna hos en oseriös målgrupp men det kommer fler spelare. Fler spelare blir mer pengar och innogames e ju ett vinstdrivande företag
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp