Feedback: Olympus

DeletedUser3853

Guest
Tjenare jag är ganska ny i spel omgången men har erfarenhet av spelet. Spännande koncept verkar kul. Problemet för nya är ju att man genereras på kartan nära alla stora gamla spelare och blir typ farm för dom "liten karta" utan omfattande förhandlingar samt seriöst åtagande.
Nya spelare som inte började från början dag 1 typ borde vara utspridda i cluster (typ 50-100 spelare) runt om på kartan bara det blir spridning skulle lösa problemet och det skulle göra allians dynamiken mer intressant. Nya spelare kommer droppa som flugor som det är nu.

Men bra jobbat kul ny variant
 

Geggan

Active Member
Tjenare jag är ganska ny i spel omgången men har erfarenhet av spelet. Spännande koncept verkar kul. Problemet för nya är ju att man genereras på kartan nära alla stora gamla spelare och blir typ farm för dom "liten karta" utan omfattande förhandlingar samt seriöst åtagande.
Nya spelare som inte började från början dag 1 typ borde vara utspridda i cluster (typ 50-100 spelare) runt om på kartan bara det blir spridning skulle lösa problemet och det skulle göra allians dynamiken mer intressant. Nya spelare kommer droppa som flugor som det är nu.

Men bra jobbat kul ny variant

var aktiv bygg upp hamnen till 10 och akademin till 13, forska ks, och grunda iväg, det hinner du på ett par dagar. problem solved
 

DeletedUser3847

Guest
Det är lite tråkigt tycker jag
Att ta och hålla ett tempel känns nästan lite för enkelt. Och att ta ett redan ägt tempel känns väldigt svårt när man kan gunsta bort allt i princip
Saknar kriget mellan allianser och spelare. Nu blir det fokus på tempel istället.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2937

Guest
Inno måste börja med att ta bort off trupperna i templen.
 

docprometheus

Active Member
Jag... tror... att spelsystemet fungerar optimalt när det är flera aktiva spelare med mer tid för GP inom 24 timmars-pass. När jag testade systemet i en Beta-server.. Såg jag ngn fransos skriva en del massa flikar (på franska) och via Google översättning (orkade ej läsa noggrant, mening för mening för att få grepp i de hela, men fransosen hade klar för sig, massa taktik för att vinna servern.

Så enligt mig tror jag att dominansen fungerar som mest optimalt här i svenska server. Alltså kunna riva ned en del massa "överbyggda städer" i satelliter och döda pågående kolonisering genom eventet... UV är för enkelt för en dominerade allians i en svensk server.

Dock finnes det kanske bättre metoder att få en allians "i underläge" och verka jämn i "slutspelet". Jag tror att metoden finns men då gäller det att vi är på Inno hela tiden. (Har själv skapat goda relationer med vissa personer inom Inno via tyska, men inte tillräckligt nog med muskler att påverka då dessa sitter fortfarande i samma sits sedan guld-köp var aktuellt i spelet sedan flera år tidigare. "Pengarna skall strömmas in framför allt"

Nordisk server skulle nog skapa mer och spännande fajter emellan allianser är jag säker på!
 

nogold

Active Member
Ja en nordisk server kanske kunde vara en lösning på att få liv i gp igen. Men det måste ske nu innan fler lägger ner . Vet inte varför detta tar så lång tid för innogames @Boefst ?
 
Senast ändrad:

DeletedUser3574

Guest
Olympus
mysli.gif


Bra att man inte inte längre kan gunsta mot inkommande hur som helst under belägring av tempel
smiley-emoticons-thumbs-up-new.gif


Korrigering
Kraften man får av varje tempel borde förklaras med samma termer som används ingame.
T ex detta: " Öka alla Skarp offensiva värden med 6% "
Ingame heter det slagvapen, distansvapen och stickvapen men tempelkraft heter Skarp, Trubbig och Långdistans där jag gissar att stick är den trubbiga eftersom svärd är slag och svärd är skarpa
smiley-emoticons-confusednew.gif
Personligen skulle jag vilja ha skarpa stickvapen också, så det är inte självklart för mig.

Tillägg
Något jag saknar är att snabbt hitta bb-koden till ett tempel på kartan, som man kan göra med vanliga städer.
Enda sättet jag hittat är att skriva in ett tempelnamn i forum, meddelande eller anteckningar men flera tempel kan heta likadant.
Ser inte varför det skulle behöva vara så krångligt. Kanske det skulle rymmas i info-fönstret?

239af68522.png

I övrigt är det roligt med något nytt
smiley-emoticons-smilenew.gif
 

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Jag har ändrat så
Skarp -> Stick
Trubbig -> Slag
Långdistans -> Distans

Översättningarna använder samma text med olika vapen så:
Öka alla {attacktyp} offensiva värden med {procent}
Finns en chans att ändringarna ovan används på fler ställe så översättningen blir konstig där.
Ändrade själva texten till: Öka alla offensiva värden för {attacktyp} med {procent}

Trycker du på knappen till höger om namnet får du upp BB-koden för templet:
1597127296633.png
1597127305568.png

Tack för feedbacken!
 

DeletedUser3574

Guest
Tack Boefst
smiley-emoticons-thumbs-up-new.gif

Den lilla järnvägsstationssymbolen har jag inte sett där förrän nu - dags att putsa glasögonen kanske
smiley-emoticons-hust.gif
 

DeletedUser3785

Guest
Snarare att grepolis är långt ner i prio listan för innogames
 

docprometheus

Active Member
"Huvudrubriken" Inno gör ingenting...

Jösses för he***** ni era slöa och hjärnd*** sk****!


"vi knegare" kan ju alltid organisera ihop en server och lämna strängt önskemål till suppen kring specifik inställning till nästa server och begära att denne server släpps specifik datum (Tyskarna gör så och då Inno VET att de får pengarna i deras konto bla bla)

Punkt 1. Dra i trådarna. Snacka med er nordiska kontakter, tentakler eller vad fan det nu är. "hetsa upp" en nordisk krig... Norrmännen kunde ju kriga på i servrarna Rho och Phi... Danskar har ju till och med setts i svenska servrar. Finska spelare också!

Punkt 2. Sprid ut er, snacka på i Whatsapp, Disc, Skype eller vad det nu finns för jä*** chatt-klients utom vårt vetskap.

Punkt 3. Alla (Nordiska krigare) är villiga. Alla drar pm, skapar nytt tråd här i forumet, skapar länk till vår nordiska vänner via chatten där alla kan komma in och snacka på... Suppen ser att intresset är högt. Suppen skapar "tickets" till Inno huvudkontor med önskemål kring inställningar. (Inno kommer garanterat bli glada då de "som vanligt" ser guldpenningar spinna på i deras konto)

Punkt 4. Alla kommer in och kör på. Då kommer vi ha dessa spännande krig med minst 3 eller som bäst (knack knack knack på träet) 5 allianser utan "relationer" och kör med egna agendor.

Punkt 5. GP lever igen. Alla får jobbiga och irriterade nattanfall igen i deras "merit"

Jag skulle för fan kunna hjälpa till men jag har NOLL kontakt med nordiska vänner... Ni som har kontakt/er... Utnyttja de väl!

Punkt 6
. (Sista punkten) Sluta gnälla på Inno. Vi har alltid makten att påverka spelet, Inno har även synpunkter, men Inno är medveten om att vi kan försvinna och sänka hela hos Inno... Vi alla MÅSTE samarbeta, snacka ihop (även om "du och jag är de värsta fiender" måste vi alla enas om ett lag för att få vår önskemål för server och server där vi kan fortsätta med vårt "käft-tugg" och krig, störa varandras nattsömn bla bla)
 
Senast ändrad:

DeletedUser3785

Guest
"Huvudrubriken" Inno gör ingenting...

Jösses för he***** ni era slöa och hjärnd*** sk****!


"vi knegare" kan ju alltid organisera ihop en server och lämna strängt önskemål till suppen kring specifik inställning till nästa server och begära att denne server släpps specifik datum (Tyskarna gör så och då Inno VET att de får pengarna i deras konto bla bla)

Punkt 1. Dra i trådarna. Snacka med er nordiska kontakter, tentakler eller vad fan det nu är. "hetsa upp" en nordisk krig... Norrmännen kunde ju kriga på i servrarna Rho och Phi... Danskar har ju till och med setts i svenska servrar. Finska spelare också!

Punkt 2. Sprid ut er, snacka på i Whatsapp, Disc, Skype eller vad det nu finns för jä*** chatt-klients utom vårt vetskap.

Punkt 3. Alla (Nordiska krigare) är villiga. Alla drar pm, skapar nytt tråd här i forumet, skapar länk till vår nordiska vänner via chatten där alla kan komma in och snacka på... Suppen ser att intresset är högt. Suppen skapar "tickets" till Inno huvudkontor med önskemål kring inställningar. (Inno kommer garanterat bli glada då de "som vanligt" ser guldpenningar spinna på i deras konto)

Punkt 4. Alla kommer in och kör på. Då kommer vi ha dessa spännande krig med minst 3 eller som bäst (knack knack knack på träet) 5 allianser utan "relationer" och kör med egna agendor.

Punkt 5. GP lever igen. Alla får jobbiga och irriterade nattanfall igen i deras "merit"

Jag skulle för fan kunna hjälpa till men jag har NOLL kontakt med nordiska vänner... Ni som har kontakt/er... Utnyttja de väl!

Punkt 6
. (Sista punkten) Sluta gnälla på Inno. Vi har alltid makten att påverka spelet, Inno har även synpunkter, men Inno är medveten om att vi kan försvinna och sänka hela hos Inno... Vi alla MÅSTE samarbeta, snacka ihop (även om "du och jag är de värsta fiender" måste vi alla enas om ett lag för att få vår önskemål för server och server där vi kan fortsätta med vårt "käft-tugg" och krig, störa varandras nattsömn bla bla)
Vi kan inte sänka inno ditt ufo, grepolis är det spelet dem tjänar minst på, åk hem till blåkulla
 

docprometheus

Active Member
Vi kan inte sänka inno ditt ufo, grepolis är det spelet dem tjänar minst på, åk hem till blåkulla

Jag förstår dig nu när du tänker med dina begränsade sinne. Magistern säger. Sluta spamma logiska trådar med dina dumheter då det jag skriver är verkligheten om du inte ens förstått eller upplevt de hela!


docprometheus visdom till dig. Läs inte enbart min acc, läs hela logiken istället!
 

jacoblilje

Active Member
Jag förstår dig nu när du tänker med dina begränsade sinne. Magistern säger. Sluta spamma logiska trådar med dina dumheter då det jag skriver är verkligheten om du inte ens förstått eller upplevt de hela!


docprometheus visdom till dig. Läs inte enbart min acc, läs hela logiken istället!

Svårt när det inte finns en gnutta logik i sörjan du knappar ihop
 

docprometheus

Active Member
Jag ber mycket om ursäkt för all @Boefst ... Tydligen är det roligare att hålla mig underhållen när folk med avsaknaden av logiken vill komma fram och brösta framför person X.

Jag är medveten att jag borde "läst och skrattat åt dessa underhållande svar utan logiska respons" som förgyller mina vardag med dessa "kommentarer" , utan att ens kommentera/krydda tillbaka motreaktioner.


Sorry en gång till ... (Även om jag vill egentligen lägga fram den skrattande spanska gubbe i varje motkommentar jag får på mig utanför "röda trådens logiken")

Kan du typ... höja på kvalitet på diskussioner här? De som inte klarar, kan kanske hålla sig kvar i rykte-trådar i deras sanna nivå/er?
 
Topp