Försvars kp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag undrar lite över försvars kp.
Förut kunde man kolla i stadsmuren hur mycket försvars kp man hade men nu när man även får försvars kp när man har trupper hos en vän som blir anfallen så stämmer inte summan av försvars kp med summan man har i statistiken.

Är det en bugg eller finns det någon annan förklaring ?
 

DeletedUser

Guest
Jag undrar lite över försvars kp.
Förut kunde man kolla i stadsmuren hur mycket försvars kp man hade men nu när man även får försvars kp när man har trupper hos en vän som blir anfallen så stämmer inte summan av försvars kp med summan man har i statistiken.

Är det en bugg eller finns det någon annan förklaring ?

Trupperna i stadsmuren = de du dödat när du blivit anfallen i dina egna städer.
deffpoäng i rankingen = all deffpoäng du fått när du försvarat dina och (numera) andras städer.
 

DeletedUser

Guest
Jag har koll på alla kp

Det där kan jag men jag har full koll på vad jag dödat i både försvar och anfall men när man räknar ut summan av försvars kp i stadsmuren så får jag siffran 52865 kp men i statistiken så har jag bara 33598 kp.
 

DeletedUser

Guest
kanske e så att de räknar alla trupper ditt deffstöd har vart med och dödat
 

DeletedUser1337

Guest
Lite relaterat. Ville inte göra ny tråd.

Igår hade jag ett 20-tal anfall på mig. Enligt rapporterna skulle jag få 26501 KP. Jag fick dock bara ca 14500. Resterande 12000 antar jag att de som skickade deff till mig fick dela på. Absolut inget fel i det, så det ska vara tycker jag!

Det jag stör mig på är att det i rapporterna stod "Du har fått x antal krigspoäng som snart kommer att läggas till i rankingen". Det var dessa jag räknade ihop till 26500 och jämförde sedan med vad jag faktiskt fick.

Idag när jag kollar står det istället i rapporterna "Du har inte fått några krigspoäng", där fiendens alla trupper har dödats. Detta i alla rapporterna, så inte bara några enstaka där han bara råkade hitta mina vänners försvar och "missade" mina.

Tycker att man kan ändra texten i rapportern till något i stil med "Du och de som försvarat dig får dela på x krigspoäng", så det åtminstone återspeglar vad som faktiskt händer :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp