Försvar

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det skulle gå att försvara mot anfall på ett nytt sätt. Ser man att man blir attackerad så kan man attackera trupperna som är på väg mot sin stad. Då kan man försvara med offensiva trupper också.
Man kan anfalla anfallstruppen kort sagt.
 

DeletedUser

Guest
De flesta offensiva enheterna är ju urusla försvarare. Så du skulle ju lätt kunna förstöra hela anfallet. Det skulle bli nästintill omöjligt att erövra städer. Okej inte omöjligt, men grymt mycket svårare. Försvararna har redan mycket fördelar som t.ex. muren och torn.

Så tyvärr håller jag inte alls med dig. Det är bra som det är.

Mvh. Agrilos
 

DeletedUser

Guest
Mjo, kan hålla med där, vad gäller försvar. Men vad gäller anfall mot inkommande trupper, blir ju då man mot man utan mur och torn.

Men jag anser nog ändå att förslaget är lite ogenomtänkt, trots allt. Jag menar hur ofta är det man ser inkommande anfall? Det händer naturligtvis, men jag tror inte det är en jätte hög procent.
Då jag spelade så var jag väldigt ofta online och hade förmånen med tillgång till dator stora delar av dygnet. Men jag missa klart många fler anfall än jag hade möjlighet att agera mot, så ...
 

DeletedUser

Guest
Har tänkt på liknande innan men idéen gå sönder, det inte skulle finnas någon anledning alls att bygga Deff-enheter.
 
Topp