förslag som prem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser914

Guest
Vad sägs om 20 guld för förkorta restiden för trupperna till målen?!^^ Då man ändå håller på ...

Nåt jag skulle betala för :D
 

DeletedUser834

Guest
Låter inte dumt,problemet är bara vad som händer :p Zeus kanske sätter ner en superfläkt bakom båtarna,hehe...

Men kör i vind :)
 

DeletedUser2076

Guest
Låter inte dumt,problemet är bara vad som händer :p Zeus kanske sätter ner en superfläkt bakom båtarna,hehe...

Men kör i vind :)

ex(till havs)Poseidon gör en stor våg som hjälper skeppen fram.

ex(till fots)Hera fyller soldaterna med energi,soldaterna är redo att rusa till fienden.
 

DeletedUser4

Guest
Kanske i den form som Celle förslag, men yfver är inte långt ifrån.

Är idel öra för mer åsikter.
 

DeletedUser

Guest
glöm det förstör spelet om man inte kan beräkna vad för skepp det är, räcker med hades gudakraft.

trodde fan inte någon skulle ta detta seriöst när jag läste det.
 

DeletedUser4

Guest
Kanske inte den form som Celle förslag, men yfver är inte långt ifrån.

Är idel öra för mer åsikter.

Märkte att jag inte var så tydlig, glömde ett "inte" i den meningen. Se så knasigt det kan bli.

Betala för snabbare ankomster lär inte hända, däremot kanske fler gudakrafter, men det finns en hel del sådant redan.
 

DeletedUser2076

Guest
Märkte att jag inte var så tydlig, glömde ett "inte" i den meningen. Se så knasigt det kan bli.

Betala för snabbare ankomster lär inte hända, däremot kanske fler gudakrafter, men det finns en hel del sådant redan.

Några till skadar väl inte;)
 

DeletedUser1459

Guest
Märkte att jag inte var så tydlig, glömde ett "inte" i den meningen. Se så knasigt det kan bli.

Betala för snabbare ankomster lär inte hända, däremot kanske fler gudakrafter, men det finns en hel del sådant redan.

Åh, det var skönt att höra.

Jag förstår att man vill tjäna pengar och jag har väl heller inget emot det som princip, inte alls. Det är väl upp till var och en var man lägger pengar på.

Men jag måste då slå ett slag för n00bsen då man nu mer eller mindre även kan kalla InnoGames nyare guldservrar för elitservrar.
Att som ny få senaste servern som rekommendation och dessutom tro att man kommer att ha en chans att gratis nå framgång på denna servern, det är nästan lurendrejeri.
Tycker att man borde ge ett mycket klarare intryck, både vad gäller reklam och instruktioner för dom som är nya och aldrig spelat förut, om vad spelet går ut på.
Nu kan jag väl personligen tycka att det egentligen är ganska självklart men, det är faktiskt inte det för alla ...


Men ska vi verkligen gulda sönder spelet ??? Tycker nästan att det blivit för mycket att tom den lila radom-mekanismen som är inbyggd börjar förlora sitt värde. Nu verkar utgången mer eller mindre bero på hur mycket guld man spenderar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Åh, det var skönt att höra.

Jag förstår att man vill tjäna pengar och jag har väl heller inget emot det som princip, inte alls. Det är väl upp till var och en var man lägger pengar på.

Men jag måste då slå ett slag för n00bsen då man nu mer eller mindre även kan kalla InnoGames nyare guldservrar för elitservrar.
Att som ny få senaste servern som rekommendation och dessutom tro att man kommer att ha en chans att gratis nå framgång på denna servern, det är nästan lurendrejeri.
Tycker att man borde ge ett mycket klarare intryck, både vad gäller reklam och instruktioner för dom som är nya och aldrig spelat förut, om vad spelet går ut på.
Nu kan jag väl personligen tycka att det egentligen är ganska självklart men, det är faktiskt inte det för alla ...


Men ska vi verkligen gulda sönder spelet ??? Tycker nästan att det blivit för mycket att tom den lila radom-mekanismen som är inbyggd börjar förlora sitt värde. Nu verkar utgången mer eller mindre bero på hur mycket guld man spenderar.

du spelar också Eta va? tror du ligger ca 3 rankningar före mig. Detta är min första runda på grepolis (en oseriös på .en för ett tag sen) och jag har inte lagt ut ett öre <3 dessutom startade jag ca 10 dagar sent.

detta är för att dementera att man behöver lägga ut pengar.
 

DeletedUser1459

Guest
Mnja, jag har inte lagt ut speciellt mycket guld och startade väl en månad efter nystarten men det är inte själva poängen eftersom det beror på, dels hur man själv spelar, dels hur andra spelar. Jag menar, hade du legat i samma område som mig tror jag att du fått börja om någon annanstans. Och ser man till dom spelarna som är kvar i mitt område så har jag inte fått ett enda seriöst anfall sedan jag började, så visst på Eta har jag kunnat växa i lugn och ro och styrt spelet på mina villkor, vilket inte är alla förunnat.

Men hamnar man ensam jämte någon som guldar bondgårdsplatser och trupper, så är man körd oavsett hur "bra" man än är, så är det bara, såväl teoretiskt som praktiskt.
Men världen är stor och att hamna vid sidan om och flyta med, särskilt om man börjar några veckor efter nystart och hamnar en bit bort från etablerade och aktiva spelare, ja då är chansen större att överleva med sin första stad.

Edit
Sedan är det mer eller mindre också beroende på vilken allians man är med i och hur aktiv den är och hur övriga spelare spelar. Kanske tom är avgörande i vissa fall.

Men om guldandet nu då inte har så stor betydelse, ja då kan man ju undra varför det förespråkas ännu mer guldande :) och varför dementin om guldandets betydelse just kommer i en sådan tråd. Ärligt så tror jag inte riktigt du hänger med på vad som försiggår "out there".

Edit
Kan ju nämna en liten anekdot:

Startade på Beta, mest för att jag vill prova på nya revoltsystemet som då introducerades. Loggade in 1 gång per dag och byggde upp min lilla stad. Körde själv och och var inte allierad. Men jag hade en hel del erfarenhet från Alfa där jag spelade seriöst.
Efter 5v fick jag så mitt första anfall. Anfallet kom från en spelare vars stad var på 6000p, min lilla stad hade inte nått mer än till 2900p. Han skickade alla trupper han hade för att förvissa sig om en revolt för att överta min stad ... dom dog!
Med endast 2 soldater som överlevde, svarade jag med ett eget anfall. En soldat dog pga muren, men det blev revolt, 12 tim senare hade jag 2 städer :) utan att spenderat ett enda guld.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
allting är beroende på hur man spelar och ifall jag hade kommit i ditt område hade jag antagligen först ansökt till mongolerna (y sure att jag hade kommit in i rokokko) och byggt mer def. hade några sagittis hyfsat nära, nu kom jag med in tidigt pga min växt annars hade jag nog erövrat dem ;)
Sedan var det så att jag kollade forumet ett tag före jag starta och fattade att jag inte skulle starta i hav 45 som var det mest etablerade.

dock tror jag att jag hade överlevt i ett etablerat område. Jag är aktiv och har sinne för sådana här spel.

har fått in lite random anfall, tog ut alla grannar tidigt. Det är inte säkerheten för att överleva som gör att jag startar senare: jag vill ha egen farmning, inte någon som tar för mycket och duckar hela tiden. Jag har inga problem med stora (bra, kända) spelare.
 

DeletedUser1459

Guest
Vilken tur att du inte landade i H45 och gick med i Mongolerna! Senaste rapporten säger att dom är utdöda, dom få överlevande gick visst till NWO. (New World Order). Tyvärr är inte detta någon ryktestråd så jag kan inte tala om vad jag hört eller ge någon inside information om fortsatt strategi.

Sorry för OT. Over and out!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp