Förbättringsförslag.:)

DeletedUser

Guest
förslag:

sorteringsordning på ex trupper och spelare utanför sorterat på stora och små bokstäver. stort A och litet a borde inte sorteras individuellt.

Bättre färgläggning på den stora kartan. svårt att navigera och vart man befinner sig. markera städerna tydligare.

använda pop-out eller nåt annat fönsterhantering, att öppna 3 fönster i ett webbfönster gör spelet segt och det är inte speciellt snyggt. Känns som windows 3.11.

Fönstren är i fixed-size. Gör dom justerbar i storlek.

Minneshantering är dåligt byggt. Inbyggda scripts lämnar inte tillbaks ramminne, efter ett tag spelande måste man starta om webbläsaren för spelet tar över 1-2 GB minne.

När man farmar sina bondbyar behöver man inte uppdatera kartan i bakgrunden. det gör spelet segt.

Inför drop-down menyer ex vi navigering till städer, inte höger-vänster pilar.

Inför en history och dropdown när du skickar resurser mellan dina städer.

Införa koordinatsystem där man enkelt kan peka ut stad, ex vid BB koder eller vid handel/flytta av trupp istället för att måste klicka på webbsidan/kartan hela tiden.

När man klickar på en stad på kartan borde man ha en dropdown meny istället för att generera upp en bild, det gör spelet segt. Sedan så bort man kunna ställa in ordningen på valet i droplisten, vilket man använder mest borde vara standardvärdet.

Gör så att man kan ändra på sin egen färg (kartan).

kunna handla med alla förutom fienden.

Kunna begära resurser från alla bondbyar. Det kan ju inte vara meningen att måste klicka igenom 50-100+ öar och begära resurser samtidigt som scriptet i bakgrunden gör att man måste sitta o vänta. Det är bättre o kunna spendera tid på saker i spelet som är kul, ex kriga & bygga.

Rapportfunktionen är under all kritik. Bättre filtrering på rapporter samt att när man använder rullisten borde den scrolla längre tillbaks i historiken. idag måste man klicka på 2 och sedan 'pil nedåt' knappen.

Inför en sökfunktion i rapport delen, ex så borde man kunna söka på *spionerar*.

Kostnad för kp borde vara i en logaritmisk skala.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror knappast att du aldrig har spelat med premium.

Gör så att man kan ändra på sin egen färg (kartan).
Om du menar att man vill ändra på olika städer/spelare/alliansers färg så går det, var det det du menade?

Kunna begära resurser från alla bondbyar. Det kan ju inte vara meningen att måste klicka igenom 50-100+ öar och begära resurser samtidigt som scriptet i bakgrunden gör att man måste sitta o vänta. Det är bättre o kunna spendera tid på saker i spelet som är kul, ex kriga & bygga.
Detta kan du göra om du har premium eller rättare sagt, kapten. med kaptenen kan du farma alla bondbyar med ett klick.

Rapportfunktionen är under all kritik. Bättre filtrering på rapporter samt att när man använder rullisten borde den scrolla längre tillbaks i historiken. idag måste man klicka på 2 och sedan 'pil nedåt' knappen.
Om man har premium (tror att det är förvaltaren) så kan man dela upp rapporterna i olika mappar, på så sätt är det lätt att spara och hålla koll på sina rapporter.


För övrigt fattade jag inte så mycket mer vad du skrev Rune. Pop-out, fixed-size och drop-down vet jag inte riktigt vad det är för någonting även fast man kanske hör det på namnet.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror knappast att du aldrig har spelat med premium.


Om du menar att man vill ändra på olika städer/spelare/alliansers färg så går det, var det det du menade?


Detta kan du göra om du har premium eller rättare sagt, kapten. med kaptenen kan du farma alla bondbyar med ett klick.


Om man har premium (tror att det är förvaltaren) så kan man dela upp rapporterna i olika mappar, på så sätt är det lätt att spara och hålla koll på sina rapporter.


För övrigt fattade jag inte så mycket mer vad du skrev Rune. Pop-out, fixed-size och drop-down vet jag inte riktigt vad det är för någonting även fast man kanske hör det på namnet.

1. Förklara hur du ändrar din egen färg på kartan för mig?

2. Hur farmar du alla dina byar på alla dina öar samtidigt?

3. om du fått 200 rapporter över en natt vill ha läsa en av dessa rapporter, du kan inte enkelt scrolla nedåt i rapportfloran utan måste 'veta' ungefär i dina 20 sidor vart rapporten finns.

Pop-out, skapa ett nytt fönster/flik utanför grepolis fönstret. Ex, java chatten suger för så fort du klickar i spelet går du ur chatten. om du skapar chatten som en pop-out så skapar du ett nytt fönster oberoende av grepolis fönstret och då kan det fönstret leva ett eget liv.

fixed-size, alla fönster du öppnar i grepolis har samma storlek. Det är enkelt att lägga till så att man själv kan ändra storlek på fönstret.

drop-down, när du klickar ex på en by får du en rull lista på alla dina byar.
 

DeletedUser

Guest
om du ska kunna farma alla byar måste ju grepolis veta vilka städer resurserna ska gå till
jobbigt när man har många öar men tror knappast det kommer ändras

rapporterna skulle dom verkligen få fixa
personligen vill jag ha så olika slags rapporter hamnar under egen flik + sökfunktion

och ja vore inte dumt att kunna uppdatera kartan "Hoppa till aktuell stad" utan att behöva leta upp vad man gjorde i forumet igen
har hänt mer än 1 gång att man skrivit nått sen råkat trycka på hoppa till aktuell stad för att kolla upp nått så försvinner allt man skrivit
 

DeletedUser

Guest
om du ska kunna farma alla byar måste ju grepolis veta vilka städer resurserna ska gå till
jobbigt när man har många öar men tror knappast det kommer ändras

Borde kunna spara en sådan inställning i din profildatabas hos innogames. Du sparar ju redan idag andra inställningar.

Sedan en annan sak som jag missat. Om jag assisterar en stad så syns det anfallande, försvarande och min stad som supportar i attack rapporten. Anfallande och försvarande stad är klickbar men min stad hamnar i rubriken på rapporten och den är inte klickbar. En om-design där man innefattar min stad som länk vore en bra grej.
 

DeletedUser

Guest
Sedan vore det bra och kunna exportera på nåt enkelt sätt från översikt->kommandon. Gärna att exporten innehåller BB koder.
 
Topp