Förbättrad chat

DeletedUser2440

Guest
Hej,
Jag skulle vilja se en förbättrad chatruta intom kort.
Nackdelar med den nuvarande chatten:
  • 1.Jag tycker den tar upp allt för mycket rum på skärmen då man vill ju ha andra fönster öppna på samma gång och fortfarande se chatten.
  • 2.Den nuvarande chatten är hemskt oanvänd och skulle vara nyttig om den skulle vara bättre
  • 3.Jag har haft vissa problem med att säga nåt där på andra datorer(har tyvärr inte mycket info att ge på det)
Förslag på förbättringar:
  • 1.En bestående mindre ruta i ena nedra hörnet för lättare åtkomst
  • 2.Lite snyggare UI(Kan ge en skiss när jag kan fixa till en)
  • 3.Chans att använda BB-koder/Smilies där

Det är nåra synpunkter jag har men som sagt skulle jag gärna ge er en skiss på hur jag skulle tänka mig att den skulle se ut men tyvärr kan jag inte i skrivande stund bistå er med den men jag kommer lägga upp en bild så fort jag fått ihop något.
Det ända som egentligen jag vill ta fram här är just att den borde vara lite mindre eller så man kan ändra storleken med muspekaren, och/eller att den skulle automatiskt sitta i t.ex. vänstra nedra hörnet och sitta fast där(Eventuellt att man skulle kunna flytta på fönstret vid behov)

Detta skulle även förbättra kommunikationen i allianser om den skulle vara mer användarvänlig och flera som skulle använda den.

(Om någon av er vet hur Facebook chatten ser ut så ungefär något i den stilen men med grepostyle :p)

/Multinfs
 

DeletedUser855

Guest
Om man hade kunnat ha fler fönster i chatten så hade den kunnat bli mer använd.
Till exempel ett separat chattfönster för varje alliering man har i grepolis.

För just nu så har de flesta allianserna en chatt för sina egna medlemmar utanför grepolis men den erfarenheten jag har är att många itne har en chatt för sina allianskamrater och där kommer grepolischatten perfekt in om IG skulle vara intresserade alls...
 

DeletedUser

Guest
Om man hade kunnat ha fler fönster i chatten så hade den kunnat bli mer använd.
Till exempel ett separat chattfönster för varje alliering man har i grepolis.

För just nu så har de flesta allianserna en chatt för sina egna medlemmar utanför grepolis men den erfarenheten jag har är att många itne har en chatt för sina allianskamrater och där kommer grepolischatten perfekt in om IG skulle vara intresserade alls...

det är just därför de flesta använder skype.
 

DeletedUser855

Guest
Det förstår jag inte heller, hade man velat chatta med ett bra verktyg skulle man tagit ett som är anpassat för att chatta med, typ en irc klient typ genom webben eller liknande. Skype är uruselt just för chattfunktinen.
 

DeletedUser2440

Guest
Nå, visst går det med andra medier att chatta men när det ändå finns IG så skulle det ju vara bättre om det skulle användas. Själv vet jag nu inte om jag skulle använda något annat program för det heller.
 
Topp