Erövring

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag har funderat lite på hur erövring av en stad fungerar, stämmer det att man måste skicka ett koloniskepp för att ta över en redan befintlig stad? Finns det inget sätt via landvägen man kan ta över en stad?

Hur väljer man att man ska ta över en stad med koloniskeppet isåfall och hur lång tid tar det att erövra?

Hur fungerar försvarandet av koloniskeppet under tiden med tanke på att det tar 1 dygn att grunda en ny stad, samtidigt som jag antar att ägaren till byn som ska erövras kan träna trupper och försvara sig?

Vore trevligt om någon kunde reda ut detta för mig.
 

DeletedUser378

Guest
För att ta dina frågor i ordning. Nej det finns inget sätt att ta byar via landvägen utan du måste bygga koloniskepp för att ta dem. Men det hindrar dig på intet sätt att plocka byar på din egen ö.

För att koloniskeppet skall ta över staden som du anfaller så gör det så simpelt som att du lägger till koloniskeppet i anfallet så ändras det automatiskt till ett övertagnings anfall.

Och vad gäller själva övertagandet så är staden ockuperad i 24 timmar innan den faller i din ägo. Under den tiden så kan den tidigare ägaren inte komma in i sin stad och bygga trupper eller utveckla den på något sett utan kan endast vända sig till dem i sin allians för att de skall komma till undsättning och rädda staden från ditt våld. Vilket är anledningen till att ha ett gott försvar när du tar över en ny stad.

Har du några fler frågor så är det bara att skriva på.
 

DeletedUser

Guest
Tack nu har jag fått klarhet i det mesta.

Men trupperna jag skickar med i anfallet antar jag står kvar i 24h och återgår sedan till ursprungsstaden eller?
 

DeletedUser

Guest
Tack nu har jag fått klarhet i det mesta.

Men trupperna jag skickar med i anfallet antar jag står kvar i 24h och återgår sedan till ursprungsstaden eller?

Nej de trupperna sitter kvar i din nya stad. Du kan inte heller skicka tillbaka dem förrän du har byggt en hamn där.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp