Erövring

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Om jag blir av med en stad, får jag tillbaka kulturpoängen som det
kostade att bygga staden?
 

DeletedUser

Guest
Nu kapar jag men en ny erövrings fråga

Måste man använda sig av koloniskepp ? har forskat fram erövring och vill ta över en stad brevid mej. Hur gör man snabbast?
För om jag fattar rätt så är inte koloniskepp det man använder sig av om man inte ska bort i en annan del av spelet vilket man nu inte vill.

Lundholm
 

DeletedUser834

Guest
Nu kapar jag men en ny erövrings fråga

Måste man använda sig av koloniskepp ? har forskat fram erövring och vill ta över en stad brevid mej. Hur gör man snabbast?
För om jag fattar rätt så är inte koloniskepp det man använder sig av om man inte ska bort i en annan del av spelet vilket man nu inte vill.

Lundholm

Ja man måste ha ett koloniskepp.

Det snabbste sättet skulle vara om du byggde fyr eller utforska kartografi
 

DeletedUser

Guest
Om man nu MÅSTE ha Koloniskepp vad ska man då med "erövra" till ?? är inte det tårta på tårta?? Det står att man inte kan landa närmare än 48 timmar med Koloniskepp känns som att kriga med gipsade ben.

Någon som har mera svar på frågan??
 

DeletedUser834

Guest
Om man INTE har ett koloniskepp e det inte som en erövring,bara ett vanligt anfall eller revolt om man inte måste ha ett koloniskepp där också
 

DeletedUser

Guest
Ok , OM man måste ha ett Kolloniskepp så kan man inte ta över NÅGON stad inom 48 timmars radie?? DET har jag svårt att tro. Det skullle inebära att
1, forska fram koloniskepp enbart= starta en NY stad från noll 48 timmar bort
2, Forska fram erövra + koloniskepp= kan ta över annans stad 48 timmar bort

Vad har man för nytta av en stad 48 timmar bort?
 

DeletedUser

Guest
Ahaa poletten föll äntligen ner. MAX 48 timmar jaja då förändras bilden ;)

Tack Calle för det svaret.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp