Erövring på Alfa..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser845

Guest
Okej jag har forskat fram erövring samt byggt koloniskepp o.s.v.
Jag har tillräckligt med kulturpoäng för att skaffa en 3e stad men det enda anfallet jag kan välja är vanligt anfall.

Är det så att man inte gör revolt i Alfa världen utan bara anfaller direkt med koloniskepp medfört i attacken istället?
 

DeletedUser

Guest
för att erövra en stad på alfa så skickar du i väg ett vanligt anfall med koloniskeppet. koloniskeppet måste häng med! sen måste du vara bered på att skicka iväg armer för at rensa trupper! när du vunnit slaget med koloniskeppet blir staden din. om du hade sökt igenom forumet hade du hittat några såna här trådar faktisk ;)
 

DeletedUser845

Guest
Tack för svar, sökte igenom forumet men det verkade lite oklart hur det funkade på Alfa men sen googlade jag "Erövring på alfa" och fick svar ;).

Har dock en fråga, kommer alla som skickar stöd till denna staden att hjälpa mig i erövringen nu?
 

DeletedUser

Guest
För att klargöra lite eftersom minis svar inte var helt korrekt.

För att erövra en stad så behöver du forskat och byggt Koloniskepp och forskat Erövring. Sen måste du anfalla en stad med både marktrupper och krigsskepp tillsammans med dit koloniskepp och du måste vinna striden med både överlevande marktrupper och krigsskepp, om ena delen dör helt så studsar anfallet och allt åker hem igen. Efter det måste du skydda staden under 24h (26,5h om spelaren har forskat Demokrati) genom att skicka dit trupper som Understöd för att hindra andra från att avbryta erövringen, din allians/dina kompisar kan hjälpa till med detta.
 

DeletedUser

Guest
Låter denna vara öppen för följdfrågor ett tag så vi slipper få en massa trådar om erövring.
 

DeletedUser

Guest
Går inte, Demokrati är borttaget från servrar där Revoltsystemet används.

Ja, nu ser jag att det är det.

Men på min första stad på Beta, som jag förlorad för en vecka sen, hade jag forskad fram Demokratie (som jag har hos min alpha stad) -så i början var det inte bortplockad... -däför frågan.

På min andra nu gå det inte att forska, det ser jag nu.
 

DeletedUser

Guest
Ja, nu ser jag att det är det.

Men på min första stad på Beta, som jag förlorad för en vecka sen, hade jag forskad fram Demokratie (som jag har hos min alpha stad) -så i början var det inte bortplockad... -däför frågan.

På min andra nu gå det inte att forska, det ser jag nu.

Den togs bort vid en senare uppdatering just för att den inte hade någon effekt på Revolt-servrar. Det var en miss bara från IG att inte ta bort den från början.
 

DeletedUser

Guest
För att klargöra lite eftersom minis svar inte var helt korrekt.

För att erövra en stad så behöver du forskat och byggt Koloniskepp och forskat Erövring. Sen måste du anfalla en stad med både marktrupper och krigsskepp tillsammans med dit koloniskepp och du måste vinna striden med både överlevande marktrupper och krigsskepp, om ena delen dör helt så studsar anfallet och allt åker hem igen. Efter det måste du skydda staden under 24h (26,5h om spelaren har forskat Demokrati) genom att skicka dit trupper som Understöd för att hindra andra från att avbryta erövringen, din allians/dina kompisar kan hjälpa till med detta.

Så om jag stöder en stad som är under erövring, vem hjälper jag då. Styrs det av min allians eller vad? Kan jag se om en stad är under erövring?
 

DeletedUser

Guest
Så om jag stöder en stad som är under erövring, vem hjälper jag då. Styrs det av min allians eller vad? Kan jag se om en stad är under erövring?
För att klargöra det lite:
Alla rensningar på staden innan belägring görs genom attacker. Har du minst en krigsbåt och minst en markenhet kvar efter anfallet med koloniskeppet så belägrar du staden. Det är nog alla med på vid det här laget.

När belägringen påbörjats (när k-skeppet har landat) så kommer allt stöd hjälpa belägringen och alla attacker försöka stoppa belägringen. Då räcker det alltså med att antingen båtarna sänks eller markenheterna dödas för att k-skeppet ska sänkas och belägringen ska avbrytas, man behöver inte döda både båtar och markenheter.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp