Erövring/kolonisering mellan olika hav?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hejsan,

Har läst igenom forumet och grepoliswikin men jag får ingen klar bild på det jag undrar.

Om man har sin första stad i te x hav 50 och vill skaffa sig en stad i hav 40, finns det isf några gränser på hur långt bort man kan kolonisera? Eller finns det några gränser på hur långt bort man kan erövra?
 

DeletedUser

Guest
Japp jag har svaret :) Du kan ha din första stad i 50 sen grunda en stad i tex. Hav 0 :cool:
 

DeletedUser

Guest
fel! var snäll och inte svara om du inte kan svaret!
koloniskeppet kan bara åka 48 timmar från sin hemstad! tex. jag kan inte grunda en stad i noll för det tar 90 timmar at åka dit med koloniskeppet! men om du vill ha en stad i hav xxx så kan du grunda en lite närmre och sen grunda in dig från den!

//mini
 

DeletedUser

Guest
ok, det sög ju. Och hur funkar det med erövring, det borde ju inte vara begränsat.. ?
 

DeletedUser

Guest
det är samma sak med erövning 48 timmar från hemstaden :(
 

DeletedUser

Guest
Jaså? det visste inte jag.Mini då kan jag inte evövra dig ju :( För det tar 78 timmar att åka till dig :mad: Jag som skulle ta dig :D
 

DeletedUser

Guest
ok, jävligt störigt att inte kunna kriga mellan allianser över hela "spelbanan" . Borde helt klart ändras tycker jag..
 

DeletedUser378

Guest
Du kan fortfarande kriga med allianser över hela spelbanan. Det är endast anfall innehållande koloniskepp som har en begränsad tid. Vill du tex kriga med någon som ligger 50 timmar bort så går det bra, så länge du inte tänker försöka ta hans stad. Detta åtgärdas lättast genom att sammarbeta med folk inom din allians som ligger närmare och därför kan ta staden. Detta beror självklart på alliansens spridning över världshaven.
 

DeletedUser

Guest
ok, aja man får väl acceptera att spel är annorlunda och lära sig tha grepolisway dåra .... :)
 

DeletedUser

Guest
Du kan fortfarande kriga med allianser över hela spelbanan. Det är endast anfall innehållande koloniskepp som har en begränsad tid. Vill du tex kriga med någon som ligger 50 timmar bort så går det bra, så länge du inte tänker försöka ta hans stad. Detta åtgärdas lättast genom att sammarbeta med folk inom din allians som ligger närmare och därför kan ta staden. Detta beror självklart på alliansens spridning över världshaven.

Ja.. men man kan också evövra en stad lite närmare den staden så det bara är 48 timmar dit. Då kan man evövra fårn den andra staden ju :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp