En till gud hades.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
När jag började spela det här spelet tänkte jag inte så mycket på gudarna.
Men nu när man börjar komma in i spelet, såg jag att både Zeus och hans bror Poseidon är med.
Men inte deras bror Hades och jag skulle utan tvekan plocka bort Athena om så krävs för att få in Hades. Om det nu bara ska vara 4 gudar.

Det känns som Hades är ett måste i det här spelet.
Sen gud krafterna som Hades kan ha kan vara exempel dom här 2.

1) förgifta en stad så trä sten och silver minskar per timme kanske med 50%
i 24 timmar

2) dra livskaften ur 10 slumpmessiga enheter så dom dör från den stad man väljer.


Det här var ju bara förslag på gud krafterna.
Men att Hades ska komma in i spelet är inte något förslag det är ju ett måste.



Mvh KH
 

DeletedUser

Guest
För många gudar blir altför komplicerat och svårare att få rättvisa gudakrafter. och antar att det är viss jämstäldhet i tanken där emd 2 gudar och 2 gudinnor.


fast håller delvis emd om att ades hade passat bra. Ares hade varit ännu bättre (krigsguden).
angående idna förslag så är ettan bra. hade gärna sett att tyåp truppproduktionen hade minskat med 50% eller någo sådant snarare, men ändå.

andra är dåligt. xeus och dom har döda 10-30% krafter, så kommer lilla hades där med 10 st:p
 

DeletedUser378

Guest
om du läser inlägget så framgår det att Hades skulle kunna använda sin förmåga offensivt vilket inte Zeus kan utan hans förmåga används på inkommande anfall. Alltså som försvar
 

DeletedUser

Guest
Som mystiska enheter skulle Hades kunna ha både Kerberos som är en trehövdad hund med en drak svans som vaktar ingången till dödsriket, och kraken som är sjöodjuret. kopplar kraken lite till filmen "Clash of the titans" xD

Hades gudomliga krafter borde vara mer "onda", ex: han nedsätter produktionen per timme på resurserna, eller att han dödar 5-10 slumpmässiga enheter per timme under 12 timmar, eller att man "snor" en viss mängd gunst produktion under en viss tid. Så att fiendens minskar och din ökar.
En annan gudomlig kraft kan vara att både land och havsenheter strider sämre med någon procent under ett antal timmar.

Sen för spelet att utvecklas i framtiden så tycker jag att titaner borde finnas med i spelet eller åtminstone fler gudar. Bra med mycket enheter då det bygger olika spel stilar.
 

DeletedUser

Guest
Sen för spelet att utvecklas i framtiden så tycker jag att titaner borde finnas med i spelet eller åtminstone fler gudar. Bra med mycket enheter då det bygger olika spel stilar.

för många enheter blir bara jobbigt:mad:. men en till gud skulle sitta fint, jag saknar en gud som bara är offensiv. zeus till exempel, det är bara blixten som är offensiv alla de andra är avsedda som assistans/defensiva krafter.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp