+ eller - 30 sekunder

DeletedUser

Guest
Är det inte dags att ta bort den slumpartade fördröjningen vid anfall eller ska den som försvarar verkligen ha alla fördelar av både de försvarsanläggningar han har och det faktum att han kan ha massor av biremer som han duckar flottanfallet med. Om man inte har klarat att pricka in flottan med några sekunders mellanrum så kommer alla flottanfall att kunna duckas.
Det är ju för lätt att skicka stöd till en stad och sedan avbryta det inom några sekunder och på så sätt ducka ett anfall.

Måste man verkligen bygga en stor flotta och marktrupper i samma stad för att man ska ha en liten chans att lyckas. Om en spelare duckar alla andra anfall utom det med koloniskepp så kommer det att vara så gott som omöjligt att erövra en stad om spelaren man anfaller är det minsta skicklig i att ducka. Med ca: 300 biremer i en stad så blir den bara möjlig att erövra om spelaren inte är inloggad och det är väl inte kul att slå någon på grund av att dom inte har varit inloggade.

Om ni inte vill ta bort det så åtminstone ändra det till +-10 sekunder.
Som det är nu så kan man bygga biremer i alla städer och slå ut alla anfall som kommer hur lätt som helst.
Det skulle bli ett ganska tråkigt upplägg om för många skulle göra så.
 

DeletedUser

Guest
Är det inte dags att ta bort den slumpartade fördröjningen vid anfall eller ska den som försvarar verkligen ha alla fördelar av både de försvarsanläggningar han har och det faktum att han kan ha massor av biremer som han duckar flottanfallet med. Om man inte har klarat att pricka in flottan med några sekunders mellanrum så kommer alla flottanfall att kunna duckas.
Det är ju för lätt att skicka stöd till en stad och sedan avbryta det inom några sekunder och på så sätt ducka ett anfall.

Måste man verkligen bygga en stor flotta och marktrupper i samma stad för att man ska ha en liten chans att lyckas. Om en spelare duckar alla andra anfall utom det med koloniskepp så kommer det att vara så gott som omöjligt att erövra en stad om spelaren man anfaller är det minsta skicklig i att ducka. Med ca: 300 biremer i en stad så blir den bara möjlig att erövra om spelaren inte är inloggad och det är väl inte kul att slå någon på grund av att dom inte har varit inloggade.

Om ni inte vill ta bort det så åtminstone ändra det till +-10 sekunder.
Som det är nu så kan man bygga biremer i alla städer och slå ut alla anfall som kommer hur lätt som helst.
Det skulle bli ett ganska tråkigt upplägg om för många skulle göra så.

Träning ger färdighet!

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Det finns ingen träning för slump

Du kan inte träna in en slump som kan slå + - 30 sekunder
 

DeletedUser

Guest
Du kan inte träna in en slump som kan slå + - 30 sekunder

Nä, det så sant. "Shit happens" :p ... ibland! Men jag kan inte säga att jag upplevde det som ett problem. Men visst fick jag klura lite med en del spelare som var lite vassare och mer aktiva än andra. Det gäller bara att använda dom funktioner som finns på rätt sätt.

Edit
Jag har dessutom för mig att någon förlorade ett KS som körde in i den egna deffen :p
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1142

Guest
Sänk tiden

Då jag håller med att detta är något jag skulle vilja se en ändring på, så kan jag förstå att ni har det för att nybörjare inte lika lätta ska förlora städer. Det måste vara anledningen då de flesta andra spelare har lärt sig, vid det här laget, att tajma försvar i form av duckar.

Då jag inte visste att detta fanns, blev jag ständigt frustrera över hur mina anfall aldrig skickades när jag verkligen skickade dem. Och detta slutade med att man förlorade sitt KS då vissa personer verkar vara online en hel del, samt bra på att tajma försvar.

Det blir en omöjlig situation där man endast vinner om:

Man har galet mycket tur och lyckas få sina anfall direkt efter varandra
Spelaren tabbar sig och gör ett misstag eller inte orkar bry sig mer

Som föregående talare (skrivare) skrev så finns det sätt att försöka lyckas med detta, men de jag kan komma på handlar om fintar, som kräver mer tid än de borde behövas. Fintar blir också rätt kassa om de inte heller kommer direkt efter varandra.

Tar ni bort detta kan det bli problem, så jag anser att ni borde sänka tiden. Ge försvararna lite mer ära då de inte blir erövrade bara av folk med tur utan av folk med skicklighet. :)
 

DeletedUser845

Guest
Jag trodde att +-30 sekunder gällde både för stöd och anfall? Ifall det bara gäller för anfall och inte för stöd så är det ju totalt värdelöst!

Det borde vara endast för stöd men ej för anfall om något! Man vill ju hindra spelare från att undvika anfall.
 

DeletedUser1142

Guest
Stämmer nog

Det stämmer nog att det gäller både för stöd samt anfall.

Men nu är det så att man kan lösa det genom detta sätt. Några minuter innan det anfall som du vill stoppa anländer, så skickar du ut dina trupper på ett anfall/stöd uppdrag. Sedan är det bara att avbryta det så de kommer tillbaks precis innan, vilket gör att man kan tajma det på sekunden. Alltså inget random där.
 

DeletedUser

Guest
Det stämmer nog att det gäller både för stöd samt anfall.

Men nu är det så att man kan lösa det genom detta sätt. Några minuter innan det anfall som du vill stoppa anländer, så skickar du ut dina trupper på ett anfall/stöd uppdrag. Sedan är det bara att avbryta det så de kommer tillbaks precis innan, vilket gör att man kan tajma det på sekunden. Alltså inget random där.

Detta problem övervinner du lätt genom att joina en gigantisk allians som allierar sig med ett par andra allianser till sen faller du bara in i neanderthalarledet och anfaller en och samma spelare hela hela tiden tills han tröttnar på spelet. När sedan andra alliansmedlemmar tröttnar på idiotin kan ni ju internt dela upp den förrädarens städer i lugn och ro.

Se för säkerhets skull till att fixa IAP med andra stora allianser så slipper ni överaskningar från det hållet..
 
Topp