Diskutera version 2.66

DeletedUser

Guest
Ny uppdatering för ute

Läs mer om vad den innebär här.

Vad tycker ni om uppdateringen?
Vad är bra och vad är mindre bra?

Med vänliga hälsningar
Ert Grepolis Team
 

DeletedUser2843

Guest
"Om du har utmärkelsen "Världens härskare" efter ha vunnit i en värld kan du nu max lagra 50 mer gunst i varje värld."

Har funderat en del på den här och tycker att det är väldigt orättvist. Jag började t ex på värld Pi i tron om att alla skulle få spela på samma villkor. Jag har lagt ner mycket tid där och en hel del guld också. Nu är det helt plötsligt massa spelare som fått en ganska stor fördel där, som inte är något som man visste om när man gick in i världen. Det är inte heller något man gjort i sagt värld för att förtjäna, utan nåt som skett tidigare

Jag tycker ni ska ta bort den extra gunsten vissa har fått
 

DeletedUser

Guest
Jag håller med TimothyN.

Tycker att det är fel att ändra på förutsättningarna under spelets gång då endast vissa får fördel av det.
Är det en ändring som drabbar alla lika är det en annan sak men något som detta tycker jag inte om.
 

Ylmer Jr

Member
Visst är det orättvist men samtidigt så tycker jag det är bra att det finns en liten morot för spelare att inte byta nick. De som nu vunnit en värld sen börjar spela under nytt nick på nästa värld förlorar denna fördel. Nicktrollandet är rätt tråkigt så detta kanske råder bot på problemet.

Sen till "fördelen" den är rätt menlös ändå, hur ofta sitter ni med 500 i gunst hos någon gud? Jag vågar påstå aldrig för man använder den ideligen. Inte heller ger dessa 50gunst utrymme till ex dubbla Jordbävningar lr en 3e Hjältemod osv. Det är en otroligt liten betydelse dessa "lagrade extra 50 gunst" ger till spelarna som nu fått detta.
 

DeletedUser2843

Guest
Jag samlar ofta ihop 500 gunst innan en offensiv. Speciellt hos Athena, Zeus och Hades. Kan lätt bli så att jag skulle hinna kasta en extra hjältemod under offens gång ifall jag skulle haft 550 gunst istället för 500. Om man har en daglig belöning som ger 200 gunst kan man kasta en extra av Zeus vindar. Man kan använde de här 50 extra gunsten väl om man vill, och det kan man göra under hela serverns gång. Totalt under en hel server så känns det som en orättvis fördel tycker jag

Och innan UV gör det kanske ännu större skillnad. Gunsten är ju extra viktig då eftersom den används till att förkorta UV-tiden. Dessutom har nästan alla som bygger UV maxgunst när de vaknar, iaf på en värld med hastighet 3. Om man dessutom tänker på att de som fått denna fördel, som är bra vid UV-byggande, har fått den för att de är bra på att bygga UV så känns det ju ännu konstigare
 

Ylmer Jr

Member
Fast då NB inträffar 23 och du får din dagliga belöning vid midnatt funkar inte det resonemanget med tanke på du måste vänta 7h för att anfalla. Om du nu inte är cool nog att anfalla under NB...

Visst vid VU då man har många städer med många utbyggda tempel då kan dessa 50gunst ha en betydelse. Men på den här nivån så är ex guld bra mycket mer fördel än dessa 50gunst. Dessutom har man vunnit en värld så är man nog så less på VU att man helst låter bli att delta, värre harvande får man juh söka efter.
 

DeletedUser

Guest
För min del spelar det ingen roll om det ä 5 eller 500 mer i gunst, det är principen att de ändrar förutsättningarna.

Om du inte visste det så kan man spara den dagliga belöningen och använda den när man vill under aktuell dag så det är ditt resonemang som inte håller Ylmer Jr.

Sen att de som vunnit en värld är less hör inte hit.
 
Topp