Diskutera nedläggning av att spela i mobilens webbläsare

DeletedUser3392

Guest
Om ni tillhandahåller en mobilapplikation med begränsade funktioner, till exempel kan man aldrig få ut en belägringsrapport från appen, hur kan ni stänga ner den enda möjligheten för oss spelare att få tag på den?

Sen använder man webbläsaren för att använda vissa premiumöversikter som inte går att komma åt i appen....

Förstår verkligen inte meningen med detta överhuvudtaget, är det meningen att det ska bli svårare för spelare att spela spelet? Jag vet massvis av spelare som använder sig av webbläsaren....
smiley_emoticons_rollsmiliey.gif
 

DeletedUser3319

Guest
Gör så att appen har alla funktioner som webbläsaren har så blir det bra.
 

DeletedUser1259

Guest
Ursäkta den som kom på det här spelar inte grepolis? Finns ju dom som nästan bara spelar från mobilen och då är appen omöjlig!? Finns massa premium funktioner som inte finns i appen... anfallsplaneraren tex? Finns många fler saker som inte finns... appen duger bra att bygga och byggnader med typ. Går inte att kopiera och lägga in rapporter heller från appen... Har redan hört många som tänker sluta.
 

DeletedUser3449

Guest
Ursäkta den som kom på det här spelar inte grepolis? Finns ju dom som nästan bara spelar från mobilen och då är appen omöjlig!? Finns massa premium funktioner som inte finns i appen... anfallsplaneraren tex? Finns många fler saker som inte finns... appen duger bra att bygga och byggnader med typ. Går inte att kopiera och lägga in rapporter heller från appen... Har redan hört många som tänker sluta.

Där slog du verkligen huvudet på spiken, exakt som det är. Finns det ens aktiva premiumfunktioner som fungerar på appen? Typ bondbyöversikten, men andra viktiga som då ex anfallsplaneraren och kulturöversikten fungerar ju inte i appen. Underligt beslut innogames...
 

DeletedUser2483

Guest
Rätta mig om jag har fel men tror det finns 2 olika sätt som man kan spela på ifrån sina telefoner om man inte använder appen.

En utav dem är en kopia utav spelet man ser på datorn(en minidator) och den andra liknar appen men är lika krånglig och irriterande att använda sig utav. Går ni in via första länken så kommer det upp en annan sida än den man får via exempel datorn. Under själva inloggningen finns det en knapp som för er vidare till själva webbläsaren och detta är då den jag tror alla syftar på de spelar via.

Denna sida tar de bort då ingen använder den:
fc909c544e.png


De behåller denna som de flesta kör via:
e490201ca7.png


Så de tar bort denna då ingen spelar via den men de behåller själva konceptet att du ska kunna logga in via internet ifrån mobilen.

Hoppas ni förstår trots mitt konstiga sett att förklara =) Om det inte är så kommer jag med nog lägga grepolis på hyllan direkt då jag spelar nästan enbart via telefonen. Dock tror jag inte de kan då varje telefon är som en minidator och därför kan du köra via webben med telefonen då det är samma princip. Annars tar de bort funktionen att man ska kunna köra via datorn med och då blir Grepolis ett "App-spel" och inte ett "internet spel".
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3425

Guest
Håller tummarna för att din beskrivning stämmer Jamson!
 

DeletedUser

Guest
Tycker att det är en dålig idé. Spelar nästan uteslutande på i-paden och när man skall logga in så dyker det upp att man skall starta eller ladda ner appen. Men den funkar ju inte så bra med premiumfunktionerna. Dessutom kommer man inte åt alla tävlingar som kommer i spelet med jämna mellanrum. Jag använder alltid webbläsaren för att få samma överblick som man kan få i en dator. Eftersom ipaden är uppbyggd likadant som telefonerna så blir det inget bra att ta bort möjligheten att spela på webbläsaren.
 

DeletedUser3553

Guest
Ja måste säga detta är ju hel knäppt
Kan man inte spela på mobilens webbläsare då kan ni lägga ner hela grepo för appen duger bara till att varna för anfall inget annat
Spelar endast från webben
Får ju ha en bärbar dator med sig överallt haha
Nej den som kom på detta har ALDRIG spelat grepo själv

Hoppas verkligen att man på nåt sätt kan spela på webben ändå
Hoppas på det Jamson skrev
 

DeletedUser

Guest
Skrivit in detta till InnoGames, så har ni ng fler tankar om vad som behöver förbättras på appen tages det givetvis tacksamt emot
 

docprometheus

Active Member
Jag kommer in rätt sent i diskussionerna. Men fortfarande gillar jag mest webbläsaren via datorn, via appen har dom utvecklas ännu mer, men fortfarande långt bort från webbläsaren. CQ till exempel :)

Men ytterligare problem kvarstår, när jag sitter i kollektiven mellan A och B och vill gärna följa CQ blir jag tvungen logga in i mobilens webbläsare (Android och mobilt Google Chrome) för att följa CQ och kunna skicka deff, eller skicka attacker, börjar mobilen tugga kräm hela tiden och kräver mycket resurser för att klara av bläddra städer där jag har deff/off.

Sitter med OnePlus3 med kraftiga hårdvara från Snapdragon. Möjligen har apple användare det bättre eller sämre?
 
Topp