Diskutera Jul & Nyårsfriden 2013

DeletedUser378

Guest
Här diskuterar vi Jul & Nyårsfriden 2013.

Läs tillkännagivandet här.

Med vänliga hälsningar
Ert Grepolis Team
 

DeletedUser2861

Guest
Har ni personalfest i kväll? Årtalen är lite lustiga :D
 

DeletedUser2861

Guest
Förstår inte vad du pratar om ;)

5Ufs1.jpg
:p

Hihi
5TYXC.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag tycker julfriden startar lite för sent
den kunde gott startart iaf kl 12 på julafton eller ännu hellre vid midnatt mellan 23/12-24/12
 

DeletedUser636

Guest
Idag (Måndag) den 30e December kl 12:00 träder den första delen av nyårsfriden i kraft.
Från detta klockslag kommer det inte längre att vara möjligt att landa koloniskepp.
är inte samma sak som
- 24h före fredstiden så är det inte möjligt att skicka koloniskepp (både nya och gamla systemet).
 

DeletedUser636

Guest
frid

" Idag (Måndag) den 30e December kl 12:00 träder den första delen av nyårsfriden i kraft.
Från detta klockslag kommer det inte längre att vara möjligt att landa koloniskepp. " (dagens PM från grepoteamet)

är inte samma sak som

"- 24h före fredstiden så är det inte möjligt att skicka koloniskepp (både nya och gamla systemet). " (info från forumet)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Utskicket i spelet är den information som är korrekt.
Det är en felskrivning från produktavdelningen på Innogames som resulterat i den felaktiva formuleringen på forumet

Vi beklagar detta.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser636

Guest
Det är förstått, vad blir det då för kompensation till oss spelare som agerat efter den första infon.
Med andra ord kommer våra ks studsa ikväll
 

DeletedUser378

Guest
Eftersom att du inte kunnat skicka koloniskepp som landar efter denna tidpunkt så kommer inga anfall att "studsa".
Vi kompenserar inte fel som har åtgärdats innan de träder i kraft, då det inte uppkommer några extra förluster vid en misslyckad erövring pga en felinställning.

Önskar du föra en fortsatt diskussion om detta så hänvisar jag dig till supporten.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser

Guest
Eftersom att du inte kunnat skicka koloniskepp som landar efter denna tidpunkt så kommer inga anfall att "studsa".
Vi kompenserar inte fel som har åtgärdats innan de träder i kraft, då det inte uppkommer några extra förluster vid en misslyckad erövring pga en felinställning.

Önskar du föra en fortsatt diskussion om detta så hänvisar jag dig till supporten.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden

Men jag vill fortsätta driva detta i ett öppet forum.

Först tycker jag du ska vara trevligare i tonen, främst med tanke på att du ska vara moderator här.
Det är ni som lag som har felat, jag skyller inget direkt på dig.

Sedan har jag nu idag två ks som kommer landa kl 19:09:57 och kl 19:30:52 idag måndag 30 december 2013.

Detta innebär att jag har hunnit skicka koloniskepp som landar inom den "icke koloniskepp landbara tidszonen", dvs fortfarande ca 16.5h timme innan officiella julfriden drar igång (kl 12.00 31 december 2013) .

Även om dessa skepp enbart kommer "studsa" , som kommer in min rens som åkt före själva ks att "studsa". I och med det kommer jag eventuellt vara x antal städer tommare på offensiva enheter.

Jag har i detta fall helt agerat efter de förprogrammerade förutsättningarna ni som "Lag" har inkorporerat i spelet samt följt informationen jag har haft tillgänglig.
I och med detta anser jag som kund borde få kompensation för 1. Min teoretiska förlust (i nuläget oklart ifall de kommer dö eller inte, får se vad som står i staden) 2. Tiden jag har lagt ner på själva planeringen och själva aktiva tiden för att skicka.

Mvh
Micrococcus
 

DeletedUser

Guest
detta är intressant att följa. Det finns ju ingen lag som säger att ett företag, (innogames) måste vara trevliga eller bemötande mot sina kunder, (oss). Det torde väl ligga i deras eget intresse att ta vara på sina kunder vilket inte alltid verkar vara fallet.

Däremot finns det lagar och praxis som styr reklamationer, hanteringen av dessa och ersättningar vid t ex utebliven levererad köpt tjänst.

Ska som sagt bli mycket intressant att följa detta.


Mvh tomgra
 

DeletedUser

Guest
Sedan har jag nu idag två ks som kommer landa kl 19:09:57 och kl 19:30:52 idag måndag 30 december 2013.

När skickade du dessa ks?

Däremot finns det lagar och praxis som styr reklamationer, hanteringen av dessa och ersättningar vid t ex utebliven levererad köpt tjänst.

Det står mycket tydligt i allmänna villkoren vad IG ersätter och ger kompensation för så det är inget jag kommer gå in på här. Kan enbart konstatera att detta inte faller inom ramen för det.

Vill också poängtera att visst har det blivit fel här men det har blivit fel åt "rätt" håll. Det hade varit betydligt värre om spelarna hade riskerat att bli av med städer.

Mänskliga faktorn leder till att vi aldrig kommer ha en helt felfri produkt och att alla utveckling sker på andra språk än svenska gör att det alltid finns risk för brister i översättningen. Detta är beklagligt men tyvärr är det ett faktum, framför allt när det är frivilliga volontärer som står för översättningen.

Sen så anordnar även IG evenemang under hela året där spelare har chans att få tag på lite extra resurser och annat som (enligt mig) kan räknas som en slags kompensation för de fel som tyvärr uppstår i produkten.
 

DeletedUser

Guest
"Vill också poängtera att visst har det blivit fel här men det har blivit fel åt "rätt" håll. Det hade varit betydligt värre om spelarna hade riskerat att bli av med städer."

undrar hur du tänker...du medger att det blivit fel, men vill inte kompensera för det utan hänvisar till "fördelar" som alla får? eller missförstår jag dig?

Sen är det väl så att ett fel är ett fel oavsett vem det gagnar?? hur kan ett fel vara åt "rätt håll"???
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp