Diskutera Den Thrakiska erövringen

DeletedUser

Guest
Här kan du diskutera sommarens evenemang Den Thrakiska erövringen.

Läs mer om sommarens evenemang här.

Med vänliga hälsningar
Ert Grepolis Team
 

Ylmer Jr

Member
1. Rent spontant låter "Expansion +50" väldigt snålt vid Slagfält 60, betänk vad man ska besegra innan man kommer till det sista slagfältet? Ett mer storslaget pris för ens mödor vore väl på sin plats? Exempelvis Expansion +300 lr något annat mer motiverande än dessa futtiga stadsplatser? Jag vet detta är frivilligt men det vore helt på sin plats med något vettigare speciellt då det finns så mycket större bonusar i de lägre uppdragen/slagfälten. Man återfinner för övrigt även denna bonus långt tidigare i den Thrakiska erövringen.

2. Vid slagfält 21 är det oklart ifall ex Zuretha dubblar även den procentsats anfalls- och försvarsvärden hon normalt har. Ex om hon har 10% innan man vinner slagfält 21, får hon då 20% med belöningen för uppdraget? Eller är det bara stridsvärdet på hjälten som fördubblas? Detta är inte kristallklart så lika bra man frågar. För övrigt omnämns hjältar som "han" på samtliga slagfält. Zuretha har klagat på detta.
 

DeletedUser2843

Guest
Håller med Junior om att +50 befolkning känns lite väl snålt på slagfält 60. Den belöningen finns ju som sagt också före så då finns det ingen mening med att köra slagfält 60 överhuvudtaget. Det är ju enklare att t ex köra slagfält 27 flera gånger och strunta i slagfält 60. Jag hade gärna sett att man fick en kulturnivå, en ny hjälte eller guld när man klarat det sista uppdraget

Vill också veta svaret på Juniors andra fråga :)
 

DeletedUser

Guest
Zuretha är inte med i Herkuleseventet, men belöningen påverkar stridsvärdena, inte förmågan.

ang. +50 befolkning, låt oss se vad fler tycker, om fler håller med kommer jag givetvis att påtala detta :)
 

DeletedUser

Guest
Jag håller med om att +50 befolkning inte känns som någon speciellt pris för att ha klarat av alla strider och då den belöningen redan finns.
 

DeletedUser2878

Guest
Jag håller med om sista belöningen. Det borde ligga mer där i, sedan om det är ett högre expansionsvärde eller något annat låter jag vara osagt. Men den känns lite väl svalt tilltagen.

I övrigt ett kul event.
 

DeletedUser2843

Guest
Det kom en tant och sa att man skulle få en speciell belöning om man vann minst en gång på alla slagfält i det första riket. Jag har gjort det nu, men har inte fått nån belöning än :(
 

DeletedUser

Guest
Det kom en tant och sa att man skulle få en speciell belöning om man vann minst en gång på alla slagfält i det första riket. Jag har gjort det nu, men har inte fått nån belöning än :(

När eventet inte fungerar som det är tänkt och ni misstänker buggar så skriv till supporten så får ni hjälp så fort som möjligt.
 

Ylmer Jr

Member
Det kom en tant och sa att man skulle få en speciell belöning om man vann minst en gång på alla slagfält i det första riket. Jag har gjort det nu, men har inte fått nån belöning än :(

+1

Märkligt att man ska göra supportärende, är väl bättre en representant för Innogames berättar på forumet hur det ligger till med saken så alla kan ta del av detta?
 

DeletedUser

Guest
+1

Märkligt att man ska göra supportärende, är väl bättre en representant för Innogames berättar på forumet hur det ligger till med saken så alla kan ta del av detta?

Eftersom det är supporten som sköter buggrapportering och det är dom som kan gå in och kolla på servern hur det ser ut och vad det är som är fel så skulle jag säga att det är fullkomligt logiskt att det är dit man bör vända sig ifall man vill ha en så snabb lösning på problemet som möjligt. Det är även lättare att där få en översikt på vad som är gemensamt för de som drabbats och hur spritt problemet är.

Det behövs innan en Innogames representant kan gå in och informera hur saker ligger till.
 

Ylmer Jr

Member
Eftersom det är supporten som sköter buggrapportering och det är dom som kan gå in och kolla på servern hur det ser ut och vad det är som är fel så skulle jag säga att det är fullkomligt logiskt att det är dit man bör vända sig ifall man vill ha en så snabb lösning på problemet som möjligt. Det är även lättare att där få en översikt på vad som är gemensamt för de som drabbats och hur spritt problemet är.

Det behövs innan en Innogames representant kan gå in och informera hur saker ligger till.

Vilken bugg pratar du om?

Jag har postat en fråga gällande Thrakiska Erövringen men den verkar bara bli besvarad med luft.

Vad gäller Stridsfält 60 som flertal är på god väg att erövra: Kommer någon förändring ske i utdelningen eller får vi hålla till godo med Expansion +50? Något man för övrigt redan kan vinna på Stridsfält 27 till en betydligt blygsammare kostnad?

När kommer de som har mandat att svara på dessa frågor tillbaka från semestern?

Mvh

Ylmer Jr
 

DeletedUser

Guest
Vilken bugg pratar du om?

Det inlägget som jag svarade på där jag skrev att spelare skulle kontakta supporten när eventet inte fungerade som det var tänkt lät som att det kunde handla om en bugg, då en belöning tydligen uteblivet. Eftersom du sedan skrev att du tyckte det var märkligt att man skulle kontakta supporten så antog jag att du syftade på mitt inlägg och därmed ämnet att något med eventet inte fungerar som det ska. Annars är ditt inlägg väldigt otydligt då det är enbart jag som nämnt supporten och då i sammanhang där det har med buggar att göra. Övriga frågor om eventet kan ställas på forumet.


Jag har postat en fråga gällande Thrakiska Erövringen men den verkar bara bli besvarad med luft.

Den frågan blev besvarad av Saphira. Det påverkar enbart stridsvärdet och inte förmågan. Alltså det påverkar bara trupperna direkt och dubblar inga andra bonusar.

Vad gäller Stridsfält 60 som flertal är på god väg att erövra: Kommer någon förändring ske i utdelningen eller får vi hålla till godo med Expansion +50? Något man för övrigt redan kan vinna på Stridsfält 27 till en betydligt blygsammare kostnad?

Belöningen kommer med allra största säkerhet inte att ändras helt enkelt för att spelare redan har låst upp belöningen och att göra ändringar i det pågående evenemanget ökar risken för fel i det. Att ni tyckte det var en lite väl snål belöning är istället något som vi tar med oss till kommande evenemang.

När kommer de som har mandat att svara på dessa frågor tillbaka från semestern?

Sveriges Grepolis CM har svarat i tråden så vet inte hur mycket högre upp du vill få svar ifrån.
 

DeletedUser

Guest
Så som Zigvard redan har pekat ut, så kommer eventets belöningar inte att ändrats, jag sa även att om fler håller med om belöningen så kommer jag att påtala detta som förslag vid andra event att ta i lite mer med belöningarna.

Buggar vid eventet hanteras som övriga buggar i spelet, endast via våran support så vi på ett smidigt sätt kan följa upp det
 
Topp