Diskussions Hjältevärldens framtid

DeletedUser378

Guest
Här kan ni diskutera och lämna era åsikter om Hjältevärldens framtid.
Se hela tillkännagivandet HÄR.

Med vänliga hälsningar
Ert InnoGames Team
 

DeletedUser

Guest
genomför ni detta så sk**er jag nog i grepolis för gott
att bygga uv är det tråkigaste som finns

ni startar världar med en inriktning
och ändrar förutsättningarna hux flux efter ert (innogames) huvud
(från alfa och framåt)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1290

Guest
Jag tror jag skulle behöva en liten bättre förklaring om hur det blir med achilles. Gillar den nämligen som den är :)
Kommer den bara fortsätta som den är och helt plötsligt så ska vi som spelar där börja bygga eller hur är det tänkt?
 

Joesakic

New Member
Återigen så förstör ni (innogames) en värld genom att ändra på förutsättningarna och framför allt genom att införa ett slut på världen.
Har spelat sedan värld alfa bara var 3 timmar gammal och den världen förstörde ni helt genom att införa ett slut och nu är ni på väg att göra samma sak här bedrövligt.
Jag spela endast här för den här världen fram till nu inte haft något slut men om detta genomförs är det slut på mitt spelande.
 

DeletedUser

Guest
achilles var mutan o ersättningen för att de förändrade förutsättningarna på alfa, beta och gamma.

jag skulle tro att om man stred i tysk lag så får de inte stänga ner, då vi lagt riktiga pengar på spelet och att spelet skulle stängas ner fanns inte med när vi gick med o startade spela.

så var det för Ogame, ett annat tyskt spel, där de tänkte stänga , men fick inte enl tysk lag då det fanns folk som betalat riktiga pengar , precis som här.
alla konton med en enda krona på var orörbara för Ogame..
 

DeletedUser2396

Guest
tycker detta är skandal jag spelar på achilles för att det inte finns något slut jag vill behålla världen som den är att bygga uv är hur tråkigt som helst
 

DeletedUser554

Guest
grr

Märkligt att man skapar en värld som skall tillgodose förväntningarna från spelarna (kunder) sedan ändrar man på förutsättningarna (har för asikt).
Kul med ett företag som känner sin marknad
 

DeletedUser1463

Guest
Så trist att inte en värld kunde få vara fredad för oss som gillar spelet för spelets skull. Låt oss slippa UV här.
 

DeletedUser

Guest
Vi alliansen Inferno från hjältevärlden Achilles är nog väldigt enade om att vi inte tänker ställa upp på ert UV-slut. Vi har redan gått igenom processen en gång för att bli hjältar och nu ska vi gå igenom samma stressiga och tråkiga process igen för att bli normala? Jag själv kommer att sluta spela Grepolis om detta blir aktuellt. Slutar nog med InnoGames helt faktiskt...

Tänk först, handla därefter

-I
 

DeletedUser1404

Guest
Jag tycker detta är ett svek och besvikelse mot alla spelare som vill köra spelet som det från början är tänkt att spelas, dvs utan slut och inga UV.
Många spelar drog vid uppdateringen 2.0 och redan där borde ju en varningens klocka ringa tycker jag, ett löfte är ett löfte, man kan inte bara köra över folk hur som haver.
Achilles var lovad som en server som hade högre krav och bättre förutsättningar dessutom utan slut så låt den få vara som den är.
:confused:
 

DeletedUser

Guest
Ärade atilla!

Under en tid nu har vi diskuterat Hjältevärldarnas framtid för att få fram vad som skulle vara bäst för spelarna (både de på våra vanliga världar och de på hjältevärlden) och även vad som skulle vara bäst för oss, samt vad som vore möjligt att genomföra inom vår nuvarande plan.

Så idag informerar vi er om vårt beslut att inte köra Hjältevärldarna längre. Detta betyder inte att vi stänger världen som ni spelar på. Vi kommer att göra om servern till en vanlig värld. Alla nya världar kommer ha funktionerna från Hjältevärlden när arbetet är klart, och vi kommer självklart att behålla dem även på denna värld.

Övergången från Hjältevärld till en vanlig värld kommer även lägga till funktionen för Världsunderverken, även om vi ännu inte vet om det kommer ske i samband med övergången eller senare. Vi kommer hålla er informerade så snart det finns mer information att dela.

Hitta ytterligare detaljer i ämnet Här arrow
Dela även med dig av dina åsikter i vår Diskussionstråd arrow

Med vänliga hälsningar
Ert Grepolis Team

Och detta var bara ännu en diskussionstråd som bara var ett spel för galleret...
kommer inte att starta nån mer värld
innogames har förlorat en kund, om de nu ens bryr sig...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1290

Guest
Vad som är så himla trist med de sk diskussionstrådarna är att de som sitter med fakta lyser med sin frånvaro. Vete tusan om jag tycker det är nån diskussion då. Det blir vi andra som säger vad vi tycker, och som ingen bryr sig om att ta till sig
 

DeletedUser

Guest
På vilket sätt skulle det här bli bättre för oss spelare? Känns snarare som precis tvärt om.
 

DeletedUser

Guest
Well, jag slutar spela iallafall. Om någon ens kommer se denna post.
 

Joesakic

New Member
Jaha då pissar innogames på oss spelar ännu en gång och skiter fullständigt i vad vi spelare tycker om deras ändringar.
Ska man hård dra det hela så bryter de ett löfte då denna världen var lovad att inte ha något slut heller UV skit som så totalt förstörde tidigare världar.
Kommer absolut att sluta spela då jag är rent utsagt förbannad över hur lite vi spelare är värda i innogames ögon.
Jävla skitstövlar är vad ni på innogames är.
Ja jag är grov i språket och det med rätta då det inte finns något finare sätt att uttrycka den ilska och besvikelse jag känner i denna stund!
 

DeletedUser2496

Guest
Till alla ni som skrivit här,
Eftersom jag spelar med merparten av er kan jag väll ge min bild av er så kallade aktivitet senaste tiden.

Det är bara maran av er som håller en aktivitet som är värdig en "levande" server.
Resten vette tusan vad ni håller på med men inte har ni bidragit med någon form av aktivt agerande i stora drag de senaste månaderna.
Känner personligen mer och mer för att bara sluta logga in då denna server ge mig ungefär 0 just nu.

Skulle UV komma, vilket om jag fattat det hela inte är bestämt än, så tar jag emot det med öppna armar för att äntligen få ett slut på denna server. Det är bara att inse, .se har inte tillräckligt många spelare för att kunna förse en sådan server som achilles med tillräckligt mkt utmaning. Det ska inte gå att komma top 30-isch om man startar ett år efter alla andra och håller en halv medelmåttig aktivitet. Men det har jag lyckats med på denna server. Det om något säger hur aktivt folket är här.

Nej ta er besvikelse någon annanstans...
 

DeletedUser

Guest
vart anser du att det är lämpligt att vi som inte är så himla bra på aktivitet å på toppe som oppe ska skriva om vår besvikelse? :)
 

DeletedUser

Guest
Idag vill vi dela med oss om ett par ändringar som vi har belutat oss för att göra med övergången för Hjältevärldar till vanliga världar.

Ursprungligt förslag: Segrarna av en värld som först byggde 4 utav 7 världsunderverk och erhållit 50 extra maxgunst på Hjältevärldar kommer få det på världen där underverken byggdes.

Ny lösning: Segrarna av en värld som först byggde 4 utav 7 världsunderverk och erhållit 50 extra maxgunst på Hjältevärldar kommer nu erhålla det höjda gunsttaket på samtliga världar.


Ursprungligt förslag: Vi kommer införa världsundervärken på fd Hjältevärldar för att erbjuda spelarna där ett slut.

Ny lösning: Vi kommer inte längre att införa världsunderverken på Hjältevärldar för att erbjuda spelarna där ett slut. Världen kommer tillsvidare förbli utan slut tills/om en alternativ lösning uppkommer.

Lämna gärna era åsikter I vår diskussionstråd

Med vänliga hälsningar
Ert Grepolis Team

Detta var glädjande och för mig helt scceptabelt
 

DeletedUser2843

Guest
"Ny lösning: Segrarna av en värld som först byggde 4 utav 7 världsunderverk och erhållit 50 extra maxgunst på Hjältevärldar kommer nu erhålla det höjda gunsttaket på samtliga världar."

Vad innebär detta egentligen? Kommer folk som vunnit en värld få extra maxgunst på alla existerande världar (t ex Xi och Pi)?
 

DeletedUser378

Guest
Det innebär mycket riktigt att du kommer kunna erhålla högre maxgunst på världar så som Xi och Pi.
Du kan dock enbart höja taket en gång per konto.

Med vänliga hälsingar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 
Topp