delar internetanslutning

DeletedUser

Guest
hej,
jag och min bro delar internet anslutning med varann och jag vet själv att man inte får anfall en och samma perosn om man ändå provar (och man vet inte om det) kommer det upp en text att man inte får anfalla personen efter t.ex32 timmar men det kan väll lösas på annat sätt eller.

1 idee: innan vi anfaller en och samma person kan vi skriver en kod eller ett lösenord som grepoteamet väljer och som bara vi två vet om.


eller så skriver vi till supporten att vi delar internet anslutnig då vet de väll om det eller för om vi blir spärrad hella tiden för en sak man inte ens har gjort med flit, förstörs det spelglädjen.


Självklart förstår jag att man blir spärrad om man har multikonto eller 2 konto eller om man har brutit mot Grepolisreglerna,
men annars är det inte nödvändigt tycker jag.

jag tycker att de som verkligen internet anslutning borde har fritt vall att anfalla vilken spelare som helst.

vill gärna höra era komentarer

//sandman

:cool:
 

DeletedUser834

Guest
Anledningen till att 2 personer som delar internetanslutning inte får angripa samma person är att det blir en form av op,då de kan tima varandras anfall perfekt.Samma sak gäller besvärjelser.Delar man internetanslutning får man inte skicka en t.ex jordbävning inom 48 h efter din "partner" skickat.Det blir som 2 mot en i detta fall.

Btw,vad tjänar internetanslutnings systemet för syfte egentligen?
 

DeletedUser

Guest
Det är sant som generalen säger men själv tycker jag det blir op för de andra om man har 48timmars mellanrum tänk er om man är i samma allians och en de två bröderna ska erövra en stad och så tänker den andra rensa och tänker inte på de 48 timmarna, då får helt plötsligt den spelare som man ska erövra ifrån minst 48 timmar på sig att bygga upp stöd för erövringen , är det inte lite "op" för två vänner/syskons fiender eller?
 

DeletedUser855

Guest
Tänk er att en spelare har 10 konton som denne anfaller och erövrar med samtidigt för om man kan hjälpa varandra så ofta att man tjänar på det så kommer det ske och vem har något att sätta emot 10 synkade konton? :p

Så nej regeln ä bra som den är.
 
Topp