Delad internetanslutning Part II

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej !

Tack för ett bra spel, tyvärr är vi ett gäng kompisar som börjat spela från våra mobiler och problemet är det att vi lite nu och då befinner oss på samma palts och är inloggade på samma öppna WiFi ibland, typ på jobbet, på fiket eller hemma hos varandra.

Räknas detta som delad internetanslutning ? (enl §2 så gör det det men....finns det någon gråzon så som tid ?)

Om så så känns det som att man får en klar nackdel som spelare om man är "social" och träffas lite nu och då eller som några av oss som tittar till staden på lunchen på jobbet (öppet WiFi). Per definition så skulle vi alla kunna ha olika IP om vi inte surfade på WiFi utan använde oss av vår "Mobila Uppkoppling" men samtidigt sitta i knät på varandra.... hur funkar detta ?

Strategiskt så även om spelarna inte delar IP så kommer de att kunna kommunicera på samma sätt så som nämns ovan via ex forumet, Facebook, telefon, skype, ventrilo, teamspeak etc...

I fallet med Mig och min flickvän som sitter på samman dator hemma och turas om att spela förstår jag helt klart att detta går under termen "Delat internet", en ser fortfarande inte varför man inte får skicka ex resurser mellan varandra.... menar vi har delad hushållsekonomi (riktiga pengar), så varför detta vattentäta skott i spelet ?


/E
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Anledningen till att vi har krav på att man skall anmäla in folk med delad ip adress och att sedan handel och anfall blockaras beror på att detta annars skulle kunna användas för att fuska på grepolis.

Dettta genom att använda flera konton som du "matar" ditt huvudkonto med genom att skicka resurser och trupper som dör utan att kriga. På detta sätt så skulle huvudkontot få en enorm fördel jämnfört med alla andra då det skulle få resurser från låt säga 4 konton och ett antal fria triumftåg om dagen.

Men genom att alla som inte anmäler delad ip adress råkar ut för ett bann när de upptäcks så kan man inte utnyttja systemet på ovanstående sätt utan att anmäla delad ip och eftersom du blockerar funktionerna att skicka resurser kriga mot samma mål etc så kan det heller inte användas med anmäld delad ip.

Hoppas detta har klarat upp din funderingar. Om inte eller om du undrar över något mer så får du fortsätta fråga så ska vi försöka svara på allting så gått det går.
 

DeletedUser

Guest
Jo... förstår det där med att mata ett konto med andra, givetvis så skapar det ogynnsamma förutsättningar gentemot andra.

Men problemet jag ser är att risken att andra använder sitt konto i ett öppet WiFi, utan varandras vetskap, ökar dess fler spelare "vi" blir. Folk på mitt jobb invitar varandra till höger och vänster och vi alla har tillgång till samma WiFi, och vips så har jag brutit mot reglerna och riskerar att bli bannad utan att ha den blekaste aning om att det finns spelare på mitt jobb som börjat spela.

Görs det en bedömning i fallet där folk delar IP men inte anmält det om det har på något sätt påverkat spelarnas förutsättningar gentemot andra, eller tiden som spelarna har delat gemensamt IP?

/E
 

DeletedUser378

Guest
Kan inte svara helt säkert på din fråga eftersom jag inte är 100% exakt vart gränsen finns för vad admins kan se just nu.

Men det görs i så gott som alla fall en bedömning på hur ditt bann blir på grund av vad du skriver in till din vädjan till supporten.
Sen så är en delad ip, en delad ip oavsett om den medveten eller inte.
Men de som sitter i teamet är också mänskliga och absolut inte omöjliga.

Så har du bara lite framförhållning och informerar dem om i vilken sits du sitter i så ska du nog gå ganska säker ska du se.
 

DeletedUser

Guest
Jo... förstår det där med att mata ett konto med andra, givetvis så skapar det ogynnsamma förutsättningar gentemot andra.

Men problemet jag ser är att risken att andra använder sitt konto i ett öppet WiFi, utan varandras vetskap, ökar dess fler spelare "vi" blir. Folk på mitt jobb invitar varandra till höger och vänster och vi alla har tillgång till samma WiFi, och vips så har jag brutit mot reglerna och riskerar att bli bannad utan att ha den blekaste aning om att det finns spelare på mitt jobb som börjat spela.

Görs det en bedömning i fallet där folk delar IP men inte anmält det om det har på något sätt påverkat spelarnas förutsättningar gentemot andra, eller tiden som spelarna har delat gemensamt IP?

/E


Som Lothoria säger så är vi naturligtvis öppna för att lyssna på en förklaring. Det går även att se om kontona har interagerat med varandra och på så sätt utnyttjats även om det kräver att man gräver lite. Vi kan ju även se hur ofta personerna delar ip, vanligtvis loggar man in oftare hemma än på en offentlig plats vilket gör att vi kan avgöra på ett ungefär, men det är ju lite luddigt.

Men som sagt; blir man bannad för att ha loggat in på en skola/jobbet/annan offentlig plats så är vi inte stenhårda, utan lyssnar på vad ni har att säga.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp