Delad anslutning-till allmän beskådan

  • Trådstartare DeletedUser1523
  • Start datum

DeletedUser1523

Guest
Är trött på dubbelkonton m.m.

Föreslår därför att de som delar internetanslutning visar vem de delar denna med i sin profil.
Alltså att Grepolis automatiskt i spelarprofilen visar om en spelare delar internetanslutning med en annan.

Fusk är en betydande orsak till att spelare slutat och jag har tröttnat på att så sker.
Hederliga spelare gör detta spelet till vad det är.

Såklart är jag medveten om att det finns en mängd olika möjligheter för att kringgå detta, men varför göra det enkelt för fuskare att slippa bli upptäckta?
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår att du är trött på dubbelkonton och vi gör allt vi kan för att hitta de som gör så.

Det finns en hel del krångligheter med att ha delad internetanslutning med någon, detta gör att det inte går att anfalla, handla eller stödja samma spelare under 48 timmar. En bra åtgärd som förhindrar samarbete vid revolter, belägringar och resursutbyten även i tredje led.

Jag förstår inte riktigt om du tycker att delad anslutning är fusk eller inte.

Att däremot ha två konton under samma tak och inte anmäla delad anslutning är otillåtet.

Med vänlig hälsning Rockolga
 

DeletedUser

Guest

Problemet med detta är att det inte på något sätt löser problemet.
Som det är nu så kommer det automatiska spärrar på konton som angett att de använder en gemensam anslutning. Detta gör bla att de inte kan anfalla/stödja samma spelare mm just för att inte spelare ska kunna ha flera konton och på så sätt få en fördel. Så att de som angett delad anslutning också skulle visa det på sin profil drabbar enbart de som följer reglerna och inte de som faktiskt har mer än ett konto och drar nytta av fördelarna med det genom att inte ange delad anslutning. Sen skulle jag säga att de flesta som fuskar blir påkomna.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror att det BigBoi främst vill uppnå med det här förslaget är att folk som använder dubbla konton för att spionera på andra allianser avslöjas lättare. En spelare kan ju skapa ett nytt konto, ange delad internetanslutning med det och placera det i en fiendeallians för att ta del av information från deras forum. Skulle det stå klart och tydligt på profilen att denna spelare delar anslutning med en i fiendealliansen så kommer antagligen frågor börja ställas.
 

DeletedUser1523

Guest
Jag tror att det BigBoi främst vill uppnå med det här förslaget är att folk som använder dubbla konton för att spionera på andra allianser avslöjas lättare. En spelare kan ju skapa ett nytt konto, ange delad internetanslutning med det och placera det i en fiendeallians för att ta del av information från deras forum. Skulle det stå klart och tydligt på profilen att denna spelare delar anslutning med en i fiendealliansen så kommer antagligen frågor börja ställas.
Exakt, så jag menade!
 

DeletedUser

Guest
Hej igen.

Sannolikheten att två konton under samma tak nyttjas för att spionera på en annan allians tror jag inte är större. Spioner har det alltid funnits och kommer alltid att finnas i alla fall. Tror mer att det handlar om hur vi är som människor. Om det skulle göras en undersökning i hur mycket information som delats i spionsyfte är det mer vanligt att de inte bor under samma tak.

Kärnfrågan är då inte anslutningen utan hur bygger vi en allians där sammanhållningen är så stor att det är otänkbart att dela alliansens planer i syfte att förstöra eller i syfte "egen vinning" senare i spelet.
 

DeletedUser1523

Guest
Hej igen.

Sannolikheten att två konton under samma tak nyttjas för att spionera på en annan allians tror jag inte är större. Spioner har det alltid funnits och kommer alltid att finnas i alla fall. Tror mer att det handlar om hur vi är som människor. Om det skulle göras en undersökning i hur mycket information som delats i spionsyfte är det mer vanligt att de inte bor under samma tak.

Kärnfrågan är då inte anslutningen utan hur bygger vi en allians där sammanhållningen är så stor att det är otänkbart att dela alliansens planer i syfte att förstöra eller i syfte "egen vinning" senare i spelet.

Antar att det är mkt tekniskt komplicerat eller oerhört dyrt att genomföra ett sådant här förslag.
Annars kan jag inte förstå er ovilja till ett sådant här simpelt förslag som gör det lite svårare att fuska.

Visst det eliminerar inte de som verkligen vill spionera, det gör det dock svårare.

Att ha en god sammanhållning är naturligtvis viktigt, på flera plan, men hur förhindrar en god sammanhållning någon som är där för att spionera? Spionen är egentligen inte en del av sammanhållningen, den lurar dig till att tro det!

Har ni någon statistik över hur många som delar anslutning på de svenska servrarna?
Hur ser den isf ut?
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte problemet med att tillmötesgå detta förslag.
 

DeletedUser

Guest
Är trött på dubbelkonton m.m.

Föreslår därför att de som delar internetanslutning visar vem de delar denna med i sin profil.
Alltså att Grepolis automatiskt i spelarprofilen visar om en spelare delar internetanslutning med en annan.

Fusk är en betydande orsak till att spelare slutat och jag har tröttnat på att så sker.
Hederliga spelare gör detta spelet till vad det är.

Såklart är jag medveten om att det finns en mängd olika möjligheter för att kringgå detta, men varför göra det enkelt för fuskare att slippa bli upptäckta?

Att ha delad anslutning är inget som andra spelare har med o göra.
Om ni har fuskare så är ni antagligen med i fel allians eller helt enkelt bara helt kass spelare som vill göra andra till lags.
 

DeletedUser378

Guest
Detta är ingenting som kommer införas i dagsläget.
Om det införs är det något som kommer nyttjas strategiskt i krigsföring och de som delar anslutning är begränsade som det är just nu.

Kan hända att det kan bli aktuellt i framtiden, men som det ser ut idag kommer det ej att införas.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 

DeletedUser1523

Guest
Detta är ingenting som kommer införas i dagsläget.
Om det införs är det något som kommer nyttjas strategiskt i krigsföring och de som delar anslutning är begränsade som det är just nu.

Kan hända att det kan bli aktuellt i framtiden, men som det ser ut idag kommer det ej att införas.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden

Kan inte detta läggas upp som ett förslag som det röstas om ingame?
Tror att det skulle få ett stort genomslag!
 

DeletedUser2496

Guest
1. Spioner används sällan av att spelare har multikonton på en server.
det är snarare mindre mer oerfarnaspelare som säljer info till större och mer aktiva spelare och igengälld blir de inte anfallna.


2. för att Du kära BigBoi ska slippa spioner spela inte i allianser som tar in vad som helst utan spela bara me folk du känner.
det gör dessutom spelandet lite roligare tycker jag ;)

Sen att avslöja vilka som delar IP är ju ganska korkat också så som de flesta sagt innan,
dessa spelare har redan massa hinder varför ska vi hindra dem mer?
 

DeletedUser2832

Guest
Inte exakt en ide eller förslag, men jag har en fråga om delat internet.
Just nu är jag ensam på mitt internet som spelar GP men när jag gått till skolan/kompisar och spelar GP där med deras internet måste jag då dela Internet anslutningen med dom då? Dom spelar inte på samma server som jag och då vet jag inte hur jag ska dela om det nu behövs :)
 

DeletedUser

Guest
Inte exakt en ide eller förslag, men jag har en fråga om delat internet.
Just nu är jag ensam på mitt internet som spelar GP men när jag gått till skolan/kompisar och spelar GP där med deras internet måste jag då dela Internet anslutningen med dom då? Dom spelar inte på samma server som jag och då vet jag inte hur jag ska dela om det nu behövs :)

Det går bara att ange delad anslutning med spelare som finns på servern
 

DeletedUser1523

Guest
1. Spioner används sällan av att spelare har multikonton på en server.
det är snarare mindre mer oerfarnaspelare som säljer info till större och mer aktiva spelare och igengälld blir de inte anfallna.


2. för att Du kära BigBoi ska slippa spioner spela inte i allianser som tar in vad som helst utan spela bara me folk du känner.
det gör dessutom spelandet lite roligare tycker jag ;)

Sen att avslöja vilka som delar IP är ju ganska korkat också så som de flesta sagt innan,
dessa spelare har redan massa hinder varför ska vi hindra dem mer?

1.
Flertalet ggr har jag avslöjat eller sett att spelare använder fler konton.
Inte sällan är det erfarna storspelare. Om du inte har ngn tillförlitlig statistik över en genomsnittlig spion så är mitt påstående lika starkt som ditt. Det ena utesluter nämligen inte det andra. Skulle du lyckas få fram ngn sådan statistik så är jag den förste att gratulera.

2.
Att bara spela med folk man känner är direkt kontraproduktivt för spelet.
Om alla enbart spelade i allianser med folk de känner till sedan tidigare så skulle spelet snabbt tappa de nya spelare som intresserat sig för spelet. Nya spelare behövs för att det inte skall vara ca 200 dagligt aktiva spelare på en server.
Sedan är det en tjusning med sådana här spel att lära känna nya människor.

Förklarligen så tycker jag inte att det är korkat att avslöja vilka som delar anslutning.
De flesta som spelat ett tag vet vilka spelare som delar giltig anslutning med andra.
Kunskapen för vi med oss från server till server.
Därför bör nyttan med mitt förslag överstiga den missgynnelse som de som delar anslutning möjligtvis drabbas av!
 

DeletedUser2748

Guest
Tycker det är ett jättebra förslag...varför inte? Har också vart med och tagit spioner genom dubbelkonton,finns en del ärenden som supporten har haft som man har anmält och det är mer förekommande än vad man tror.
Man kan ju försvåra för att folk ska ha dubbelkonto på detta vis och varför ska det vara hemligt?
Spelar man schysst och delar anslutning(anmäld), vad har man att förlora då?förutom att man visar en vilja till ärlighet?
Visst finns det kryphål men man kan ju täppa igen ett stort hål med detta...
 
Topp