P&P Davids kamp mot Goliat NoII

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Ja, då svarsinlägg på detta kom upp i en felaktig tråd & forum och endast blev varnat för det, så lägger jag upp den här och hoppas på att den håller sig inom gränsen för påhopp, så får mesen Baron Bosse chans och göra ytterligare bemötande om han så önskar :).

Jo kan inte annat än hålla med där. Dagens problem på den Svenska versionen beror mycket på att alliansernas "medlemstak" är för högt satt.

Sedan är den satt lågt på Gamma tex. Så man får försöka hitta något mittemellan för att kunna skapa fler krig och förbund.

Alfa t.ex har ett tak som når himmelen enligt mig, så på Måndag kommer jag att diskutera detta med min chef och komma fram till en smidig lösning. Som ska göra alla nöjda, det är en förutsättning såklart.


Ser fram emot en förändring i avseende medlemstaket mm.

Kan ju ge lite bakgrund, inte för att jag slutade pga det. Men jag hade kanske gjort ett ärligt försökt att kombinera mina privata angelägenheter med minskad speltid istället för att lägga ner och sluta om inte tillfälligheterna spelat situationen i "händerna".

Alliansen var störst i ett hav med endast 30 medlemmar varav 8-10 var mer aktiva än andra. Vi tog oss in på top 10 på mindre än 6 månader och var som bäst 7:e största allians totalt. Tillsammans hade vi upp mot 180 städer och drygt en mille i poäng.

Tja vad hände? Jo, den största alliansen på Alfa nöjer sig inte med ett Nej från medlemmarna om att gå över till dom. Inte heller efter 3 ggr nekande nöjer dom sig utan man trakasserar fram en övergång via mejl. Och det är klart att när en allians med en bra bit över 100 medlemmar mer eller mindre "hotar"/"tvingar" fram en övergång bara genom sin storlek och insinuationer mejl-ledes, så blev medlemmarna klart "knäsvaga" till slut. Tja, då blir spelstrategi på en sådan nivå att spelet kändes ganska meningslöst.

Och det var definitivt inget "krig" så som man bör spela Grepolis, enligt min uppfattning. Men är man störst, ohotad rankingmässigt och där varje spelare fått utrymme, pga alliansens storlek, att "vinna" det som går eller allierar sig med dom man inte rår på. Ja då kan man göra lite som man behagar. Tyvärr!


Edit:
Spelade i Kings_Age tidigare - samma problem där, spelplanen delas upp av 1-3 större allianser, krigen upphör och det enda man ägnar sig åt är intern- adling/erövring av byar/städer inom stammen/alliansen. Några få "byggare" ser visserligen sin chans att snabbt nå poäng men spelet dör till slut och vi andra tröttnar och slutar.
 

DeletedUser

Guest
Baron Bosse har skrivit följande:

Surt sa räven Nikita...

Din allians gjorde precis samma sak mot Warriors of Odysses - jag vill minnas att det var HipHop och B-Niiice som ni hotade till att gå över. Sedan var det kanske inte så roligt när det var den alliansen du var ledare för som pressades att låta sig sugas upp av jättealliansen The 300...



Hahaha!!!

Baron Bosse, en vad jag förstår stolt apa som på ett bananskal halkade in i n00b-alliansen The 300 via en inbjuda, han snabbare än ett ögonblick och först ut i havet, såg chansen att ta. Istället för att bistå sina allianskamrater som en efter en gick under när en av mina medlemmar höll på att "kötta" sönder alliansen där han då var medlem.

För det första så bör man inte uppge vare sig enskilda nick eller allianser då det inte kan förutsättas att de har möjlighet att besvara inläggen.

För det andra HÅLL DIG TILL SANNINGEN!!! Varför skulle någon av medlemmarna eller alliansen vara intresserade av spelarna som HipHop och B-Niiice???
Dom låg med var sin 1000p-2000p by på öar där min "köttyxa" också fanns. Och till skillnad från dig så mejlade dom först och främst vederbörande och frågade om dom fick joina och som i sin tur senare fråga mig, varpå jag svarade; Vi kan chansa och ta in några mindre spelare som ansöker, dom går alltid att kicka och käka upp senare om dom inte håller måttet.

Btw Hiphop fick senare överta mitt konto på 18 byar, att han gick över till The 300 får stå för honom och inget jag har med att göra. Han hade att välja mellan 2 allianser, men det kan väl försvar med att andra stora spelare gick över dit. Den andra alliansen är i förbund med The 300 så det var väl egentligen skit samma. B-niice tror jag lade ner spelet pga att skolan tog för mycket tid.

Sanningen är väl också den att du blev avundsjuk när "småttisarna" fick joina och att du inte ens blev tillfrågad trots att du hade 7-8 byar, samtidigt som min "köttyxa" bredde ut sig i riktning mot dig.
Dessutom så är du sur för att du inte, utan ledningens kännedom, fick tillstånd en IAP med oss. Vilket berodde på att du just inte var med i ledningen, utan var lika skit-rädd då som när du hoppade ur byxorna och gick med i n00b-alliansen The 300, istället för att stå upp för din allians och alliansvänner. Men du har definitivt hamnat rätt.

Vi andra i öster av dito hav drog väster ut och "köttade" sönder en annan allians, "man" mot "man" by för by, till skillnad från några andra n00bs i The 300 som inte ens klarade av att ta över 1 av mina då 3 byar inledningsvis, trots att dom var 5-6 stycken med 4-5 byar var och under några maraton dygn skickad 12-16 anfall per dygn, utan loosade 5-6 KS och gav mig en massa välbehövliga def-poäng. Du, "min vän" hade varit nollad efter 3e anfallet.

Btw "jag har" mer def-poäng än du har anfallspoäng, ONE OF THE BIGGEST LOOSER!!!

Edit
Jag är ganska nöjd med min insats och jag ser inget "surt" i att vi löste ett ledarskapsproblem (pga att jag skulle sluta) med att gå upp i andra allianser. Den frågan var uppe på dagordningen långt tidigare (över en månad) och allianserna runt om i havet fick också en förfrågan om man var intresserad av att gå samman. Men i stället för att svälja lite av stoltheten gick dom under, trots att ledarna för flera allianser erbjöds överta alliansledarrollen. Vi hotade ingen!

Edit
Det som irriterar mig är på vilket sätt man trakasserad medlemmarna, och då enbart dom (top 10) med flest byar. Och jag är minst lika irriterad på dom medlemmarna som var först ut efter att knäat för påtryckningarna.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Åh, jag orkar verkligen inte bemöta allt det där tramset en gång till... Förlåt om du kände att jag drev med dig, det var verkligen inte meningen! Jag höll inte med om dina slutsatser, det var allt.

Edit
Det som irriterar mig är på vilket sätt man trakasserad medlemmarna, och då enbart dom (top 10) med flest byar. Och jag är minst lika irriterad på dom medlemmarna som var först ut efter att knäat för påtryckningarna.

Det här var intressantare. Vad var det egentligen för trakasserier?
 

DeletedUser

Guest
Åh, jag orkar verkligen inte bemöta allt det där tramset en gång till... Förlåt om du kände att jag drev med dig, det var verkligen inte meningen! Jag höll inte med om dina slutsatser, det var allt.



Det här var intressantare. Vad var det egentligen för trakasserier?

Hetsjakt till värvning och mass invitation av 10 i top-medlemmarna som sa nej, nej, nej. Hur många gånger som helst, tills en tillslut valde att gå över.

Men Bosse Baron som snabbt hoppade ur byxorna* behövde inte övertalas eller hetsas.

* hoppade ur byxorna är förresten en omskrivning på en känsla som gör: att man skiter i polarna och i stället följer med flickvännen hem en fredagskväll. Man är en svikare.

Skulle tro att du hade en liknande känsla när du fick din inbjudan, vilket framgick av ditt inlägg (men som tyvärr togs bort).

Edit
Att söka sig till andra allianser om man tror man kan ha bättre förutsättningar att t ex utvecklas där eller av andra orsaker söka sig ifrån den allians man befinner sig i , tycker jag är absolut helt OKEY!, men att byta när någon större allians inviterar samtidigt som man själv känner sig hotad, det tycker jag är svek och ger flyktingstatus i mina ögon.

Edit
Kan ju nämna en annan sak i förbifarten; Hade inte medlemmarna återigen (för vilken rad i ordningen?) hetsats med övergång och fått den förste på knä, fanns långt gångna planer med nollning som slutmål. Det var därför jag flyttade farm mina positioner till några av Ashans* byar (som du var så rädd att vi skulle lägga beslag på att du bad om allianshjälp i The 300 för att skydda dom, det första du gjorde {a good leader have spies every where}), för att få bättre slagläge på dig. Min "köttyxa" som i den vevan också bestämt sig för att joina The 300 och hade en dialog med dig misstänker jag. För han visste när du skulle erövra första av 3 angivna byar från Ashan. Han visste också att jag hade ställt ut Birem i alla städer. Men han blåste dom dagen innan, så att inte jag skulle veta när du påbörjade din erövring och hinna slå ner den. Förräderi kallas sådant. Så du har haft mer tur än du förtjänar, tänk på det framöver.


* Ashan, spelaren har slutat
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det är ännu värre än du anar! När det började hetta till skrev jag själv och bad om en inbjudan!

Men till mitt försvar vill jag påstå att det är skillnad på allianser. Du har all anledning att vara stolt över TNG, som blev en verklig maktfaktor i sitt område. Ni hade flera verkligt aktiva spelare som kunde räkna med varandras stöd både offensivt och deffensivt. Där fanns det ett ömsesidigt engagemang, och därför också en ömsesidig lojalitet.

Warriors däremot var aldrig annat än en stor och ganska passiv massrekryterande allians, som aldrig gjorde något offensivt. De få som var aktiva var för utspridda för att kunna samarbeta. Efter att Vicmiks gått över till TNG var det egentligen bara Ashan och jag som var aktiva i havet. När Ashan sedan förklarade att han tänkte lägga av var jag i praktiken ensam i havet!

Jag var helt på det klara med att Warriors aldrig skulle klara av att gå till offensiv, och att jag heller inte hade någon hjälp att vänta av dem om det hettade till.

Eftersom jag visste att jag inte skulle få någon hjälp av min allians tycker jag faktiskt inte att jag hade någon som helst moralisk förpliktelse att stanna kvar!

Om polarna redan har däckat är det väl OK att gå hem med flickvännen...?
 

DeletedUser

Guest
Tråden låses av anledning att trådskaparen bad om att den skulle låsas
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp