Bondgård

DeletedUser

Guest
Jag vet inte om någon annan tycker samma sak men jag tycker att det kan bli lite få bondgårdsplatser, kan man inte till någon värld testa med att kunna bygga bondgården till 50 eller se till att de jobbar lite bättre på fälten och kan försörja fler för varje nivå eller på något sätt se till att man kan ha fler gubbar, som det är nu så känns det som att jag får stanna staden runt 8000 p för att få tillräckligt med skepp och gubbar. Ska man behöva massor av städer för att få ett krig? Någon som håller med eller har en annan åsikt?
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att det är bra som det är just nu men självklart kan det bli lite få gubbar ibland så att man måste ta till fler en 1 stad men det tycker inte jag är ett problem.
 

DeletedUser

Guest
Jag håller inte med om att fler bondgårdsplatser skulle ge bättre krig (om det var det du menade?)
Då skulle folk bara sitta och hålla på sina trupper ännu längre för att få fulla städer innan de går ut i krig. Krigar du aktivt så är det sällan du har en fullproppad stad särskilt länge, åtminstone off städer.

Du har inte spelat på värld Achilles? Där kan man nämligen bygga upp bondgården till nivå 45. Då får jag till exempel plats med 415 biremer i en 11k stad och det med ett par bp över. Bara så du vet att det faktiskt finns högre bondgård än standard 40.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle iaf vilja se mier bondgårdsplatser det hade blivit mer roligare.

Sedan så vill jag ha en värd med ingen natt bonus.
 

DeletedUser378

Guest
Vill du pröva att spela med utökad bondgård rekommenderar jag precis som cheddar att prövar på vår hjältevärd Achilles.

Att öka på maxnivån för bondgården är ingenting som vi ser kommer användas på en vanlig server den närmsta framtiden.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle iaf vilja se mier bondgårdsplatser det hade blivit mer roligare.

Sedan så vill jag ha en värd med ingen natt bonus.
En värld utan natt bonus tror jag inte på, dom flesta spelarna jobbar eller pluggar, och med det går dom flesta och lägger sig inte för sent då man ska orka morgondagen, jag tror att det kommer bli ett kaos då alla erövringar kommer att ske kl 03:00 på natten, jag tror inte på det.
 

DeletedUser

Guest
Snarare minska bondgårdsplatserna, skulle nog bli mer action då.
 

DeletedUser

Guest
Det blir väll lika lätt/svårt som nu om man minskar ner på populationen, då minskningen av trupper är lika åt båda hållen.

Men däremot blir staden snabbare full och det är många som gärna väntar tills den är full innan de gör ett anfall, och lite så är jag också. Jag har lite skumma grejer för mig.. det får tex inte vara ojämnt antal av någon sort, 633 slungkastare och 347 ryttare.. nä 630 slungor och 350 ryttare så det ser snyggt och fint ut.
18.gif
 

DeletedUser

Guest
Det blir väll lika lätt/svårt som nu om man minskar ner på populationen, då minskningen av trupper är lika åt båda hållen.

Men däremot blir staden snabbare full och det är många som gärna väntar tills den är full innan de gör ett anfall, och lite så är jag också. Jag har lite skumma grejer för mig.. det får tex inte vara ojämnt antal av någon sort, 633 slungkastare och 347 ryttare.. nä 630 slungor och 350 ryttare så det ser snyggt och fint ut.
18.gif
Men jag tror att det blir lättare att tömma en stad då om man anfaller med 2 städer och du, jag måste också ha jämna trupper, jag är lite av en perfektionist men jag jobbar på det;)
 

DeletedUser834

Guest
Nordica sa:
Men däremot blir staden snabbare full och det är många som gärna väntar tills den är full innan de gör ett anfall, och lite så är jag också. Jag har lite skumma grejer för mig.. det får tex inte vara ojämnt antal av någon sort, 633 slungkastare och 347 ryttare.. nä 630 slungor och 350 ryttare så det ser snyggt och fint ut.

Välkommen till klubben! :)

Bra förslag och fler gubbar sitter aldrig fel.Sen det snacket med nattbonus så har Waxi helt rätt tycker jag!
 

DeletedUser

Guest
Och helst ska lika stor befolkning spenderas på alla truppsorter;)
 

DeletedUser834

Guest
Det är faktiskt ett billigare sätt att få mer befolkning.Om alla trupper kostar 1 eller 2 gubbar så sparar man mycket
 

DeletedUser

Guest
Men trupperna är så ojämnt bra på olika saker, ex. Svärdsmen har försvar för slagvapen 14 och ryttare anfaller med slagvapen och har ett anfallsvärde på 55. då behövs det 4 st svärdsmen för att ta ner en ryttare och om max befolkningen är ca 2000 måste man ha ca 5000 svärd och det är 2 1/2 städer.

Men nu har jag inte räknat med muren och tornet men om man gör det så blir det ca 159,9 % i försvars bouns och det resulterar i att svärdsmen har 21 (om jag inte har räknat fel) och då krävs det ändå 2-3 svärdsmen att ta ner en ryttare.

Jag tror att ni fattar vart jag försöker komma, att off städerna skulle bli mycket starkare en deff städerna men det resulterar till mera krig.
 

DeletedUser

Guest
Jag har lite skumma grejer för mig.. det får tex inte vara ojämnt antal av någon sort, 633 slungkastare och 347 ryttare.. nä 630 slungor och 350 ryttare så det ser snyggt och fint ut.
18.gif

Jag trodde det bara var jag som gjorde sånt, hehe
 
Topp