Bondbyarna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
efter uppdateringen började det strula med att begära råvaror från bondbyarna, man måste uppdatera hela tiden och av samtal på vårat forum så måste det även loggas ut och in igen för att det ska funka.
i mitt fall funkar det inte med FF 10.0.2, men i någon annans så funkar det bra. en tredje person använder inte FF och det funkar inte där heller. nåt har hänt efter eller undertiden uppdateringen gjordes.

(prefixet blev beta av den anledning att achilles inte fanns med, och detta gäller alltså hjältevärlden)
 

DeletedUser378

Guest
Antar att detta gäller när du begär resurser via översikten?
Har inte själv(med FF 10.0.2) upplevt problemet så skulle uppskatta ifall jag kunde få yttrande från andra som gör det om vilken webbläsare/version som de använder sig utav.
 

DeletedUser218

Guest
Spelar på både Achilles, Theta och Beta, har hela tiden haft 2 trådar upplagda och det har fungerat perfekt att skifta fram o tillbaka.
Spelar med Firefox.
Sedan kom grepolis på den underbara idéen att uppgradera.
Som vanligt vid uppgraderingar så gick det åt skogen(snällare ord för vad jag menar).
Det går inte att farma bondbyarna utan att starta om spelet varje gång vid skiftningen.
Emotser en SNABB lösning på problemet!!!!!!!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Antar att detta gäller när du begär resurser via översikten?
Har inte själv(med FF 10.0.2) upplevt problemet så skulle uppskatta ifall jag kunde få yttrande från andra som gör det om vilken webbläsare/version som de använder sig utav.

jag menar när du klickar på en bondby och begär råvaror, när du ska klicka på en bondby så kommer inte skylten fram, man måste alltså uppdatera varje gång, och detta startade efter uppgraderingen.
poängen är att folk med FF har problem, andra med FF har inte problem. har kodarna pillat nåt med koden för bondbyarna lär dom kunna rätta till felet rätt snabbt
 

DeletedUser855

Guest
Jag har senaste FF och spelar på 3 världar och upplever inga problem med bondbyar på någon av dessa..
 

DeletedUser

Guest
Hejsan.

Kör själv med senaste versionen av Firefox och har inte upplevt något problem med att begära resurser från bondbyar.
Vänligen kontrollera noga att ni har den senaste versionen av Firefox.

Om möjligt, försök få fram en bild på problemet, underlättar vårat arbete mycket.
 

DeletedUser

Guest
Inga problem med att begära när jag kör med FF. Känns som ett typiskt handhavande fel..
 

DeletedUser218

Guest
Inga problem med att begära när jag kör med FF. Känns som ett typiskt handhavande fel..

Du jag har hanterat datorer i 25 år, så kom inte med några dumma kommentarer!!!!

Dessutom spelar du inte på achilles.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser218

Guest
Hejsan.

Kör själv med senaste versionen av Firefox och har inte upplevt något problem med att begära resurser från bondbyar.
Vänligen kontrollera noga att ni har den senaste versionen av Firefox.

Om möjligt, försök få fram en bild på problemet, underlättar vårat arbete mycket.

Jag har i tidigare tråd talat om vad felet är.
Dessutom kvarstår problemen även idag.
Så jag hävdar fortfarande att uppdateringen är problemen.
 

DeletedUser

Guest
Jag har i tidigare tråd talat om vad felet är.
Dessutom kvarstår problemen även idag.
Så jag hävdar fortfarande att uppdateringen är problemen.

han bad om en bild...
Och att du TALAT om vad felet är gör inte att en bild plötsligt dyker upp.

Jag hävdar fortfarande att det inte är uppdateringen det är fel på eftersom det fungerar att begära res utan minsta lilla problem för väldigt många andra spelare som använder FF..
 

DeletedUser218

Guest
Hur vill du att den bilden skall ut.
Problemet ligger ju vid tryck på knappar och det kan ingen bild återge.
Titta lite längre upp i denna tråd så kan du ju se vad som hänt.
Med dina kunskaper kan du ju berätta vad för en bild kan återspegla felet.
Dessutom har jag bett om att supporten skall svara frågan, vilket inte har skett.
Felet kvarstår fortfarande!
 

DeletedUser378

Guest
Vill du ha kontakt med supporten föreslår jag att du skriver in till dem och inte för denna diskussion på forumet.
 

DeletedUser218

Guest
Detta är ju ett forum för buggar och problem. Och att du skulle ta kontakt med tekniker om problemet i stället för att dra uta på problemet.
Tror du verkligen att jag skriver här om allt skulle fungera som det skall?
Men jag bryr mig inte längre för det finns ju inget intresse för att försöka komma med några lösningar utan bara en massa snack.
 

DeletedUser

Guest
Detta är ju ett forum för buggar och problem. Och att du skulle ta kontakt med tekniker om problemet i stället för att dra uta på problemet.
Tror du verkligen att jag skriver här om allt skulle fungera som det skall?
Men jag bryr mig inte längre för det finns ju inget intresse för att försöka komma med några lösningar utan bara en massa snack.

Tror du missuppfattat vad detta forumet är till för.

Den faktiska bugganmälningen gör du till supporten, precis som det står här: http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?726-Hur-man-rapporterar-en-bugg&p=4447#post4447
Denna forumsdelen är egentligen bara till för att man ska kunna se ifall någon annan har samma problem. Teamet har även möjlighet att bemöta det som ses som bugg och fler kan diskutera vad som kanske orsakar problemet. + det att vi spelare ska kunna gnälla lite extra tillsammans på att vi inte tycker att IG tänker på oss tillräckligt mycket.

Hoppas detta gör att du förstår varför du inte fick önskat resultat av tråden.
 

DeletedUser

Guest
Du jag har hanterat datorer i 25 år, så kom inte med några dumma kommentarer!!!!

Dessutom spelar du inte på achilles.

Grattis, tur att FF 10.2 och den senaste uppdateringen av grepo har funnits i 25år så du har nytta av den kunskapen.

Och jo jag spelar på Achilles och begär utan problem res med FF.
 

DeletedUser

Guest
själv spelar jag i chrome...och har aldrig haft problem... men är det inte firefox som krävs för diverse scripts som riktiga spelare spelar utan? ;-)
 

DeletedUser

Guest
det är intressant att se hur folk kan få spamma en tråd med en massa offtopic utan åtgärder! eller gäller dom reglerna bara för vissa medlemmar?

och för att återgå till vad tråden handlar om så är det fler och fler som börjar få problem med detta, och precis som tryckaren skriver så är det problem att klicka på saker, det är inget som ligger kvar för att kunna ta print screen!

och att köra med stilen att "ni måste göra si och så för att ni måste rapportera nåt problem" är juh bara så otroligt dumt! ni är ett team och antagligen vill ni saker ska funka fläckfritt, eller? och får ni veta att nånting är ett problem, är det då av mindre vikt för att det uppmärksammas på ett forum än via supporten? poängen är att NI får veta ett problem, DÄR borde fokuset ligga, inte HUR ni fick veta det!
och eftersom personer igår sa att dom inte hade ett problem, men säger idag att dom har ett problem, och imorgon är det ännu fler som har problem, så kanske ni ska ta det lite seriösare än vad ni hittills gjort och kontaktar en tekniker/programmerare som fixar det. eller är det för mycket begärt från det svenska GP teamet?
 

DeletedUser378

Guest
Kan försäkra dig om att forumsreglerna gäller för samtliga användar samt att alla problem som rapporteras in och kan bekräftas av teamet förs vidare till en programmerare.

Och antar att du syftade på mitt svar om att han bör kontakta supporten om det är dem han vill ha tag på.
Ser inte det som mer än logiskt, kräver man ett svar från någon inom supporten så är det väll ändå dessa som bör kontaktas och inte de som ansvarar för forumet (eftersom det är olika grupperingar med olika rättigheter).
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp