Epsilon Besvärjelse: Befolkningstilväxt?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej!

Har stött på ett problem i spelet och det gäller funktionen "besvärljese" och framför allt "befolkningstillväxt" vid val av guden "Hera". Enligt denna funktion så skall "I kasernerna snabbas alla rekryter på med 100% inom de kommande 4 timmarna". Men jag upplever att det INTE gör det, även då jag förbrukat 80gunst? Timern "tickar" ner som vanligt även ifall man väljer att aktivera "gunsten" före eller efter själva utbildningen av soldater. Tanken är väl att de valda soldaterna skall genast vara utbildade/klara när funktionen är aktiv eller hur?

Är detta någon bug eller är det bara beskrivningen av fuktionen som är missledande? :rolleyes:
 

DeletedUser2843

Guest
Att något snabbas på med 100% betyder att det går dubbelt så fort

Testa att titta på tiden det tar att rekrytera t ex svärdsmän, aktivera befolkningstillväxt och titta sedan igen på tiden för att rekrytera svärdsmän. Då borde tiden ha halverats


Mvh
Timothy
 

DeletedUser176

Guest
om den ska funka måste du starta besvärjelsen innan du börjar rekrytera annars hjälper den inte..
 

DeletedUser

Guest
Precis som Anemonen och TimothyN säger. När du aktiverar befolkningstillväxt och rop från havet så kommer allt du (under tiden respektive kraft är aktiv) tränas dubbelt så snabbt. Det är därför bäst att använd den innan du ska träna mycket trupper.
 

DeletedUser

Guest
@Anemonen, TimothyN & Zigvard : Tack så mycket för svar & respons. Har nu lyckats få bukt med bekymret. Tror jag då missuppfattade själva beskrivningen av besvärjelsen och dess effekt (100%: som att de blir rekryterade med detsamma, vilket nu inte var fallet).
 

DeletedUser

Guest
De borde ändra beskrivningen så att det står att rekryteringstiden halveras.
100% av något är allt, så det du trodde var rätt men beskrivningen är fel.

Tar något 10 minuter och du snabbar på det med 100% som är 10 minuter blir rekryteringstiden 0 minuter.
Tar något 10 minuter och du snabbar på det med 50% som är 5 minuter blir rekryteringstiden 5 minuter.
 

DeletedUser

Guest
De borde ändra beskrivningen så att det står att rekryteringstiden halveras.
100% av något är allt, så det du trodde var rätt men beskrivningen är fel.

Tar något 10 minuter och du snabbar på det med 100% som är 10 minuter blir rekryteringstiden 0 minuter.
Tar något 10 minuter och du snabbar på det med 50% som är 5 minuter blir rekryteringstiden 5 minuter.

100% är rätt och det är inte där felet ligger i det här fallet. Det är snarare så att formuleringen kring befolkningstillväxt blivit lite luddig medan den på rop från havet är lite tydligare.

För att förklara att en ökning med 100% inte innebär att de blir klara direkt så ligger skillnaden i följande:
Om det hade stått att träningstiden minskas/förkortas etc med 100% så hade det betytt att allting blir klart direkt.
Nu står det istället att snabbheten på rekryteringen (det är här det finns en litet fel i meningsuppbyggnaden på befolkningsökning) ökar med 100% vilket kan liknas med att om du kör bil i 100km/h och ökar hastigheten med 100% så kommer du fram dubbelt så snabbt men inte direkt.

Jag ska föra vidare att vidare att vi borde kolla på formuleringarna där så det blir tydligare.
 

DeletedUser

Guest
Jag anser att 100% inte rätt som det står nu.

Jag håller med om att formuleringen är felaktig och att kasernern arbetar 100% bättre.
 

DeletedUser2843

Guest
De borde ändra beskrivningen så att det står att rekryteringstiden halveras.
100% av något är allt, så det du trodde var rätt men beskrivningen är fel.

Tar något 10 minuter och du snabbar på det med 100% som är 10 minuter blir rekryteringstiden 0 minuter.
Tar något 10 minuter och du snabbar på det med 50% som är 5 minuter blir rekryteringstiden 5 minuter.
Nej, du har fel här...

Snabbhet är synonymt med hastighet. Kör du en bil i 60 km/timme och ökar hastigheten med 100% så kör du i 120 km/timme.
Man är inte framme på 0 sekunder...

Bygger man 20 svärdsmän per timme i kasernen och snabbar på det med 100% så bygger man 40 svärdsmän per timme.
 

DeletedUser

Guest
Låser den här tråden nu då trådskaparens fråga är besvarad.
Tar också med mig att vi bör se över formuleringen på vissa av besvärjelserna.
 

DeletedUser378

Guest
Har sett över texten för "Rop från havet" och "Befolkningstillväxt".
Nya beskrivningar kommer i samband med nästa uppdatering.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Community Manager
Grepolis Sweden
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp