Avstängda spelare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Halloj!

Undrar lite över hur man kan, om man kan, se att spelare blivit avstängda i spelet? Det finns ingen skampåle, vilket kan vara bra iofs men det är en annan diskussion, och jag vet inte om det kommer finnas någon markering på spelarnas profil.
Kan vara bra att veta om någon skulle bli avstängd som man spelar ihop med eller som bor på ens ö.
 

DeletedUser

Guest
Skulle vara bra att kunna se när folk inte har varit akav är det så du menar. pga en avstängning eller andra orsaker?
 

DeletedUser

Guest
Nej jag kan redan se om folk är inaktiva. Men om någon blir avstängd så skulle man som alliansledare gärna vilja se det så man kan ta tag i saken på en gång istället för att behöva vänta på att se tecken på inaktivitet utan att då ens veta varför.
 

DeletedUser

Guest
en skampåle låter som en bra ide tycker jag. Då får alla reda på vem/vika som gjorts sig skyldiga till brott.
 

DeletedUser378

Guest
Håller helt klart med Cordazar i den här frågan.
Sitter även jag som alliansledare och känner att jag saknar förmågan att se om en spelare har blivit avstängd eller inte....
Det kan vara väldigt avgörande för folket i alliansen och i närheten om en spelare är avstängd eller endast har varit inaktiv ett par dagar.
 

DeletedUser

Guest
Kan endast hålla med ovanstående.

På skampålen borde följande finnas med

Vem som blivit avstängd.
Hur lång avstängningen är
Motivering för avstängningen.

En liknande bör även finnas med på forumet.

/ H
 

DeletedUser

Guest
Nej jag kan redan se om folk är inaktiva. Men om någon blir avstängd så skulle man som alliansledare gärna vilja se det så man kan ta tag i saken på en gång istället för att behöva vänta på att se tecken på inaktivitet utan att då ens veta varför.

Är väl bara bra att folk inte kan se det.
Lite måste man väl för sjutton jobba i spelet.
Sedan spelar det ingen roll om man är allians ledare eller admin.
Allt detta kan i slutändan bli ett frö för att bli anklagad för fusk.
Bättre att man själv får spionera för att se vad som händer i en by.
 

DeletedUser

Guest
Är väl bara bra att folk inte kan se det.
Lite måste man väl för sjutton jobba i spelet.
Sedan spelar det ingen roll om man är allians ledare eller admin.
Allt detta kan i slutändan bli ett frö för att bli anklagad för fusk.
Bättre att man själv får spionera för att se vad som händer i en by.

Så du menar att Cordazar som våran ledare ska sitta och spionera på alla våra städer för att kunna se om vi fuskat? Tror inte ens att de går att se genom en spionrapport.
En skampåle tycker jag också att det ska finnas här, de är bra att hålla reda på vilka som fuskar och vilka som håller sig inom regelverket.
 

DeletedUser

Guest
Borde inte frågor få sig ett svar på en veckas tid? Om inte kanske teamet behöver ses över lite så någon finns till hands som kan ge ett svar iaf en gång i veckan.

@Twitty
Nej jag har inga planer på att slösa hundratusentals silver på att spionera på mina medlemmar för att ändå bara få veta samma sak som grepostats kan berätta. Jag vill helt enkelt bara veta på ett enkelt sätt om någon blivit avstängd eller helt enkelt har dålig aktivitet. Det ska inte behövas avancerade tillvägagångssätt för mig som alliansledare för att få fram sådan information.
 

DeletedUser

Guest
Så som jag har förstått det av vad Gaffel sagt så kommer det komma (eller redan finns?) en liknande funktion som i TW. Nämligen att ledarna kan se om en spelare är bannad och de som försöker skicka anfall mot en bannad spelare kommer få ett meddelande om att de inte kan attackera just pga. att spelaren är bannad.

En skampåle där alla kan se att en spelare är bannad, och varför, kommer aldrig att implementeras.

Då jag inte är hundra procentigt säker så ska jag rikta Gaffels uppmärksamhet hitåt nästa gång jag pratar med honom :)
 

DeletedUser

Guest
Om jag nu minns rätt så kan man på TW inte inom eller utanför stammen se om någon är bannad. Endast som du säger när man anfaller, då det kommer upp et meddelande. Är väl spelaren själv som får meddela sin ledning, då han/hon kan skicka pm eller gå ut på interna forumet.
Om man har spelare som är något ansavarsfulla mot sin allians så funkar det bra.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
bump.gif


Tänkte bara höra om Gaffel har något svar att komma med nu :)
 

DeletedUser4

Guest
bump.gif


Tänkte bara höra om Gaffel har något svar att komma med nu :)

Well, sure thing honey.


Undrar lite över hur man kan, om man kan, se att spelare blivit avstängda i spelet?

Man får ett meddelande precis innan man skickar ett anfall:
"Spelaren är avstängd och kan inte anfallas."
(Somliga avstängda spelare kan dock anfallas ändå.)

Det finns ingen skampåle, vilket kan vara bra iofs men det är en annan diskussion, och jag vet inte om det kommer finnas någon markering på spelarnas profil.
Kan vara bra att veta om någon skulle bli avstängd som man spelar ihop med eller som bor på ens ö.

Hoppas att det kommer en funktion för alliansens ledare att se "hänglås" på de medlemmar som är avstängda så att de kan bli avlägsnade eller dylikt.

Än så länge kan man inte se om en spelare är avstängd, utan man måste anfalla och få detta felmeddelande att det inte är möjligt. Vi kan alltid skriva ihop lite förslag så kan jag skicka iväg dem, as I always do of course.
 

DeletedUser

Guest
Well, sure thing honey.

Oh, yeah baby.


Man får ett meddelande precis innan man skickar ett anfall:
"Spelaren är avstängd och kan inte anfallas."
(Somliga avstängda spelare kan dock anfallas ändå.)

Får se om jag har förstått detta rätt nu. Enda sättet att veta det är att anfalla. Och inte ens då vet man med säkerhet. Varför kan somliga anfallas ändå? Det tycker jag är fel.


Hoppas att det kommer en funktion för alliansens ledare att se "hänglås" på de medlemmar som är avstängda så att de kan bli avlägsnade eller dylikt.

Inte bara en funktion för alliansledare? Jag vill gärna se om någon spelare på min ö blir avstängd eller på någon ö jag farmar på är avstängd.

Än så länge kan man inte se om en spelare är avstängd, utan man måste anfalla och få detta felmeddelande att det inte är möjligt. Vi kan alltid skriva ihop lite förslag så kan jag skicka iväg dem, as I always do of course.

Då får vi väl se till att skriva ett vackert meddelande du kan skicka iväg fint ihopvikt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp