Attackplanerare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Saknar en attackplanerare liknande den som finns på TW. Nu när man får fler städer med olika inriktning så vill man kunna koordinera anfallen.

Och jag vet att det här är Grepolis, men man behöver inte alltid uppfinna hjulet 2 gånger när det finns bra saker på annat håll.
 

DeletedUser

Guest
Du får gärna förklara mer i detalj vad det är för attackplanerare du syftar på och hur den ska fungera, inte alla här som lirar TW.
 

DeletedUser

Guest
Du får gärna förklara mer i detalj vad det är för attackplanerare du syftar på och hur den ska fungera, inte alla här som lirar TW.

Om du anfaller en stad från 2 eller fler av dina städer, så vill du säkert att tex Brandskeppen landar innan marktrupperna. I det verktyget så kan du tima fler städer så dom landar med någon sekunds mellanrum. För att minimera risken att motståndaren får in deff mellan dina anfall från olika städer.
 

DeletedUser

Guest
I nuläget så kan får man både total restid och aktuell ankomsttid synlig när du vill skicka iväg trupper, sen ändras tiden med +-30sek efter sändning men det är en annan sak.
Frågan är då varför man skulle behöva ett extra verktyg som man kan få fram samma värden i? Absolut som städerna i nuläget inte ens har egna koordinater utan man måste ange specifikt stads-id för att kunna göra detta.
I dagsläget skulle ett sånt verktyg vara jobbigare än att bara skriva ner tiderna i notepad och räkna själv, men om de får till en smidigare funktion att lokalisera exakta städer med så kan det börja fungera. Dock så blir det inte som i andra spel eftersom restider inte är exakta utan diffar med som max en minut.
 

DeletedUser

Guest
Ok jag klara mig nog utan. Bara man blivit lite slö när man vant sig att slippa tänka.
 

DeletedUser

Guest
Finns en utomstående sida med allt möjligt smått å gott för Grepolisanvändare på .net- servarna
Även en attackplanerare som fungerar hyfsat.

http://www.grepotools.de/attplanner

Skulle vara suveränt om det gick att få något liknande för den svenska servern... :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kontakta de som gjort den sidan och be om att de gör en svensk version, ni kanske får ställa upp med en svensk översättning av sidan men det borde väl vara värt det?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp