App-uppdateringar 2.159

DeletedUser3566

Guest
App-uppdateringar 2.159


Kära community,

En ny version av appen är ute!

Nya funktioner och förändringar

  • Det är nu möjligt att dela dina liveerövringsrapporter direkt i alliansforum och meddelanden. Det kommer bli lättare att informera dina medspelare om erövringssituationen.
Fixade buggar

  • Stadslistan visade inte vilka städer som hade inkommande och utgående rörelse.
  • Resurserna uppdaterades inte automatiskt och visade uppdaterade nummer först efter att man gjort några aktioner i spelet.
  • Ibland kunde det bli upplösningsfel, det ska nu vara fixat.


gpcl-line.png


Vi ser som vanligt fram emot er feedback!

Med vänlig hälsning,
Team Grepolis
 

docprometheus

Active Member
Lite bakgrundsfakta

Tjafsar med tyska supporten kring uppdateringen av appen (version 2.161.1) då appen upphört sända notifikationer till min mobiltelefon (OnePlus 3 och Android 8.0.0) efter uppdateringen.
I Tidigare version (2.159.1) fungerade allting optimalt. Supporten kunde inte ge mig riktig svar utan klistrade fram "autosvar" som jag ska följa och så "Trevlig helg". Ja tyskar ogillar visst engelska, men jag gav mig inte och bad någon av min allians översätta till tyska och kunna driva igång supporten att titta på problemet.

Jag fann en nedladdningsbar sida via google och kunna ladda hem äldre apk-filer. Appen fungerade utmärkt när jag installerade om till version 2.159.1 och stängde av automatiska uppdatering.

Tror ni att ni kan trycka, tjata på utvecklarna titta över buggar i deras senaste släppta uppdatering?

Övrigt. Loggar jag in i svenska server, loggar in till tyska server, kan jag fortfarande se stadsnamn från svenska server i tyska server. (Känns någorlunda lustigt att skicka ett tysk ks till en svensk stad
smiley_emoticons_biggrin.gif
)
 
Topp